הנפשת אופנה: דמות וירטואלית מכתיבה אופנה

תכירו את קוקטית, צעירה אופנתית מאויירת, פרי איורה של שירה ברזילי וככל הנראה ה’הלו קיטי’ הבאה של עולם האופנה. אחרי שרוברטו קוואלי נדלק עליה ורשת H&M נשבו בקסמה, קוקטית מאחדת כוחות עם מותג הנעליים בן סימון – לכל מי שאוהב את הסניקרס האביביים שלו עם עיטורי אננס או גלידה

קוקטית, דוגמנית בעובי של דף. איור: שירה ברזילי
קוקטית, דוגמנית בעובי של דף. איור: שירה ברזילי

ברזילי (32), כשרונית שזה כואב, מספרת שתמיד היה לה קל יותר לשקף את הסטייל ואת הראייה האופנתית שלה דרך דמויות מצוירות וליצור מהן סיפור: “גם כסטודנטית בשנקר, הפרויקטים שלי תמיד עסקו בדמויות מצוירות. פרויקט הגמר שלי למשל, עסק בנסיכות מהאגדות שנפלטו החוצה לעולם האמיתי וכל הקולקציה התבססה על הניגודיות שבין העולמות הללו. אני חושבת שקוקטית היא סוג של נסיכת רחוב, וגם בה קיים אלמנט הניגודיות מפני שמצד אחד היא דמות מאוירת ומצד שני, היא מסתובבת בעולם שלנו כדוגמנית מן המניין, הולכת לתצוגות, מצטלמת להפקות, משמשת כפרזנטורית ומטיילת בעולם. בעולמה ובעולמנו היא פאשניסטה, שהפכה לאושיית אופנה ופרסונה אופנתית מקומית”.

לא גפרורי קרטון, אלא קעקועים זמניים מבית קוקטית. צילום: יח”צ
לא גפרורי קרטון, אלא קעקועים זמניים מבית קוקטית. צילום: יח”צ

לדבריה, כולם טועים לחשוב שקוקטית היא האלטר אגו שלה, אך למעשה היא לא כל כך שונה ממנה: “קוקטית היא אני בגרסא משופרת. היא רזה יותר, גבוהה יותר, מתלבשת טוב יותר, מדגמנת, מוזמנת לכל התצוגות וההשקות – היא פשוט יותר”. קוקטית מאפשרת לברזילי לחלוק עם העולם את האהבה שלה לאופנה ובעיקר לדברים הכיפיים והקלילים בחיים. ברזילי וקוקטית יוצרות צוות פאשניסטי מבוקש שמחזיק ברזומה מפואר של שיתופי פעולה, ביניהם קולקציית טי-שירט לרוברטו קוואלי, קולקציה מאוירת לקסטרו והפיכתה של קוקטית לפרזנטורית לכל דבר בקולקציית הג’ינס הידידותית לסביבה של רשת H&M. “אני גאה לקרוא לעצמי משת”פניקית”, היא מכריזה, “בכלל, תחום שיתופי הפעולה הפך לטרנד של ממש בזמן האחרון וחברים שלי, שהם מעצבים, אמנים וסטייליסטים מקבלים פניות מחברות מסחריות במטרה ליצור שיתופי פעולה. המשת”פניקים הם הדור החדש של היוצרים. הערך המוסף שיש בשיתופי פעולה זה התמיכה ביצירה ישראלית צעירה, מעבר לכך שפנייה מטעם חברה היא מחמיאה ופותחת לפעמים את הראש לרעיונות חדשים, זה גם נותן המון חשיפה ופרסום”.

ברזילי החלה את דרכה כמאיירת אופנה לפני כשמונה שנים, כשקיבלה הזדמנות פז לאייר הפקת אופנה במגזין ‘את’ ומאז לא נחה לרגע. בזכות השנים הארוכות בתעשייה ואחרי הרבה עבודה קשה, היא כבר לא צריכה לחפש את השת”פים – חברות מסחריות ובלוגרים פונים אליה. כך הגיעו אליה גם נציגי מותג הנעליים בנסימון: “הם פנו אליי זמן קצר אחרי שהאתר של קוקטית עלה לאוויר, במטרה לעשות פרויקט לעונת האביב-קיץ עם אמן צעיר. הם רצו משהו שידבר בשפה קלילה ואורבנית, בדומה למותג ושישדר תחושה קיצית. “מכיוון שהם התלהבו מליין הקעקועים הזמניים שלי החלטנו לקעקע מספר דגמים מתוך הקולקציה. בחרתי כמה צבעים מתוך מבחר הנעליים ופשוט ישבתי וציירתי בטושים נעל-נעל. האיורים נעשו באופן ידני לגמרי כי היה לנו חשוב שהקולקציה המשותפת תהיה אישית. ישנם גם כמה דגמים שחתומים ומוקדשים מקוקטית באהבה”.

ליין הקעקועים המדובר, הגיע בעקבות שקית יום הולדת תמימה שאמה של שירה קנתה לאחיינהּ ובה היו מדבקות של קעקועים לילדים: “הרגשתי כמו בסרט מצויר, כשפתאום נדלקת נורה של רעיון מעל הראש וחשבתי לעצמי, שצריך לעשות כאלו מדבקות גם למבוגרים, שאוהבים קעקועים אבל לא בא להם להתחייב למשהו כזה לנצח, אלא לשנות כל פעם קעקוע, כמו אקססורי. ברגע שעלה הרעיון ידעתי שיש לי משהו טוב ביד והאמנתי שאם אני מרגישה ככה, גם אנשים אחרים יאהבו את זה כמוני. כשהוצאתי את ליין הקעקועים הראשון וראיתי את התגובות החיוביות, זו היתה התחושה הכי טובה בעולם, סגרתי עם עצמי מעגל”.

הגולם קם על היוצר; שירה ברזילי וקוקטית. צילום: זהר שטרית
הגולם קם על היוצר; שירה ברזילי וקוקטית. צילום: זהר שטרית

אותן מדבקות קעקוע צדו גם את עיניהם של בעלי רשת אינטימה ושיתוף הפעולה הבא שמובילה קוקטית בימים אלה הוא קולקצית קעקועים זמניים זוגיים בשם ‘נכון להיום’ בעיצובה, שתימכר באופן בלעדי בחנויות הרשת. “הלבשה תחתונה משאירה המון עור חשוף ונועדה גם למצבים אינטימיים בין בני זוג ולכן חשבנו שזה השילוב המושלם – קעקועים זמניים זוגיים”. בין הקעקועים ניתן למצוא צמדים כמו “I” ו-“DO” או “HIS” ו-“HERS”. ברזילי מדגישה שהקולקציה מיועדת לנשים דינאמיות במיוחד, שאוהבות מכל הלב אבל מבחירה בכל יום מחדש והרעיון הוא כזה: “חושבת שמצאת את החצי השני שלך? אבל החיים הם דינאמיים אז למה לעשות קעקוע נצחי? תתקעקעי עם מישהו שנכון לך להיום”. מלבד כל אלו, ברזילי ממשיכה לפתח את ליין הקעקועים שנמכרים באתר שלה, עובדת על ליין צלחות מאוירות שעיצבה, עליהן מתנוססת דמותה של קוקטית וכותבת את הבלוג באתר Xnet.

“חשוב לי כל הזמן ליזום, זה ערך עליון ביצירה מבחינתי, להגות רעיון ואז לאזור אומץ ולהוציא אותו לפועל. זה תהליך קשה ומפחיד וחשוב לי לא לתת לפחדים לעצור אותי אלא להפוך אותם למנוע שדוחף אותי קדימה. הפרויקטים הכי מדהימים שלי, הם הפרויקטים שעדיין לא עשיתי”. אז מה הלאה? “לגדול! קוקטית לא ראתה עדיין כלום. אני רוצה ליצור עולם שלם של מוצרים שכל אחד יוכל להתחבר אליו תחת המותג קוקטית. אני רוצה שהיא תהיה הHello Kitty- הבאה!”.

תגובות

להשאיר תגובה