עופר גיסינגר, מנהל סניף מכבי בשכונת התקווה צילום: יחסי ציבור

עשרות הורים לילדים שיעלו השנה לכיתה א' השתתפו בסדנה שנערכה ביוזמת מכבי שירותי בריאות לתושבי יד אליהו ושכונת התקווה. הסדנה כללה הרצאה של מרפאה בעיסוק, שהעניקה כלים פרקטיים להתמודדות נכונה ומוצלחת עם המעבר לבית הספר

 עלייה לכיתה א' היא אירוע דרמטי ומרגש גם לילדים וגם להורים. המעבר החד משגרת היום הגמישה בגן לשיגרה נוקשה יותר בבית הספר, על כל הכרוך בזה, מצריכה היערכות מוקדמת של ההורים והכנה של הילדים, על מנת להבטיח כי יתאקלמו בהצלחה בסביבת הלימודים החדשה.

במכבי שירותי בריאות במחוז מרכז הוחלט לקיים במהלך חופשת הקיץ סדנת הכנה להורים לילדים שעולים לכיתה א', על מנת להעניק להם את הכלים הנדרשים להתמודדות נכונה ומוצלחת עם המעבר לבית הספר. יש לציין כי הסדנה פתוחה לכולם ולא רק לחברי מכבי, ומותנית ברישום מראש.

בשבוע שעבר התקיימה סדנה לתושבי אזור יד אליהו ושכונת התקווה בה השתתפו עשרות תושבים. את הסדנה הנחתה המרפאה בעיסוק רוני קשרו והוא החל בתרגיל היזכרות של ההורים בחוויות מהיום הראשון שלהם כילדים בכיתה א'. בהמשך הועברה להורים הרצאה מרתקת שכללה מידע חשוב על מהי בדיוק בשלות קוגניטיבית, פיזיולוגית, רגשית וחברתית שנדרשת מילד שלומד בכיתה א', ומדוע השתלבות בלימודים לפני גיל הבשלות עלולים לגרום לתסכול ולתחושת כישלון.

הסדנה כללה גם מידע מפורט על החשיבות בהתנסות בתרגילי קריאה ובחשבון כחלק מההתנהלות היומיומית, הסבר על כיצד לתרגל עם הילדים ביצוע משימות שדורשות ריכוז וקשב מתמשכים וכלים פרקטיים לחיזוק הדימוי העצמי החיובי של הילד והאמונה שלו בעצמו.

תכני הסדנה התייחסו גם למהלך שנת הלימודים הראשונה, ולצורך בשגרת יום קבועה שמקנה תחושת ודאות וביטחון, כיצד לפתח הרגלי למידה ומדוע חשוב לערב את המורה בכל מקרה של קושי חברתי בו נתקל הילד.

כמו כן הוסבר להורים על החשיבות של ביצוע בדיקות ראייה ושמיעה לפני העלייה לכיתה א', והם למדו כיצד יוכלו לסייע לילדיהם ללמוד להחזיק עיפרון, ולכתוב אותיות בעברית.

עופר גיסינגר, מנהל סניף מכבי בשכונת התקווה: "המשתתפים יצאו עם ארגז כלים מרשים שישרת אותם בהתמודדות עם אתגר המעבר מגן לבית הספר".

לימור כץ, מנהלת מרחב יד אליהו ושכונת התקווה: "אנו מאחלים לכל ילדי כיתה א' התאקלמות מהירה ונעימה בבית הספר ושנת לימודים פורייה".

תגובות

להשאיר תגובה