"קולגייט" מעלה את המודעות לחסכון עולמי במים ומקיימת כל שנה פעילות בינלאומית בתאריך 22/03 היום בו מצוין יום המים הבינלאומי ובכך מבקשת לחנך את הצרכנים לחסכון במים בזמן צחצוח השיניים ובכלל, אגב רבים לא יודעים כי בזמן צחצוח השיניים מומלץ לסגור את הברז ולהשתמש בכוס, כי כל טיפה נחשבת – Every Drop Counts

ידעתם שכאשר אתם מצחצחים שיניים עם ברז פתוח – אתם מבזבזים כ-10 ליטרים (!) של מים נקיים? כמה מים אתם מבזבזים? ואיך ניתן לחסוך יותר? טיפים ומדריך לצריכה נבונה של מים.

יום המים הבינלאומי מצוין מדי שנה ב-22/03 ועוסק בהעלאת מודעות לחסכון במים ברחבי העולם.
יום זה נקבע על פי החלטה של האו"ם בשנת 1992 בכנס שנערך בריו דה ז'נרו. אונסק"ו, שיזמה את היום, מזמינה את המדינות החברות באו"ם לציין את היום כפי שמתאים לכל מדינה. יום המים עוסק בעיקרו בחשיבות שבחסכון במים,כאשר כל שנה ניתן דגש לקטגוריה אחרת בנושא הרחב."קולגייט" מציגה כל שנה סביב יום זה  קמפיין עולמי להגברת מודעות חברתית וסביבתית לחסכון במים. הקמפיין תחת הסלוגן EveryDropCounts  ו- Close the tap נערך גם בישראל. הישראלים הינם ציבור מחונך לחסכון במים אבל עדיין אינם מקנים תשומת לב רבה לאימוץ הרגלים לשימוש נבון במים.

https://m.youtube.com/watch?v=mSfqRwna_Dc

כמה נתונים מעניינים: הידעת?

סגירת ברז בזמן צחצוח שיניים שאורכה 2 דק'- תחסוך כ-10,000 ליטר של מים בשנה

סגירת ברז בזמן מקלחת שאורכה  2 דק'- תחסוך כ-7,000 ליטר של מים בשנה, כמות המוקצית לנפש בישראל לתקופה של חודשיים.

סגירת ברז בזמן שטיפת כלים שאורכה 2 דק'- תחסוך כ-6,000 ליטר של מים בשנה

סגירת ברז בזמן שטיפת ידיים שאורכה עשר שניות- תחסוך כ-1,500 ליטר של מים בשנה

איך תוכלו לחסוך יותר?

1.השתמשו בכוס בזמן צחצוח השיניים. לדברי קולגייט, אדם יכול לחסוך עד 10,000 ליטרים של מים בשנה על ידי סגירת הברז בעת צחצוח השיניים.

  1. צריכת המים הגדולה ביותר בבית הינה במכל ההדחה של השירותים. התקינו מכל הדחה דו כמותי ותוכלו לצמצם במידה רבה את תצרוכת המים הביתית.

3.שימו לב שהברזים בביתכם אינם דולפים.  תיקון הברזים ימנע בזבוז מיותר של מים.

4.הקפידו על מקלחות קצרות ויעילות. לדברי קולגייט צמצום של 2 דק' מזמן המקלחת עשוי לחסוך כ-7,000 ליטר מים בשנה.

מנתוני סקר שערכה רשות המים בשנת 2013 עולה כי 82% מצריכת המים ביישובים הם מים לצריכה ביתית, כלומר חובת החיסכון במים עדיין מוטלת, במידה רבה, על כתפי הצרכנים הביתיים. כל אחד מאתנו יכול לעזור ובעזרת אימוץ כמה הרגלים נכונים לתרום ולמנוע בזבוז מים.
לינק לסרטון יוטיוב:

https://m.youtube.com/watch?v=mSfqRwna_Dc

 

תגובות

להשאיר תגובה