הנתונים מדברים בעד עצמם: ל-1000 יורו בברלין כוח הקניה של 648 יורו בורשה, ואורח חיים של 8000 שקלים בורשה יעלה 17,000 שקלים בת"א (הנתונים ממאגר Numbeo.com). בנוסף, בבדיקה שנערכה לאחרונה בבריטניה, ורשה נבחרה כאחת הערים שמציעות את בילויי התרבות בעלויות המשתלמות ביותר באירופה, מקום 4 מתוך 16 בירות אירופאיות (מחישוב ממוצעי כניסה למוזיאונים הגדולים, גלריות, הופעות וכד').

ורשה העכשווית שהתנערה מטראומת מלחמת העולם, כיום מתפקדת כבירה אירופאית טרנדית ותוססת, המתחרה ברמות ההיפסטריות של ברלין. תמהיל הסטודנטים הרבים שמגיעים לעיר מרחבי אירופה, הופכים אותה לעדכנית ועשירה במקומות בילוי (היא מכילה 13 מוסדות אקדמאים מרכזיים). בנוסף, היא מציעה את כל יתרונות אירופה הקלאסית- מגוון מוזיאונים, גלריות, אדריכלות מתוחכמת ואטרקציות תיירותיות מגוונות. נוסף לכל אלה, מערכת תחבורה ציבורית נוחה מאוד מאפשרת ניידות גבוהה לכל מקום. היא מתהדרת בתרבות קולינרית עשירה; הכרות מחודשת עם המטבח הפולני עשויה להפתיע את התייר הישראלי, עם 34 מסעדות מכוכבות ע"י מישלן, כאמור- במחירים נגישים. ארוחה במסעדה בסטנדרט גבוהה תעלה כ-10 דולר לאדם. ורשה היא גם יעד אטרקטיבי לחובבי טיולי קניות ומציעה מגוון בוטיקים של מעצבים, קניונים, שווקים ועוד במחירים שמנצחים את מערב אירופה.

חברת התיירות "מונה טורס" מציעה מגוון חבילות משתלמות לסופ"ש בורשה הכוללים טיסה עם חברת התעופה הפולנית "לוט". יציאה בימי שישי בבוקר חזרה ימי ראשון ערב. שני לילות ושלושה ימים מלאים הכוללים בתי המלון של חמישה כוכבים, ביניהם: שרתון, מריוט (עם קזינו) וראדיסון בלו וווסט אין. העלות לאדם בחדר זוגי לסופ"ש הכולל טיסות הלוך ושוב ומלון על בסיס לינה וארוחת בוקר: 374 יורו.

 

 

תגובות

להשאיר תגובה