קורל מלכא או פשוט קורל, יוצרת וזמרת צעירה, שחררה לאחרונה גרסת כיסוי צרפתית ויפה לקלאסיקה של הקומפניון דה לה שאנסון משנות ה-60 : "Si Tous Les Oisaux", שיר שבארץ הפך ללהיט של להקת הנח"ל בשם "אילו ציפורים" (תרגום:נעמי שמר). בביצוע המחודש של קורל היא מצליחה בביצוע יפהפה, מרגש, מתוק וצלול בעיבוד פולקלוריסטי אוריינטלי להגיש אינטרפרטציה מעניינת ומסקרנת לקלאסיקה ולהצליח לרגש.


"קצת אוויר" הוא שירה החדש של הדר משולם, יוצרת וזמרת שמגישה בלוז פרנקופילי קברטי ענוג, מלטף ויפהפה שכתבה על שיברון לב ופרידה כואבת כשקולה הערב לאוזן מתאים ככפפה לידי הליריקה והמלודיה הנוגים והנוגעים.

עוד שיר פרי כח נשי שהבליח השבוע לאוויר העולם הוא "כולם יודעים", שירה של שנים מימון, יוצרת וזמרת מוכשרת שיצא לי לעקוב אחריה מספר שנים דרך הסרטונים שהעלתה לפייסבוק. בשיר המלנכולי ששחררה על פרידה ושיברון לב, מצליחה בביצוע עוצמתי ומצמרר לגעת בלב, זאת לצד פזמון קליט ולחן רוק-סול עדין וקולע. על הטקסט אמונה שנים, על הלחן עדי לאון.


שני פלג חבקה השבוע את "לא פרונטלי", שיר רוק איטי וא-סימטרי עם לחן מיוחד ומסקרן. לא מדובר אמנם בלהיט שיחרוך את הרדיו, אבל מי צריך זאת כשיש איכות שכזו המוגשת מפי יוצרת מוכשרת שמצליחה להביא את האמירה האישית שלה, ללכת בדרכה שלה ולהציג עוצמות ווקאליות מעולות המתפוצצות בדקה ה-2:25 לשיר. זמרת נשמה אמיתית.

"כמו השיר הזה שבא" הוא שירו החדש של אבי טולדנו, מאבירי המוסיקה הישראלית, שיר שכתב והלחין טולדנו ובו חוזר אל מיטב להיטיו לאורך השנים: "כל חיי", "זוהי יפו", "הורה", "בדרך חזרה", "תרקדי את הלילה" ו"מה חשוב היום" ושוזר בהם שיר מקורי עם ערגה. טולדנו נשמע מעולה והשיר מצליח לעורר רגשות נוסטלגיים אך עם זאת להראות שכוחו עדיין במותניו וכי יש לו עדיין מה להציע ברלוונטיות.

 

תגובות

להשאיר תגובה