ספר ילדים מקסים מביא את סיפורה של ילדה סקרנית בשם איזבלה שמחליפה דמויות ובכל פעם היא מפנטזת כי היא אישה אחרת ידועה אשר עשתה היסטוריה. באמצעות הסיפור לומדים הקוראים הצעירים את קורות חייהן של נשים חשובות בהיסטוריה. מארוחת הבוקר עד ארוחת הערב חולף דמיונה של הילדה הצעירה על פני כל מיני נשים מרחבי העולם שעשו היסטוריה, משחק הדימיון של איזבלה מבוקר עד ערב חולף על פני נשים שעשו היסטוריה ברחבי העולם ונותן כוח והשראה לילדים .

זהו אינו ספר לבנות בלבד זהו ספר המדגיש את העצמה האישית היכולת להפוך בדמיון לכל דבר שתרצה ועם התקווה הזו לגבש את האני שלך ולהפוך לאדם שאתה בוחר להיות . על הדמויות שחולפות בדמיונה של הילדה נמנות האסטרונאוטית סלי ריד, האמריקנית הראשונה שטסה לחלל, אנני אוקלי שנודעה כשולפת מהירה וכצלפית מעולה, רוזה פרקס שהיתה פעילה מרכזית בתנועה לזכויות האזרח בארה"ב, המדענית מארי קירי שהיתה חלוצה בחקר הרדיואקטיביות ואליזבט בלקול – האישה הראשונה בעולם שנלמדה בבית ספר לרפואה והפכה לרופאה מוסמכת.

לא-קוראים-לי-איזבלה

סדרת ספרים חדשה מבית ספר לכל כוללת 4 ספרים, אשר כל אחד מהם עוסק ברגש אחר. באמצעות סיפורים קלילים מעולמם של הילדים, המלווים באיורים צבעוניים שממחישים את העלילה, נחשפים הילדים לכלים להתמודדות עם רגשות שונים, ביניהם פחד, איסורים, הקושי בשיתוף, תחושת עצב ושמחה. בסוף כל ספר יש הצעות לפעילות ולשיחה על הנושא בו עוסק הספר, וכן סיפור נוסף בציורים שיעודד את הילד לספר בעצמו על הרגש שהוצג בספר.

סדרת "על התנהגות ורגשות" מציעה את הספרים הבאים:

"מי פוחד" – סיפור המפגיש את הילד עם הצורך להתמודד עם פחד, כמו פחד ממפלצות, מטיסות, זיקוקי דינור, חושך ועוד.

"אני רוצה לבד" – הסיפור בו עוסק בחשיבות שבשיתוף. למה חשוב לשתף חברים במשחק קבוצתי, תחושת הסיפוק שמרגישים במשחק משותף עם החברים ועוד.

"עצוב ושמח" – בו הסיפור חושף את הילד לדברים שעלולים להעציב אותו ומה עשוי לעודד אותו ולשמח. מה מרגיש הילד למשל כשהצעצוע שלו נשבר, איזו תחושה עולה בו לאחר שמתקנים את הצעצוע, איך זה מרגיש שהכלב של המשפחה הולך לאיבוד ומה התחושה שמוצאים אותו ועוד.

"אבל למה אסור לי"  – מתאר באמצעות סיפור קליל חוקי התנהגות בחברה כמו כללים בחציית כביש, מדוע צריך ללכת לישון בערב, למה חשוב לשמור על הכללים במשחקי קופסא, למה צריך לקום בבוקר לגן, מדוע על ההורים לשמור על כללי התנהגות במקום עבודתם ועוד.

שלמה סוריאנו, צלם ובמאי שליווה את בן גוריון בתחנות שונות בחייו משיק בימים את אלבום התמונות "איש  עם חזון" בהוצאת "אופיר ביכורים". סוריאנו שעבר את גיל ה- 95  הגיע השבוע לבית ההוצאה כדי לחבוק את ספרו לראשונה. "החלטתי לפרסם ספר על יסוד האוסף שלי, הכולל תצלומים שלי ושל חבריי למקצוע. אני מרגיש שזו חובתי לפסרם בגיל תשעים וחמש את התמונות. כדי שהדור הבא יכיר את צעדיה הראשונים של המדינה בראשותו של דוד בן גוריון, וגם כדי שנזכור את התרומה הרבה של הצלמים בני התקופה".

האלבום "איש עם חזון" כולל 100 תמונות על דוד בן גוריון עם הסבר קצר שמלווה את התמונות ולא להיפך. במשך כל הכתיבה שם סוריאנו דגש לא על הפוליטיקה אלא על חוש ההומור של החבר בן גוריון. על חכמתו ועל חלומותיו שבחלקם התגשמו.

  ואי אפשר בלי משהו תרבותי… מילון ניבים ופתגמים עברי-אנגלי חדש מאת אריה גולן בהוצאת "אופיר ביכורים", כולל כ-15,000 ניבים, פתגמים וצירופים כבולים (קולוקציות ) מכל תחומי החיים, וכולל גם  סלנג אמריקאי, בריטי ואוסטרלי. למשל "יש גבול לכל תעלול" – "enough is enough" "השד אינו נורא כל כך" – 'the devil isn't as black as he is painted' ועוד.

dictionary5

תגובות

להשאיר תגובה