מלודיה של רוקנרול

רבים מיהרו להספיד את הרוק הישראלי, אצו לומר שאין לו עתיד, שהוא לא יחזור ושלהקות הרוק המנסות מזלן בעולם המוסיקה  בו רק "ים תיכוני" שולט מבזבזות לשווא את זמנן. אולם, בשנים האחרונות ישנה פריחה מעולה של להקות רוק שמלבד שחלקן מצליחות לפרוץ את "מחסום" גלגל"צ, הן סוחבות עימן קהל נאמן המלווה אותן לאורך הדרך, מגישות חומרים מקוריים באיכות ורמה גבוהה ובעיקר מוכיחות מדי יום ביומו שהרוק’נרול אף פעם לא מת, הוא חי, קיים ועוד בתל אביב והסביבה.

אחת הלהקות ששבו את אוזניי בזמן האחרון היא "גרייס מלודי", שהוקמה לפני כ-7 שנים, אך רק לפני שנה הוציאה את אלבום הסטודיו הראשון שלה ( "שלום, שקרים ואמונות תפלות") שזכה לחיבוק מפרגן מהפלטפורמות השונות ובעיקר הכיר להקה אנרגטית, כשרונית, פרפקציוניסטית, שלא מתיימרת להיות "אנטי ממסדית" או "פורצת גבולות", אלא באה לעשות מוסיקה מהלב ומהנשמה ומצליחה לגעת בלב ובנשמה. ראיינתי את טל שחר, מוסיקאי, סולן וגיטריסט בלהקה שהוכיח לי שלהקת רוק היא לא רק מוסיקה ורעש, היא גם אג'נדה והיא כאן בכדי להישאר.

מי אתם "גרייס מלודי" ?

"חברי הלהקה הם, טל שחר-שירה+גיטרה, שי ברוך-גיטרה,רפאל כהן-גיטרה, לב קרזינר-בס, יניב רוזנפלד-תופים

הלהקה הוקמה כבר בשנת 2008 אבל התגבשה באמת לקראת 2011 אחרי כתיבת חומרים והופעות קטנות בתל-אביב . בשנת 2012 יצא לחנויות האי פי הראשון "יום חדש" בהפקתו של גיא שמי. בסוף 2013 קיבלנו את קמפיין ה-Bushmills live 2013 (ב-2012 עשה אותו אלישע בנאי והלהקה שלו) שהיה סיבוב ההופעות הארצי הראשון של הלהקה וכלל 12 הופעות בכל רחבי הארץ, מופע הפתיחה היה בבארבי ת"א עם 750 איש בקהל ועוז זהבי ודיאנה גולבי התארחו.  

ב2014 סיימנו להקליט את אלבום הסטודיו המלא הראשון "שלום, שקרים ואמונות תפלות" בהפקתו של גל פדה מ-N.M.C הסינגל הראשון מתוך האלבום "הכי רחוק ממך" הושק בג'ימי הו? ב-14.1.2015

ב-4.5.2015 האלבום "שלום,שקרים ואמונות תפלות" הושק בזאפה הרצליה והתארחו ירמי קפלן ויוסי סאסי בערב שהיה לזכרו של אבא שלי עמי שחר שנפטר בפברואר השנה וכל ההכנסות מהערב נתרמו בשמו לעמותת "אורות של תקווה" המטפלת בילדים חולי סרטן"

מהי האג'נדה המוסיקלית המנחה אתכם?

"האג'נדה המוזיקלית ברורה,הרבה שנים אין רוק נ רול אמיתי במרכז הבמה בארץ והלהקה נבנתה גם מוזיקלית וגם הופעתית בשביל להחזיר קצת מהסגנון הזה שכל כך חסר פה היום,הקהל קיים,אנשים אוהבים את המוזיקה אבל הרבה זמן התקשורת לא נתנה לרוק נ רול במה ומרגישים שזה מתחיל להשתנות בתקופה הזו,בתל-אביב יש סצנת אנדרגראונד חזקה מאוד של רוק, וכבר עכשיו הוא מתחיל לזוז לכיוון המיינסטרים,הלוואי שנזכה לראות אותו חוזר למעמד שהיה לו פעם,מעמד שנגמר מבחינתי כשהיהודים היו בשיא שלהם איפשהו באמצע שנות ה-90."

כלהקת רוק, מה יותר חשוב: הופעות מול קהל או כמות הצפיות ביוטיוב?

"הכוח של להקת רוק טובה תמיד היה ותמיד יהיה בלייב. ההופעות הכי חשובות אבל כמובן שאי אפשר להתכחש לשינוי שהיה בעולם מאז האינטרנט- קליפים ביו טיוב וכמובן פייסבוק מאוד עוזרים ומשמשים כלי להביא את המוזיקה לקהל וככה לעניין אנשים ולהביא אותם להופעות ששם המבחן האמיתי, להקת רוק שלא תעניין בלייב לא תצליח בעידן הזה."

מתי הוצאת סינגל לאחרונה?

"הסינגל האחרון שיצא מתוך האלבום "מתל-אביב באהבה" הוא בעצם מכתב אהבה/שנאה לת"א,העיר ϑשבה נולדתי וגדלתי

הוא השיר הכי ישן שנכנס לאלבום,כתבתי אותו לפני 13 שנה שהייתי בצבא, והוא מדבר על השינוי שהעיר עברה דרך העיניים שלי במהלך החיים, כמו כל אחד שהייתי ילד חשבתי שאני מוגן והכל נראה כל כך גדול ונוצץ,שאנשים הם אמיתיים והכל תמיד יהיה בסדר, ועם הגיל אתה מגלה שהתמימות נעלמת,אנשים לא תמיד טובים ואתה לא מוגן כמו שחשבת,כל זה בא לידי ביטוי בשיר."

מהן השאיפות המקצועיות שלכם?

"השאיפות הם גם וגם,האלבום שיצא השנה נכתב בעברית כי אני באמת מאמין שיש פה מקום לרוק נ רול אמיתי וטהור כמו שהיה פעם,מצד שני התחלתי פרוייקט שמיועד לצאת לח"ול, ובנובמבר אני נוסע ללוס אנגל'ס ביחד עם יוחאי פורטל מבוטן מתוק בקרקס להתחיל לארגן את החומרים להקלטות ולהקליט את האלבום שם,אני מאמין שאם אתה טוב במה שאתה עושה ומאמין בלב שלם בעצמך אין גבול למה שאתה יכול לעשות."

כיצד להקת רוק תל אביבית שורדת בתעשיית המוסיקה הקשוחה מאוד?

"בכדי לשרוד כלהקת רוק בתל-אביב יש רק אופציה אחת,זה חייב לבוא מהלב. חייבים לאהוב מוזיקה בלי תנאי מכיוון שהתחום, במיוחד בתור להקה מתחילה מקשה עלייך מאוד,אנחנו מדינה קטנה,אין הרבה מקומות טובים להופעות ואין בתחום הרבה כסף כמו פעם,מה שעושה את ההתחלה מאוד קשה…"

טיפ לרוקר הצעיר?

"עצה שלי למי שמתחיל,אם אתם לא מאמינים ב-100 אחוז במי שאתם ומה שאתם עושים אל תתחילו עם זה אפילו,חבל על הזמן.."

32 הערות

להשאיר תגובה