עוד לא הספקנו להתאושש מיולי אוגוסט וחופשת החגים, בה יבלו ישראלים רבים בחו"ל כבר אוטוטו כאן. רפאל אמזלג, מנכ"ל manage your trip עם 8 הטעויות הנפוצות ביותר בתכנון טיול לחו"ל, כאלו שאם תמנעו מהן, תהיה לכם חופשה מושלמת.

חבילת נופש ? – החלטתם לנסוע לחופשה בחו"ל וכמו כולם התיישבתם מול אתרי האינטרנט הרבים המציעים חבילות של טיסה ומלון. לפני שקופצים על החבילה הזולה ביותר מבין כל החבילות כדאי לבחון הזמנה של טיסה בנפרד, מלון בנפרד ולהשוות מחירים, באתרים רבים ברחבי הרשת תוכלו למצוא את האופציה הזו מובנת כבר באתר. לעיתים המלון המוצע בחבילת נופש מרוחק מהיעדים בהם תרצו לבקר ולכן הוא גם זול יותר מאשר מלון הממוקם במרכז העיר, אך למעשה הסכום שתוציאו על תחבורה ציבורית או מוניות ספיישל יהיה גבוה יותר מההפרש בין מלון מרוחק למלון במרכז העיר.

אופס, הדרכון לא בתוקף– חיכיתם עד הדקה ה-90 ומצאתם דיל מצוין במחיר זול ביותר, הגעתם לשדה התעופה ואופס, הדרכון שלכם לא בתוקף. ישראל היא אחת המדינות היחידות בעולם בהן ניתן לחדש את הדרכון בשדה התעופה, המחיר לא זול בכלל אבל זו אפשרות שחשוב לדעת על קיומה. דרך אחרת לחסוך בעלות חידוש הדרכון היא פשוט לחדש אותו בין החודשים נובמבר עד פברואר, אז עלות החידוש דרך אתר האינטרנט של רשות האוכולוסין וההגירה תהיה 195 ש"ח לעומת 250 ש"ח בחודשים מרץ- אוקטובר. תכנון ובדיקה מראש יוכלו לחסוך לכם הרבה מאוד כסף.

אוכל כחלק מהחוויה–  הזמנתם מלון ע"ב לינה וארוחת בוקר, אבל מה עם ארוחת צהריים וערב? לפני שאתם טסים ליעד המבוקש בדקו את מחירי המסעדות בהן תבקרו ועשו חישוב כמה כסף תצטרכו להוציא על אוכל במהלך כל ימי החופשה. לדוגמה, בלונדון סעיף ההוצאה על אוכל הוא יקר מאוד, כמעט ואין היצא של אוכל רחוב ולכן  ייתכן שיהיה זול יותר להזמין את המלון ע"ב חצי פנסיון. אם כן הזמנתם חצי פנסיון קחו בחשבון שיהיו לכם פחות אפשרויות ליהנות מחוויות קולינריות ואולי כדאי להשקיע ולבלות ערב אחד או שניים במסעדה טובה.

unnamed (5)

יעדים מסוכנים-  מי לא ראה את התמונות ממסיבת הרווקות של בר רפאלי במלדיביים ואיחל לעצמו לבקר בקרוב בגן העדן המדהים הזה, לשנרקל בלגונות בצבע טורקיס וללגום קוקטייל על שפת הבריכה הפרטית שממוקמת ממש על המים? ובכן, לפני שאתם ממהרים להזמין כרטיסי טיסה כדאי לבדוק את היעד המדובר. המלדיביים למשל היא מדינת איסלם, מומלץ להכנס לאתר של המטה לביטחון לאומי של משרד ראש הממשלה ולהתעדכן באזהרות המסע הרלוונטיות לתקופה בה אתם מתכננים לטוס. מעבר לכך כדאי לבדוק את המצב הגיאופוליטי והכלכלי של היעד, אם יש הפיכת שלטון במקום או שהכלכלה קורסת כמו ביוון. בנוסף, לא לשכוח לבדוק את מזג האוויר ביעד אליו טסים, יש יעדים עם עונות מונסונים, לאירופה כדאי להגיע בקיץ עם מטריה כי מזג האוויר לא צפוי וכו'

היו פתוחים לשינויים-  כבר בתחנון מסלול הטיול כדי לצאת מחוץ לקופסה ואחרי המרוץ מטורף  "המקומות שאסור לפספס" "האטרקציות שחייבם לבקר". כבר הגעתם, עשיתם את הנסיעה הארוכה, קחו לכם יומיים מהטיול וצאו לכפרים או למקומות מחוץ לעיר בהם תוכלו למצוא "אטרקציות" לא פחות נפלאות לדוגמא: סיור של יומיים ממנהטן למפלי הניאגרה, טיול למפריז לארומונות לג'אר??, מבנגקוק לעיירה קנצ'נאבורי ועוד. אל תוותרו אל האטרקציות הקלאסיות אך כדאי להקדיש גם זמן לאטרקציות חוויתיות, היום כל כך קל ליצור קשר עם אזרחים ממדינות שונות ואפילו ישראלים שגרים בחו"ל ולשאול אותם על אטרקציות פחות מוכרות ומיוחדות. שיטוט בפייסבוק ובפורומים מתאימים יוכלו גם לכוון אתכם אליהן.

shutterstock_79557478

 

זה לא נעים לראות מוזיאון סגור– אולי אין דבר יותר מעצבן מלתכנן טיול לפרטי פרטים, להגיע לאטרקציה שחיכיתם לה כל כך ואולי מהווה את שיא הטיול ולגלות שהיא סגורה דווקא ביום הזה לרגל שיפוצים. כדי להימנע ממצב כזה לא מספיק לגלוש באתר החברה שלעיתים לא ממש מעודכן, היכנסו גם לעמוד הפייסבוק במידה ויש וליתר בטחון הרימו טלפון רק כדי לוודא.

להגיע לחו"ל ולגלות שבדיוק אתמול הסתיים פסטיבל אטרקטיבי שמתקיים פעם בשנה– כשאתם יושבים לתכנן את הטיול הכנסו גם לאתר העירייה ולעמוד הפייסבוק שלה, הציצו בפורומים של מטיילים ובקבוצות מטיילים בפייסבוק, שם תוכלו למצוא בד"כ מידע על אירועים חינמיים ופסטיבלים שלא כדאי להחמיץ ואפילו שווה להקדים או לאחר את הטיסה כדי לא לפספס אותם כמו הקרמבל השנתי בברזיל, פסטיבל הבירה במינכן, יום המלך באפריל באמסטרדם ועוד. האירועים המקומיים מעשירים את החוויה ומאפשרים למטיילים לבלות ולהרגיש כמו המקומיים.

תגובות

להשאיר תגובה