קרוב ל-50 שנה שיהורם גאון מלווה את חיינו, בין אם זה במוסיקה, בין אם זה בטלויזיה, בקולנוע, בתיאטרון או ברדיו, ואין ספק שכולנו רוחשים לו כבוד, לא רק בגלל תרומתו הענפה לנוף התרבותי שלנו, לא רק בגלל כשרונו הרב, אלא מעל הכל בשל מידותיו הטובות כאדם.

את יהורם יצא לי להכיר אישית לפני קרוב ל-8 שנים, בהיותי מעריץ נלהב שלו (התקליט הראשון שקניתי בחיי הוא "איפה את אהובה" של יהורם גאון, שהוא זה שגרם לי לאהוב מוסיקה ישראלית בנעוריי) והוא? צנוע, ענו, חייכן, חברותי ולבבי כתמיד, לא נותן להילתו הגבוהה (ובצדק) ולהיותו "סלב" להשפיע על נועם הליכותיו.

הוא החל דרכו בלהקת הנח"ל במחצית השניה של שנות ה-50 (שם אורי זהר "אסר" עליו לשיר, והסולו הבולט שלו היה בדיבור – "היי בובה מותק, בואי לרקוד" מהשיר "רוח סתיו", שביצע חברו ללהקה, הסולן אריק אינשטיין) . עם שחרורו הצטרף ללהקת "התרנגולים" בתכניתה הראשונה, תכנית שהייתה סנסציה ומיקמה אותו כאחד הכשרונות המבטיחים בתעשיית הבידור דאז.  אחרי התרנגולים באה "שלישית גשר הירקון" ( יחד עם אריק אינשטיין ובני אמדורסקי) ואחרי כן באה התפקיד שנתן לגאון את פריצתו המשמעותית ללב הקהל הישראלי – תפקידו כיוסף סימן טוב במחזמר (שהפך מאוחר יותר לסרט) – "קזבלן".

מאז ועד היום, הפך יהורם לאחד מעמודי התווך של עולם הבידור הישראלי: הוא כיכב בסרטי קולנוע ( "מבצע יהונתן", "כל ממזר מלך", "מצור", "הפריצה הגדולה"," אני ירושלמי", "קזבלן" ועוד ועוד) , כיכב בטלויזיה ( "קרובים קרובים", "סברי מרנן", לאחרונה "המדרשה", "שישי בגאון", "ערב טוב ישראל" ועוד) , בתיאטרון ( "כנרת כנרת", "פעם בשנה", "ילדים חורגים לאלוהים", "ביקור הגברת הזקנה", " אדוני שר האוצר" ועוד רבים), כמורה טלוויזיוני ( "בית הספר למוסיקה") וכשדרן רדיו ותיק ומנוסה.

מעבר להיותו מולטי טאלנט בלתי מעורער, גאון מעל הכל הוא זמר: הוא יודע להגיש שיר, לבצעו בתיאטרליות ואמוציות ייחודיות לו, להעריץ את המילים ולכבד את הלחן ובעיקר להעניק נשמה מחודשת לכל שיר ושיר אותו הוא מבצע.

לרגל יום הולדתו  ה-76 החל היום, החלטנו לקנח בכמה מלהיטיו הגדולים והבלתי נשכחים של יהורם גאון:

כל הכבוד


איפה הן הבחורות ההן


איפה את אהובה?


הנני כאן

 

 

 

1 תגובה

להשאיר תגובה