הכירו את אלון אגזדה, יוצר וזמר בוגר ביה"ס רימון, שבימים אלה הוציא לאוויר סינגל שני מאלבום בכורה – "בואי", אחרי שהסינגל הקודם שלו "נסענו בדרכים" זכה לחיבוק חם מתחנות הרדיו השונות. בימים אלה יוצא אלון עם הרכבו לסיבוב הופעות ברחבי הארץ, כשההופעה הקרובה היא ב-18.8 בבית היוצר של אקו"ם בנמל תל אביב.

 אלון, מתי החל הרומן שלך עם מוזיקה?

"בגיל 11, בפעם הראשונה שקיבלתי גיטרה. אני זוכר את הטקס הראשון שהופעתי בו, טקס בת מצוות בכיתה ו' ביסודי, מן רגעים מכוננים שנשאר מהם רק זיכרון טוב, של בית כנסת ולבן".

 על איזו מוזיקה גדלת לאורך השנים?

"סבא שלי ז"ל היה חלילן מדהים, אבא שלי מנגן על עוד ומושפע המון מאום כולתום, פאריד אל אטרש והקולות הגדולים של פעם.אמא תמיד אהבה את השירי נשמה של אהובה עוזרי וכו' ועם זאת תשמע סיפורים מאבא על הופעות של תמוז, איינשטיין והדור הישן שהוא היה הולך ואוהב לראות, תמיד מדקלם שירים שלהם. זה מה שאהבתי וחונכתי תמיד- שאין דיסוננס בשילוב בין מזרח ומערב, שמוסיקה זה אהבה ואין לה הגדרה.

גדלתי בהמשך על אביתר בנאי, עידן רייכל, דודו טסה והרבה כספי ויוני רכטר. בשלב מאוחר יותר התרחבו וגדלו ההשפעות למוסיקה קלאסית, מוסיקת עולם, ג'אז ב'רימון' ועכשיו בעיקר הפקות חדשות מחו"ל ואמנים לא מוכרים או יותר נכון אנדר-רייטד  שאני אוהב להאזין להם".

מה הזמן האידיאלי בשבילך ליצור? 

"בשעות הקטנות, 1-2 בלילה, שם יש מן שלווה של סוף יום, סיימת את המטלות,אתה עייף מת אבל יש משהו שרוצה להשתחרר ממך. אז אתה לא נזרק על המיטה, אתה בוחר לשבת על הפסנתר ולהלחין. גם זה ישתנה אצלי אגב, פעם הייתי מלחין בגיטרה היום יותר קל לי בפסנתר כי הוא יותר חשוף, מבחינה ויזואלית יותר קל לי לראות את המהלכים ההרמוניים.  זה לא קורה כל יום כמובן, אבל כשזה מגיע זו הרגשה מדהימה".

  מה הקשיים הבולטים בהם נתקלים יוצרים עצמאיים?

"אני חושב שהקושי הכי גדול זה המימון והפן הכלכלי, במיוחד אצל אמנים שעושים לעצמם יח"צ. אני בשלב כזה שצריך לעשות את הדברים לבד וזה תהליך שדורש ממך המון השקעה, אנרגיה ולמידה אינסופית. במיוחד כשעולם המוסיקה כל הזמן משתנה. אין חוקים לכלום, יש מוסיקה מלאה סגנונות ושפע וכל אחד מנסה להביא את הייחוד שלו.

נכון שהיום כל אחד יכול להפיק בבית ולהקליט שיר ונכון שהכל חשוף ויש לך אפשרות להגיע בקליק להמון אנשים בעידן המדיה הדיגיטלית אבל דווקא בגלל זה קשה. ככל שהשוק רחב ויש המון היצע, כך לאמנים קשה יותר להתבלט. צריך לזכור שמדובר במוסיקה. ובשביל לעסוק בזה בתור מקצוע צריך לעבוד בשטח, להופיע, לייחצן ולפרסם את עצמך בכל מקום כי אין אף אחד שיעשה לך את זה אם אין לך את הכסף. הקושי הכי גדול זה לצאת מנישת ה'אמן' ולהבין שאתה מנהל עסק. זה כבר לא 'אני' שיוצר מוסיקה ושר ותראו אותי איזה כיף לי אני עושה משהו שאני אוהב. זה לשלוח מיילים ולסגור הופעות, ראיונות, צילומים, חזרות, חוזים ומה לא. אז נכון, ההתחלה היא לא פשוטה אבל בסוף אתה מוצא את הדרך שנכונה לך, את האנשים שילכו איתך, את קהל היעד שלך ואת מה שעובד לך בתור אמן, את אופן המיתוג והשיווק שלך".

 מאמין במוסיקה?

"שאלה גדולה שכיף לי לענות עליה. אני מאוד מאמין בחומר המקורי שלי.אני עבדתי ועובד קשה על השירים שלי, על הדיוק בכתיבה, על ההרמוניות על מבנה השירים והרבה לימודי מוסיקה ותיאוריה. אני כותב ומלחין מגיל 15 ומרגיש שהקהל הישראלי מאוד יאהב את השירים שלי, הם מאוד מלודיים-ישראליים,יש בהם ניחוח של פעם עם הפקה חדשנית וזה מה שנותן לי כח, השילוב הזה בין מזרח ומערב. אתה יכול לשמוע אצלי בהופעה שיר אלטרנטיב-פולק ומיד אחר כך אתני שנותן בראש עם עוד וכלי הקשה".

 ספר על השיר החדש – "בואי". היא באה בסוף?

"כתבתי את השיר הזה בשנה השניה ב'רימון' במסגרת קורס הלחנת שירים שלקחתי עם אבנר קנר הגאון. היא באה. ושוב הולכת. כמו פזמון חוזר, אתה גודל וצומח, מתאהב, חי את הרגע עד שהשיר נגמר. מתישהוא יגיע הרגע שהיא בעצמה תקרא לי לבוא. גם זה יגיע, יש לי עוד זמן".

 מה החלום הגדול?

"החלום הגדול, בלי קלישאות, בלי מניירות פשוט לרגש אנשים דרך המוסיקה והטקסטים שלי. להביא את העולם שלי לאנשים דרך שירים, לגרום לדמעה, לריקוד, לחיוך, לצחוק. הרי כל רגע שאנחנו זוכרים בחיים, מלווה בזיכרון משיר, טעם או ריח".

 היכן ניתן לראותך מופיע?

"מופע השקת סינגל ב-18.8 ב'בית היוצר' בנמל ת"א, פתיחת דלתות ב-20:30 ותחילת מופע 21:00

http://bama.acum.org.il/?p=23437"

https://www.youtube.com/watch?v=qmDoLHm75bM

תגובות

להשאיר תגובה