רינת גבאי למבוגרים

אחת ההפתעות המעניינות והבלתי צפויות שהבליחו השבוע במפה המוסיקלית הלוקאלית שייכת ללא ספק לעופר לוי, סנדק הזמר הטורקי-ישראלי. אחרי מספר סינגלים שיועדו בעיקר לקהלו הנאמן של לוי אך לא לכלל הציבור, לוי הפתיע השבוע עם שיר חדש – "שלום בית" (מילים: עינת הולנדר, לחן: עופר לוי וירון בכר), מעין הכלאה בין בלדה נפוליטנית איטלקית עתיקה לשנסון מתוק וביצוע יפהפה, מרגש ועוצמתי של לוי, המציג שוב בגאון את רבגוניותו המוסיקלית ועושה עבודה מצוינת. בהחלט שווה האזנה.

סינגל חדש ונוסף ליוצרת והזמרת המוכשרת דבורית אנגל, העתידה להוציא בקרוב את אלבום הבכורה שלה ( "שונאת ואוהבת את זה"). השיר "ניחוח אינותך", אותו הלחינה אנגל למילותיו של המשורר דורי מנור, מביא את השירה העברית המודרנית אל מחוזות האלטרנטיב רוק עם טוויסט אתני בביצוע תיאטרלי המבין היטב את השירים ונותן לטקסט אינטרפרטציה אינדיבידואלית מנקודת מבטה של דבורית, מסוג השירים שחסרים בנוף המוסיקלי כיום (וחבל שכך) וממלא ערגה לימים בהם שירי משוררים היו ה-דבר במוסיקה הישראלית. נהדר.

כוכבת הילדים הבלתי מעורערת רינת גבאי, החליטה לעשות מעבר נוסף לשוק "המבוגרים" ושחררה סינגל ראשון מאלבום שבדרך (הפעם לא לילדים) – "קצוות" (מילים ולחן: רינת גבאי) ומצליחה להרגיז אותי, בייחוד לאור העובדה שהיא מבצעת נהדרת, יוצרת מוכשרת, וחבל שלא עשתה את המעבר הזה (במקביל לשוק הילדים) כבר לפני כן. יש בשיר הזה כל מה שצריך בשביל לקבל עונג לאוזניים: טקסט איכותי סנטימנטלי עטוף בלחן מעניין וביצוע ווקאלי מצוין ומלא נשמה של גבאי שעושה עבודה יותר ממצוינת. מצפה בכיליון עיניים לאלבום!

זוכרים את "סוזי סופרייז" מהטלויזיה החינוכית? הדמות שבזכותה קנתה סוזי מילר את עולמה אי שם בסבנטיז והפכה לפופולארית בזכות היותה כצלע מ"האחים והאחיות", אחד ההרכבים הווקאליים הבולטים בשנות ה-70? אז כיום סוזי מילר החליטה לחזור לאותה תקופה ושחררה גרסת דאנס חדשה ללהיטה החינוכי מאותה תקופה Sing A Song, והאמת? יש דברים שעדיף היה להשאיר כמות שהם. מלבד ביצוע חלש, יבש ומשעמם, הביט יותר חזק מהשיר והחלטורה חוגגת כשהשיר נשמע כמו הזייה או בדיחה לא מוצלחת לשיר ההוא. עוד טיפה שתתמוגג בים וחבל.

38 הערות

להשאיר תגובה