טוב שמן טוב

ארז ו-ורד בן סעדון בעלי בית הבד ישיקו בשבועות הקרובים את שמן הזית של המסיק החדש המתקיים בימים אלה ממש. שמן הזית החדש יימכר לציבור הרחב בחנויות המובחרות. לרגל המסיק החדש יפתח לראשונה בית הבד לקהל הרחב ויקיים מספר מצומצם של סיורים בתיאום מראש.

יקב טורא ממוקם בישוב רחלים שבשומרון ובמרחק כמה דקות ממנו, בישוב שילה שוכן בית בד בבעלות ארז וורד בן סעדון לייצור שמן זית כתית מעולה בכבישה קרה ברמת חמיצות של עד 0.3 החל משנת 2014. אזור השומרון נודע כאזור בו שגשג ייצור שמן הזית האיכותי והטוב בתקופות הקדומות. בתל שילה נמצאו בתי בד היסטוריים, גתות עתיקות וכלי חרס ששימשו לייצור שמן זית.

בית בד הבוטיק של טורא מצויד במיטב הטכנולוגיה החדישה בתחום ומייצר כ-35 טון שמן זית כתית מעולה מידי שנה. השנה ,לראשונה, כאמור החליטו בעלי בית הבד לפתוח את בית הבד את שמן הזית לקהל הרחב.כרמי הזיתים מהם מופק שמן הזית ממוקמים על גדות נחל שילה. כ-300 דונם שטחם, בהם גדלים על אדמת טרה רוסה סלעית, באקלים קריר ובשמש בריאה, זנים כמו פיקואל ברנע וארבקינה, לאחרונה אף נכנסו זיתים חדשים מזנים סורי ופישולין. המיקום המיוחד והזנים שנבחרו הםהנוסחה לייצור שמן זית כתית מעולה כפי שמסביר ארז בן סעדון: "גידול בהר הגבוה מקבל בין 600 מ"מ גשם בשנה, חמיצות של עד -0.3, בגלל הגובה, הקור והטמפ' הנמוכה לאורך כל השנה. מה שהופך את שמן הזית שלנו למוצר מעולה ואיכותי".

מוסיפה ורד בן סעדון " אנו מאמינים שלעשות את כל התהליך במקום אחד ,לגדל ולייצר מוצר סופי, מביא את התוצר לאיכות הגבוהה ביותר. היה חשוב לנו להיות עצמאיים ולשלוט ברמת האיכות של המוצר ללא תלות, לכן הקמנו בית בד והתחברנו גם לתחום שנקרא שמן זית."

לבחירה שמן זית בפח או בבקבוק:

פחית שמן זית 400 מ"ל – 40 ₪

בקבוק שמן זית 750 מ"מ – 42 ₪

פח שמן זית 5 ליטר – 189 ₪ בלבד

פח שמן זית 2 ליטר –  89 ₪

לצד יקב טורא ובית הבד פועל מרכז מבקרים אינטימי, המכיל עד 55 איש, המאפשרטעימה ממבחר יינות היקב ושמן הזית. ניתן להזמין ארוחה בשרית/חלבית בתאום מראש, כמו כן ניתן לרכוש במקום את שמן הזית המעולה ויינות היקב ומוצרים נוספים במחירים מיוחדים.

כשרות בדץ בית יוסף,OU ,הרב אונגר ורב הישוב רחלים

הביקור במקום בתיאום מראש בלבד.

לפרטים והזמנות : יקב טורא: 02-6508882 ורד בן סעדון 052-7966613

http://www.turawinery.com/he/

תגובות

להשאיר תגובה