ישראל פרץ,המעצב והבעלים של המותגArketa, החל את דרכו בעולם האופנה כמי שמייבא אקססוריז מהמזרח. כיום הוא אחראי על מותג האופנה האדג’י הכי מסקרן בסביבה שמלביש את מיטב הסלבס בישראל שלא מפחדים לקחת את הלוק שלהם עד הקצה

ישראל פרץ, בן 31,הוא רווק הולל ומבוקש בחיי הלילה התל אביביים.חוץ מזה הוא גם הבעלים של מותג האופנה המצליח Arketaשצמח מעולם האנדרגראונד היישר ללב המיינסטרים, שחתום על הלוקים הכי מטורפים של הסלבס המובילים בישראל.

כיום, מלבד השואו רום הגדול של המותג בתל אביב,פרץ מחזיק ביותר מ-100 נקודות מכירה ברחבי הארץ, ולאחרונה החל גם לייצא פריטים מישראל לכיוון המזרח.ולחשוב שאת כל זה הוא עשה ללא  לימודי אופנה או רקע מקצועי אחר. בראיון ל”הכי תל אביב” הוא מסביר איך זה קרה.

“אני מעריץ את מי שמנסה”

“באחד הטיולים שלי לסין הגעתי לאחד משווקי האקססוריז שם ורכשתי לעצמי כמה פריטים”, משחזר פרץ,”והתגובות לא איחרו לבוא. ככה הבנתי את הפוטנציאל. בטיול שהגיע מיד אחרי כבר רכשתי  פריטים בשווי 100 אלף שקל ואמרתי לעצמי, יאללה”.

הוא מספר ש”התחלתי את הדרך בשיווק הפריטים לבוטיקים, מכוני שיזוף ומקומות שבהם יש תנועה של עשרות נשים מדי יום. עם המון עזרה מחברים שקישרו אותי לאנשים הנכונים וטביעת עין נכונה התחלתי את דרכי בעולם האופנה”.

את המותג הקים ישראל פרץ יחד עם חברו אור סוקר, כשהמטרה היתה להקים טרנד אופנה חדש וקונספטואלי. לאחר ההקמה,סוקר המשיך את דרכו מחוץ לעולם האופנה, ופרץ המשיך לפתח את המותג.כשנתיים לאחר מכן החל פרץ לעצב ולייצר קו משלו שנמכר גם הוא תחת השם Arketa,  והמותג הפך למותג מוביל וחביב על סלבריטאיות וסלבריטאי ארצנו.

הבגדים של פרץ נחשבים לאדג’ים במושגי אופנה, כלומר בגדים קיצוניים, עם אלמנטים מטאליים, ניטים, כשהצבע הבולט הוא הצבע השחור, כל זאת לצדאקססוריזייחודיים.

קולקציית הנשים מציגה מגוון רחב של פריטים. שמלות, אוברולים, מכנסיים, חולצות, בגדי גוף וסטים, ג’ינסים, פריטי ערב בגזרות מחטבות ופריטים בגזרות רחבות, בבדים נשפכים לצד מחוכים, פריטים בדמוי עור, חגורות שיכולות להפוך לאאוטפיט שלם, ומסיכות פנים ייחודיות. הצבעוניות בקולקציה מגוונת וניתן למצוא פריטים בשלל צבעים, כשהצבעים הבולטים הם שחור ולבן.

גם בקולקציית הגברים ניתן לראות טווח רחב של פריטים במראה יומיומי לצד מראה מוקפד, גברי ומלא סטייל. חולצות, מכנסיים, ג’ינסים, ג’קטיםואקססוריז–כאשר הצבעים הבולטים והמרכזיים בקולקציה הם צבעי השחור והלבן.

ההשראות לקולקציה מגיעות מסדרת סרטי הפעולה הבדיוני “מקס האיום” וסדרת הטלוויזיה “משחקי הכס”, השראות שמלוות את המותג בשנים האחרונות. אלה באות לידי ביטוי בעיצוב החנות החדשה ובעיצוב הפריטים שמאופיינים ב-Details רבים, בשילוב כמה סוגי בדים בכל פריט ובבחירת האקססוריז המשלימים את הלוק.

“בשנים האחרונותArketa הטביע את חותמו”, קובע פרץ,”כשמישהי לובשת פריטים של המותג, מיד מבינים שהיא לובשת Arketa. הקו שלי מאוד ברור– הצבעים, הגזרות והדגמים. מיד ניתן לזהות כשרואים מישהו או מישהי לובש פריט שלי. לפני שנתיים הלבשתי את שלומית מלכה בשמלה צמודה כשחושפת מעט ישבן”, מספר פרץ,”היו מי שהרימו גבה, אבל זכינו בעיקר לפרגונים ואנשים ממש אהבו את האמירה הזאת ואת הצעד הזה. הקולקציות הן באמת מאוד אדג’יות וחזקות עם הרבה עוצמה ונוכחות ויש קהל מסוים לבגדים שלנו, ואני מעריץ את מי שמנסה גם אם זה פחות מתאים לה או שהיא פחות מתחברת”.

“תל אביב היא מקום שכדאי להתלבש בו”

בשנה האחרונה השיק פרץ את מותג הקונספט שלArketa המציג פריטים לעיצוב הבית, פינות ישיבה, גופי תאורה, אקססוריז ופריטים משלימים לבית. פריטי הקונספט מגיעים מאותו עולם ההשראות ומתכתבים בצורה משלימה עם מותג האופנה.

גם לתחום עיצוב הבית הגיע פרץ לגמרי במקרה. “הרעיון הגיע לאחר שסיימתי לעצב את דירת הלופט שהיתה לי ביפו”, הוא מספר,”מתחת לדירה היתה החנות הראשונה והיו המשרדים של המותג. במהלך הנסיעות שלי לחו”ל הייתי חוזר עם פריטים מיוחדים ללופט, אביר מתכת ענק שייצרתי במיוחד, או ספה מגניבה, פסלים וכדומה, וחברים או לקוחות שהיו נחשפים לפריטים היו מגיבים בצורה מדהימה. אז הבנתי שאני יכול להעניק לאנשים חוויית לייף סטייל שכולה ארקטה–  לקוחות יגיעו למקום וייחשפו לאופנה, לאקססוריז ולהום דקוריישן במקום אחד עם מכנה משותף אחד”.

בקולקציית הקונספט ניתן למצוא מגוון פריטים לעיצוב הבית: פינות ישיבה, כורסאות, שולחנות, מוצרים משלימים, פסלים וסטנדים מעוצבים, גופי תאורה ונברשות. המקום מציג פריטים ייחודיים בעיצוב אישי לצד פריטי ענתיקה מיובאים, כאשר רוב הפריטים במקום הם פיסים בודדים. גם על עיצוב החנות אחראי פרץ, שיצר חלל מרשים ששומר אף הוא על אופי המותג ויוצר חיבור בין החלל לפריטים המוצגים בו.”פריטי הקונספט בחנות מורכבים מקולקט שאני אוסף מכל העולם ופריטים שאני מעצב ומייצר בעצמי”, הוא מספר,”העיצובים תמיד יתחברו לקולקציות האופנה והכל תמיד למכירה”.

בחצי שנה האחרונה עובדים במותג על מערך האונליין החדש לקראת השקת אתר מכירה בינלאומי שישלב תדמית ומכירה בכל מיני מטבעות זרים ויציג את הקולקציות בחנויות, קולקציות לקניינים וקולקציית קפסולה בלעדית לאתר, לצד כל הפריטים הנמכרים ב-Arketa.

איך משתלב המותג עם החיים האישיים שלך?

“המותג משולב בחיי מהיום הראשון להקמתו והוא הולך איתי לכל מקום. כבר מתחילת הדרךהדברים התבססו על טעמי האישי, וגם היום הבגדים שאני לובש, הבית והפריטים שבו הם בהשראת המותג ומתוך המותג. אני זה המותג והמותג זה אני, זה חלק בלתי נפרד ממני ואני אוהב את זה ונהנה מזה”.

 

ותל אביב היא באמת בירת אופנה?

“ודאי! תל אביב היא לחלוטין בירה אופנתית. היא מציגה אופנה ורסטילית, ויש בה מגוון רחב שמאפשר לך לבחור הכלמהכל. המותגים והמעצבים המקומיים לצד האופנה העולמית הופכים אותה למקום שכדאי להתלבש בו”.

אושיית אופנה מעניינת במיוחד?

“היום הרשתות החברתיות שינו את חוקי המשחק. אנחנו נחשפים לאינספור אנשים, גם אנונימיים לחלוטין שאוהבים להתלבש ויודעים להתלבש ולהציג בגדים, סטייל ייחודי ומעוף אופנתי. הרשת החברתית נותנת להם ליצירתיות שלהם. הם זוכים לחשיפה והופכים למובילי דעה ולהשראה בעיני הרבה אחרים. אין מישהו ספציפי שאני יכול להצביע עליו. לשמחתי יש רבים וטובים כאלו ומדי יום אנחנו נחשפים לעוד ועוד כאלה”.

תגובות

להשאיר תגובה