ביקורת סינגלים: דפנה ארמוני חוזרת ובענק!

דפנה ארמוני, מזמרות הנשמה הבולטות והגדולות בישראל בכל הזמנים, עברה בשנה האחרונה מהפך רב בדרכה המוסיקלית בשובה לעבוד על אלבום חדש מתוכו יצא השבוע סינגל חדש – "כלום לא חסר" שכתב והלחין טל שגב לעיבוד והפקה מוסיקלית של שחר אבן צור. קולה של ארמוני רק משתבח עם הזמן והסינגל החדש ממחיש זאת, יכולותיה הקוליות נותרו כפי שהיו בתקופת הזוהר הראשונה שלה (כיום זו התקופה השניה) והחיבור עם שגב ואבן צור נשמע טבעי, עכשווי ומבשר את חזרתה הנוכחותית של ארמוני הזמרת העצמאית לבמה.

ב-30 בספטמבר תקיים ארמוני מופע חגיגי ב"זאפה תל אביב" עם אורחים מיוחדים: שלום חנוך, משה לוי ואביב גפן.

אחרי ההרפתקאה שלה לעולם הילדים, עלמה זהר חוברת לדודו טסה וניר מימון לסינגל חדש מאלבום חדש – "כחולת עיניים" (מילים: עלמה זהר, לחן: עלמה זהר ודודו טסה) , Fאנק אתני פופי קליט וקצבי עם נימה נוסטלגית המחזיר אותנו לכמה דקות אל נבכיה של המוסיקה האמיתית, העמוקה, הטהורה והרצישראלית השורשית. ממתק לאוזניים!

15 שנה שיובל נוח הוא חלק אינטגרלי מעולם המוסיקה, תחילה כחזן ולאחר מכן בשלל סגנונות מוסיקליים. בימים אלה יצא לתחנות הרדיו סינגל בכורה  מאלבום בכורה של נוח, בהפקתו של אלי יונה. את "כאן איתי" כתבה והלחינה טלי בירנברג וזו בלדה מלנכולית כשמעבר לתוגה העוצמתית והמלודיה האפלולית שבשיר, ניתן לשים לב לזמר בעל קול ייחודי, מדויק ומלא רגש ואמוציות. אמנם להוציא בקיץ בלדה שקטה זו לא יריית פתיחה אידיאלית, אך כששמים לב לקולו של יובל, ניכר כי הכשרון עוד יבוא לידי ביטוי גם בשיריו הבאים.

אחרי שהופיעו יחד לא מעט ועברו כברת דרך מוסיקלית וחברתית נהדרת וקסומה, הצמד החדש ליאור פרלה ועידו מוסרי, יוצרים וזמרים מוכשרים כל אחד בשל עצמו, יורים את יריית הפתיחה המשותפת הרשמית שלהם בסינגל "ואם גם אמרתי" שהלחין מוסרי למילותיו של נתן זך. השניים מגישים רוק אמצע הדרך קצבי בהרמוניות קוליות פשוטות המציגות לראווה את הכיף בליצור יחד, את הקסם בלעבוד יחד על שיר ואת התוצאה הנעימה לאוזן. בהצלחה!

דבורית אנגל, העובדת נמרצות על אלבום הבכורה המסקרן שלה, ממשיכה להפתיע ומשחררת השבוע  את "מיד אני שם", שיר רוק קצבי וקליט החושף פן אחר שלה שטרם נחשפנו אליו – דבורית הפתוחה יותר, הפחות מופנמת ופחות אפלולית, הרוקיסטית האיכותית שיכולה להיות פרועה כשצריך. את השיר כתבה והלחינה אנגל לעיבוד והפקה מוסיקלית של דותן מושנוב.

מאי ספדיה, יוצרת דאנס פופ הצעירה שהלהיבה פלייליסט גלגל"צ עם סינגל הבכורה שלה ( Goodbye My Love), נשארת באהבה ומשחררת סינגל שני מהפרויקט הבינלאומי שלה – Love To Love You אותו הלחינה ספדיה לטקסט משותף שלה ושולי דאי בהפקתו המוסיקלית של גבי גויכמן. ספדיה ווקאליסטית נהדרת וחושנית, זמרת מקצועית השולטת היטב במוסיקה שלה ובשיר החדש, על אף שחסר לי בו קצת הטאץ' הסופי שיהפוך אותו ליצירה מוגמרת שאינה נופלת לנוסחתיות עכשווית מיותרת, ספדיה מציגה את מלוא הכשרון והיכולת שלה ומוכיחה כי זה רק עניין של זמן עד שהיא תזכה להצלחה הנרחבת לה מייחלת. בקרוב בגלגל"צ.

 

"איך" הוא סינגל הבכורה של אלמוג קריאף, בוגר "אקס פקטור", אותו כתבו והלחינו דודי בר דוד ומורן דוד. האמת שכיריית פתיחה השיר די מתפספס: בעונה בה הקהל צמא לשירים קצביים, שיר מלנכולי ואפלולי לא הכי אידיאלי (ותזמון חשוב כשמדובר בסינגל בכורה), ועם זאת קריאף נותן ביצוע מלטף, נוגע ומרגש, על אף השבלוניות המייגעת מעט בשיר.

רוק רית'ם אנד בלוזי עדכני יפהפה ומתובלן בסול וקולה העמוק של צילי ינקו מלווה את הסינגל החדש מאלבומה החדש. How Nice אותו כתבה והלחינה ינקו ומוכיחה כי על אף שהיא לא מהיום בעסקי המוסיקה, יש לה המון מה לתת, לחדש, להציע ונשמעת משופשפת ומגובשת מתמיד. מצפה לאלבום!

 

 

 

4 שנים חלפו מאז פרצה מנור שבת (כבר מזמן לא הבת של ולא האחות של) עם סינגל הבכורה "כשאתה", ואתמול יצא לתחנות הרדיו הסינגל החדש – "למדתי לעוף" אותו כתבה והלחינה שבת לעיבוד והפקה מוסיקלית של ראובן חיון. השיר הסנטימנטלי והפרסונלי של שבת מסמן תקופה חדשה ומעולה עבורה, זו שעברה תהליך ארוך של בשלות ובגרות ונמצאת במקום הכי כנה וטוב בשבילה: היצירה שלה.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Aq9uYjcEV54

 

 

 

 

 

 

1 תגובה

להשאיר תגובה