נעים להכיר: ליטל קריכלי

הכירו את ליטל קריכלי, יוצרת וזמרת צעירה שהחלה דרכה כמבצעת רסיטלים בהם ביצעה ג'אז, אולם לאורך הדרך הושפעה מהיפ הופ, פופ ו-RNB. במאי 2017 שחררה את סינגל הבכורה שלה ("שחור לבן") ובימים אלה חבקה סנונית שנייה – "כמה" שכתב והלחין ארז שפירא והפיק מוסיקלית גלעד מרקוביץ'.

ליטל, זוכרת את השיר הראשון שגרם לך לרצות להיות זמרת?

. "האמת שאין שיר ספציפי, מאז שאני קטנה מאוד אהבתי לשיר, אחי ניגן על גיטרה והיינו שרים ביחד בעיקר שירים של שלמה ארצי. מה שכן אני זוכרת שמאוד התלהבתי בילדותי מהביצוע של סלין דיון " מהסרט טיטאניק. מאוד אהבתי אותה ואת השיר הזה והוא נתן לי המון השראה".

מתי החל הרומן שלך עם מוסיקה?
.
"זה יישמע מצחיק אבל עוד כשהייתי בבטן של אמא. אמא שלי היתה מספרת שכל פעם שהיה מוזיקה ברקע הבטן שלה היתה משתוללת כאילו רקדתי בפנים! זה תמיד הצחיק אותי כשהיא היתה מספרת את זה. כבר בכיתה ב' נרשמתי ללהקת נוער והייתי שרה על במות עם להקות במשך הרבה שנים, אחר כך הלכתי לשיעורי פיתוח קול ולמגמת מוזיקה. זה תמיד היה שם".

ספרי על "כמה", שירך החדש.
.
"השיר החדש מלא בשאלות, מלא בבלבול ובתהיות. כולנו עושים לפעמים טעויות, כולנו פוגעים לפעמים באלו שאנחנו אוהבים. בשיר הבחורה מבקשת סליחה על שפגעה בבן זוג שלה ורוצה להתפייס איתו, להיות איתו שוב ושיהיה להם טוב. היא רוצה חיבוק, נשיקה, שיסלח לה והם ימשיכו לאהוב יחד. היא אבודה בתוך מבוך ענק בקליפ ומחפשת יציאה לאור ולאושר, מרגישה חסרת אונים על שהיא לא מצליחה לצאת מהתסבוכת שלה, מהמבוך הענק הזה שבו היא לא מצליחה להגיע לבן זוג שלה. אבל עם זאת היא נשארת אישה חזקה ולא נותנת לזה לשבור אותה ולאבד את זה".
מה מייחד אותך ביחס לשאר זמרות הפופ שקיימות במחוזותינו?

"בשירים שאני שרה אני מביאה את עצמי ושרה את השירים ממקום מאוד אישי שלי. חשוב לי מאוד להתחבר למה שאני שרה. הסגנון שאני מביאה איתי הוא פופ, אבל קצת שונה מהשאר. הוא יותר הכלאה של פופ ואר אנ בי וזה משהו לדעתי אין לו עדיין הרבה במה פה בארץ".

על איזו מוסיקה גדלת?
.
"גדלתי על המון סגנונות וזה השתנה בעיקר לפי תקופות. אהבתי מאוד שירים של שרית חדד כשהייתי קטנה, האחים שלי הכירו לי הרבה מוזיקה ישראלית, טראנס, היפ הופ – גדלתי על סאבלימינל והצל. בתקופת התיכון הקשבתי הרבה למוזיקת רוק ומאוד אהבתי את היהודים, הייתי הולכת להופעות שלהם. הקשבתי הרבה גם לעברי לידר, אביב גפן, אוונסנס, אפיקה. הקשבתי הרבה גם למוזיקת ג'אז, לאלה פיצג'רלד, נינה סימון, בילי הולידיי".

עם איזה אמן היית רוצה לבצע דואט?
.
"הייתי מאוד רוצה לבצע דואט עם שירי מימון, זו יכולה להיות סגירת מעגל מצוינת. שירי לא ממש אהבה את איך שאני שרה. הייתי לפני כמה שנים באודישן לאקס פקטור והיא אמרה שלדעתה אני בכלל צריכה לעבור לתחום אחר ואני בכלל לא בכיוון. אבל אני עדיין מאוד מעריכה אותה בתור זמרת וווקליסטית וחושבת שהיא מדהימה. ובעיקר מסוקרנת לדעת אם זה עדיין מה שהיא חושבת עליי".

מה החלום הגדול שלך?
.
"חלומות הם דברים גדולים. בעיני כל מדרגות בחיים ולאט לאט עולים עוד שלב ועוד שלב, וככה גם החלומות יכולים להשתנות ואף לגדול. כרגע החלום הגדול שלי הוא לדעת שיש אנשים שהצלחתי לגעת בהם עם מה שאני עושה, שהם עוקבים אחריי ומתחברים למה שאני עושה, שאני מצליחה להזיז אצלם איזשהו משהו בפנים ולרגש אותם. אין יותר כיף ומרגש מזה. וכמובן להופיע על במות גדולים עם אנשים גדולים שאני בעצמי גדלתי עליהם. אין סיפוק יותר גדול מזה".

מתי אלבום בכורה?.

"אלבום כנראה ייצא בקיץ הבא, הולכות להיות הרבה הפתעות, ביניהן גם שירים שאני כתבתי והלחנתי".

היכן מופיעה כיום?
.
". "אני מופיעה המון בחתונות בחופות וסלואו של חתן וכלה ומדי פעם גם בברים.

תגובות

להשאיר תגובה