Rock And Roll Is Here To Stay"" – כשלהקת הדו וופ רוקנ'רול דני והג'וניורס הקליטו את השיר הזה ב-1958 הם חרצו גורלו של הרוקנרול: אפשר לשנות את צורתו, אפשר לנסות להתאים אותו לזמנים ואפשר לערבב אותו בסגנונות מוסיקליים אחרים – אבל אי אפשר להתחמק ממנו, כי ברגע שהרוק’נרול נדבק בך ולא משנה באיזה גיל- הוא ירתח בדמך לנצח.


בישראל הרוק עבר תפנית משמעותית: הוא התחיל כסוגשל רוקנרול פיפטיזי עם צאל יונגרייז וההדים בראשית הסיקסטיז, עבר לניחוח יותר ביטלסי עם להקות הקצב של אמצע הסיקסטיז, קיבל נופך יותר מיינסטרימי עם אריק אינשטיין ושלום חנוך באלבום המופת "שבלול" והפך מתקדם ונסיוני בסבנטיז עם להקות כתמוז, ששת , "שמיים", "קצת אחרת", "זינגלה" וכמובן להקות כ"הפס הלבן", "הצוענים", "הבקתה החשמלית", "המסמרים" ו"הלחמניות החמות" שתרמו חלקן לרוק ה"שוליים".

באייטיז הרוק חזר לשלוט בסצינת המוסיקה המקומית עם להקות כ"בנזין" ו"תיסלם" ועם זאת עדיין הפך מאתגר כתיבת פנדורה בקרב אמנים כמלכה שפיגל, רמי פורטיס וסחרוף. בניינטיז היו אלה שוב להקות רוק ששלטו עד אמצע הניינטיז ועם התפוצצות המוסיקה הים תיכונית, הרוק פעל כתמיד אך נדחק מעט הצידה.

למה אני מספר לכם את זה? כי כשהרוק די נדחק "הצידה", עדיין הוא נחשב פופולארי בקרב מעריציו הנאמנים, אלה שדבק בהם החיידק ואינו עוזב ומרגישים כי אין מנוס אלא לנגן רוקנרול בשלל גווניו.

אחת הלהקות המעולות ששמעתי לאחרונה, הנאמנות בעיקר לרוקנרול השורשי של הפיפטיז (מה שנקרא "רוקבילי") , לצד הסרף הסיקסטיזי ומוסיקת הג'ראז' היא להקת ה"מיטבולס", להקה תל אביבית צעירה היוצרת שירים מקוריים וחורשת את הארץ לאורכה ורוחבה ברוקנרול אמיתי המצליח להקפיץ ולהרקיד את קהלה, צעירים בגילם וצעירים ברוחם, כולם רוקדים ונהנים.

השבוע הוציאה הלהקה את אלבום הבכורה שלה – Cut To The Chase הכולל שלושה עשר פזמונים מקוריים בלעז המהווים חגיגה אמיתית לכל חובבי הרוקנרול באשר הם !

תפסתי את אחד ממייסדי הלהקה ומעמודי התווך שלה, רועי בר יהודה, לשיחה צפופה כדי להכיר את הלהקה קצת מעבר למוסיקה שלה.

מי הם המיטבולס?
"הלהקה הוקמה לפני כ-6 שנים ביחד עם ינון חרמון על הבס ואורן טובל בתופים. בהתחלה ביצענו בעיקר קאברים לשירי רוקבילי, בלוז ורית'ם אנד בלוז ואחרי כמה חודשים התחלנו לכתוב חומרים מקוריים. כיום מנגנים בהרכב שי לנדא (קלידים) וגל חי (תופים) מגולשי האבן נייר ומספריים, דוד מירצקי (גיטרה) מהאוריונס ויהודה יצחק הלוי (בס) שמנגן איתי גם בבום בום בויז."

אתם דוגלים ברוקבילי והרוק של שנות ה-50, 60 וקצת 70 ועם זאת בשירים מקוריים, מיהם האמנים מהם אתם שואבים השראה?

"ההשראה היא פחות מאמנים ספציפיים ויותר מהאסתטיקה והאנרגיה של אותן שנים. חיפוש אחר השיר הקצר והמושלם, נטול חזרות וחלקים מיותרים, שבסופו אתה רוצה להאזין לו שוב. אפשר לציין את אוספי הסרף Strummin' Mental ואוספי הגראז' Back From The Grave כמייצגים את רוח הדברים (לפחות בקטעי הסרף והגראז'), אבל אפילו סקא ופרי ג'אז מצאו את דרכם לאלבום."

מה האג'נדה או הקו המנחה בו הולכת הלהקה?

"בתחילת הדרך בהחלט היתה איזו שליחות. באותם ימים שלט באינדי והרדיו הישראלי גל של יוצרים רגישים שניגנו שירים איטיים, נטולי אנרגיה ולרוב אקוסטיים. רצינו לתת אלטרנטיבה לזה. שירים שהם פצצות אנרגיה קטנות, שגם כאשר הם על נושאים קשים יותר, תהיה איזה קריצה ויגרמו לך לרצות לרקוד.
היום המצב כבר יותר טוב. קמו לא מעט להקות רוק'נ'רול מצויינות ביניהן: המפשעות, גולשי האבן נייר ומספריים, האוריונס, הטורבנס, דייב והזומביהדס, Haxxan, אז אנחנו כבר לא לבד."

חשבתם פעם להקליט בעברית?

"האמת שאני חושב על זה לאחרונה. אני כמעט ולא שומע מוזיקה בעברית אז הרגיש לי טבעי וקל יותר לשיר באנגלית, אבל זה בהחלט רעיון שמתגלגל לי בראש לאחרונה ואולי יבשיל בקרוב."

מיהו קהל היעד הבא להופעות?
"אני מניח שאנשים שכמונו מחפשים מוזיקה עם אנרגיה. היופי לדעתי ברוק'נ'רול הוא בפשטות. מוזיקה ישירה שלא עוברת מעל הראש. אני חושב שהרבה אנשים יכולים להנות מזה ופשוט עוד לא ממש נחשפו. בהחלט אשמח לראות יותר אנשים בהופעות שלנו ושל הלהקות שציינתי קודם שכולן מעולות."

ספר על הדיסק החדש .

זה האלבום הראשון שלנו (שיחררנו בעבר 5 שירים מתוכו כ-EP פרומו). הקלטנו אותו באולפני לונה בהפקה עצמית. השירים הוקלטו בלייב באולפן עם תוספות קטנות בחלקם. השירים האלה היו בעצם ההתנסות הראשונה שלי בתור זמר וכותב שירים. ההתנסות הראשונה בעמדת הסולן לימדה אותי המון וגם אילצה אותי להתמודד עם הרבה מחסומים ופחדים. בסיום העבודה על האלבום מצאתי את עצמי אדם יותר נמרץ וחי, אבל לעתים חסר סבלנות, מכאן נובע שמו של האלבום."

מסר לקהל הקוראים?
"אל תשכחו לרקוד!"

מתי הופעות קרובות ?

12/11 ב-22:00, הופעת השקה בתל אביב בפסאז' (אלנבי 94) עם מופע פותח של ה-Sweatshop Boys
21/11 ב-21:00, הופעת השקה בירושלים במזקקה (שושן 3) עם מופע פותח של הטורבנס
19/12 בליבירה בחיפה

האזינו לאלבום בבנדקאמפ: http://themeatballs.bandcamp.com/album/cut-to-the-chase

32 הערות

להשאיר תגובה