במסגרת שבוע האיור 2019 גלריה פרקש תציג 3 אומנים כישרוניים הסובלים מADHD  ● שלוש תערוכות המציגות יצירות בוטות ובלתי מתפשרות בעולם שמוכתב על ידי ה'פוליטקלי קורקט' ● שלוש האמנים יוצרים במציאות בה אינם יכולים להתפרנס מאמנותם תוך שהם מתמודדים עם בעיות קשב וריכוז שמשפיעות על כל היבט בחייהם ● אמנות ללא פשרות המציגה דימויים חושפניים המעוררים אי נוחות בחברה השמרנית מה אנו חיים

אהרון פרקש, מנהל הגלריה, אוצר התערוכה 'פוליטקלי קורקט' ואחד האמנים המשתתפים בה מאמין כי אנחנו חיים בתקופה בה שוק האמנות הוא שוק פוריטני ושמרני שאינו יכול להתמודד עם דימויים חושפניים ואמירות בוטות. מתוך תחושה זו נולדה התערוכה 'פוליטקלי קורקט' שתיפתח במסגרת שבוע האיור 2019 בתל אביב ותכיל שלוש תערוכות של האמנים – ליאור פלד, שמוליק גרנית ואהרון פרקש. התערוכה מציגה את עבודותיהם של שלושה אמנים הסובלים מADHD שהבינו כי אינם יכולים להתפרנס מאמנותם בלבד, אף על פי כי זו התשוקה הבוערת בהם. עולם האמנות אינו מוכן להתמודד עם ערום גס, אברי מין ואמירות שאינן פוליטיקלי קורקט. דוגמה לכך היא הציורים של האמן, קיט הרינג, שהם מהמבוקשים בעולם, אך ברגע שמופיע אבר מין גברי או ערום נשי בוטה, המחיר של עבודותיו צונח. במסגרת תפקידו כמנהל גלריה, נתקל פרקש רבות בתגובות המסתייגות מיצירות חושפניות ולא פעם שומע משפטים כמו: "יש לי ילדים בבית" או "אישתי לא תתן לי להכניס אישה ערומה הביתה". התערוכה נוצרה מתוך הצורך להציג אמנות ללא תכתיבים וללא פשרות ועושה זאת באמצעות יצירותיהם של שלושה אמנים שיוצרים את מה שמתחולל במוחם הקודח, רווי בפנטזיות מרחיקות לכת.

אומנים מציגים: ליאור פלד :״הערכים מתו, יחי המניירות״

צייר פופ ארט, גרפיטי, מתפרנס מעיצוב,  סובל מ-ADHD. בעבודותיו פלד מנסה להצביע על הערכים שהדור הצעיר שורף בקלילות ובציניות לטובת לייקים, פופוליזם ורצון בלתי פוסק להרגיש חלק ממשהו גדול יותר. כל העבודות הן באווירת כרזות. השימוש בכרזות עוזר לו לטשטש את הגבול בין המציאות לבין עולם פיקטיבי שגורם לתהיות האם מדובר במוצר\אירוע אמיתי. האסתטיקה שהוא מכוון אליה בעבודותיו מושפעת מהחוויה שלו בעולם הADHD –  הסדר המבולגן שכבר כל כך התרגל אליו ומרגיש בנח לחיות בו.

שמוליק גרנית: "פנטזיות ועינוגים היסטוריים"

אומן פופארט ומאייר המתפרנס מאנימציה, עריכת וידאו ובניית אתרים, סובל מ-ADHD. נולד ב1973, בן למשפחת חקלאים מרמות השבים. גדל עם אב יליד המקום ממוצא גרמני ואם טריפוליטאית. יוצא תיכון לאמנויות ויצו צרפת, למד בבצלאל ועבד במערכות רבות – ממשרדי פרסום ועד רשות השידור. כיום נשוי ליעלי, פסיכותרפיסטית, ואב לשתי בנות. גרים בבית אלעזרי. מתפרנס כיום כשותף בסטודיו לעיצוב דיגיטלי וממשקי משתמש, הנותן שירותי מיתוג ועיצוב דיגיטלי לחברות הייטק. בהיסח הדעת נטע כרם משפחתי של זיתים שהפך לימים למותג הבוטיק, שמן הלל.

בעקבות תפיסתו עם משלוח זרעי קנביס הוא נעצר ונשפט. חוויה זו גרמה לו להקים מעבדת מחקר מאושרת ופעילה לחקר הקנאביס. אייר עבור טבע הדברים, בלייזר, סדרות אנימציה ומאות קמפיינים שיווקיים לאורך השנים. רואה את עצמו כיהודי ערבי גרמני. מאוד אוהב היסטוריה של העולם ועם ישראל ובפרט את מלחמת העולם השנייה. מושפע מהאמנות הישראלית של תקופת בצלאל של שנות ה20 של המאה הקודמת. אוהב עיטורים מתקופות שונות ומשתמש בהם לעבודותיו, אשר ממוקדות מאז ומעולם בדמויות נשים וגברים.

אהרון פרקש: "קורבנות אופנה בעיר החטאים"

יליד 1962, אומן פופארט המתפרנס מסחר באמנות והפקת תערוכות, סובל  מ-ADHD. בעל גלריה ביפו העתיקה כבר יותר מ 30 שנה וכל חייו מכר ציורים של אנשים אחרים כדי להתפרנס. חוטא בציור ומצייר כראות עיניו, למרות ניסיונו בשוק האמנות והיכרותו עם הלקוחות. מאז שהוא זוכר את עצמו שמע משפטים כמו  "דבר ברור, לא מבינים אותך". ככה גדל בהרגשה שאף אחד לא מבין אותו ואת מה שמתחולל במוחו. במשך שנים ניסה למצוא את עצמו בעולם תוך ניסיונות כושלים להיות ברור לכל הסובבים. הואשם פעמים רבות בכך שלא הסביר את עצמו בזמן, שלא דאג להבהיר את כוונותיו או שאמירותיו אינן 'פוליטקלי קורקט'. בשלב מאוחר יותר בחייו החליט להביע את כל מה שעובר בראשו על הבד, מתוך הבנה כי "טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים". פרקש מזמין את הצופים בתערוכה להתבונן, להפנים ולנסות להיכנס לעולם הפנטזיות שלו שבמשך שנים לא הצליח לתקשר לעולם. פרקש לא מחפש שיבינו את עבודותיו ואת עולמו הפנימי, אלא רק רוצה לזכות בהכרה שהוא אכן מתאמץ להגיד את אשר על לבו.

אוצר: אהרון פרקש

אירוע פתיחת התערוכה ||יום שישי || 22.11 ||  11:00 || גלריה פרקש, רחוב מזל דגים 1, יפו העתיקה

תגובות

להשאיר תגובה