כף הרגל היא זו שנותנת את היציבות לגוף. היא סובלת ואז הגוף סובל. לעיתים רק בעזרת מדרס אנטומי נכון, יש ביכולתנו לשפר את איכות חיינו.

כף הרגל הינה אחד האיברים החשובים בגוף, שכן היא זו אשר נמצאת בקשר עם הקרקע, ונותנת את היציבות לגוף. כשכף הרגל פגועה או לא יציבה, כל הגוף גוף סובל, ומתפתחים כאבים.

צורת החיים המודרנית, הליכה ועמידה על משטחים קשיחים כמו מרצפות ואספלט, נעליים לא מתאימות (נעלי עקב ונעליים לפי צו האופנה), וכמובן מחלת המאה: עודף משקל. נוסיף לזה חוסר פעילות גופנית, והנה לנו מתכון מדויק לעומס על מערכת השלד, עיוותים בכף הרגל, כאבים ונזק לסחוסים ונזק מצטבר שעלול להביא לכאבים בכפות הרגליים, ברכיים, אגן, גב תחתון, עליון, צוואר וחלקי גוף אחרים.

ומי לא מכיר את ההרגשה של נעליים לוחצות ומכאיבות? – קנינו נעליים חדשות, מדהימות ויפות. בחנות הכול היה נראה מצוין, הנעליים היו נוחות, אך בפעם הראשונה שהלכנו אתם כמה דקות, הן החלו להכאיב וללחוץ. אם גם אתם סובלים מנעלים מכאיבות, מאצבעות רגליים נרדמות, מלחץ וכאב באזור אחד בכף הרגל, זה הסימן שאתם צריכים מדרסים.

חשיבות המדרסים:

  • מדרסים מונעים בעיות ומחלות רבות העלולות לגרום לנזקים בגב, בעמוד השדרה ובכפות הרגליים.
  • מדרסים מסייעים לשיפור היציבה. הודות למדרסים, נוכל לצעוד למרחקים בלי לחוש כאבים גם לאחר שעות רבות של הליכה ברגל.
  • מדרסים חיוניים בעיקר לחולי סוכרת. הם עוזרים להזרים דם באופן תקין בכפות הרגליים, דבר המונע הסתבכויות של פיצעי לחץ וכיבים.
  • המדרסים מונעים יבלות ושלפוחיות בכף הרגל. הם בולמים זעזועים ושברי מאמץ, ומפחיתים מאוד נקעים ברגלים. במקרה של בעיות במנח העצמות בכפות הרגליים, הנובעות כתוצאה ממום מולד או מבעיה נרכשת, המדרסים עוזרים לתקן את מנח עצמות כף הרגל.
  • מדרסים חיוניים מאוד לכל מי שסובל מבעיות בכף הרגל כמו בעיות פלטפוס, קשת ארכית גבוהה ועוד

כדי לתת פתרון לבעיות בכף הרגל, ולבעיות הנגרמות בעקבות יציבה לא תקינה, יש לפנות למכון אורטופדי מוסמך, המציע התאמה של מדרסים לתיקון היציבה. יש לזכור שייצור מדרסים חייב להיעשות בצורה ייחודית לכל לקוח, על מנת לספק פתרון מושלם לכאבים, ולמבנה האנטומי הייחודי של המטופל.

חברת "שווננפלד אורטופדיה" בבעלותו של שי שווננפלד, מתמחה בהתאמה ובייצור מדרסים אנטומיים אישיים מחומרים גמישים ועמידים, המקנים נוחות מקסימלית לכף הרגל, בטכנולוגיה מהמתקדמת בעולם והראשונה בארץ.

אומר המנכ"ל שי: "כמעט כל אחד זקוק למדרסים. לכל אדם יש מבנה כף רגל ייחודי. המדרס יתאים את הנעל באופן אישי למבנה הייחודי של כף הרגל. המדרס נחוץ במיוחד לכל מי שמרבה ללכת, לרוץ או לטייל. גם ילדים מעל גיל 6 הפעילים ספורטיבית או מתלוננים על כאבי גדילה (בד"כ בשוקיים), כאבים בעקבים או בכפות הרגליים בכלל, יש לבדוק עבורם התאמת מדרסים ונעליים נכונות, כדי לאפשר המשך גדילה נכונה.

כמו כן, כל מי שעוסק במשך שעות רבות בפעילות ספורטיבית כמו ספורטאים, חיילים ועוד, ייהנה מחיזוק כף רגל ומעמידה יציבה הודות למדרסים. לחיילים וספורטאים הוכח כי שימוש במדרסים מונע שברי מאמץ ושברי הליכה. באם שברי ההליכה והמאמץ כבר התהוו, המדרסים מפחיתים את הזעזועים לשלד, ובכך מזרזים את תהליך הריפוי וחזרה לשיגרה.

אנשים בעלי בעיות בכף הרגל, כמו מי שסובל מפלטפוס, מבעיות בקשת כף הרגל, ומכל בעיה רפואית הקשורה לכף הרגל, יכולים לפנות למומחה בתחום המדרסים, כדי שיבנה עבורם מדרס מתאים.

קשישים סובלים מבעיות יציבה והליכה, כיון שבגיל זה כושר ההליכה מדרדר. נוסף על כך רבים מהם סובלים בגילאים מתקדמים גם ממחלות כרוניות כמו מחלת הסוכרת, דלקות פרקים, הפרעות בזרימת הדם ועוד. המדרס משפר את היציבות, מייצב עצמות כף הרגל, מסייע בזרימת דם תקינה ומקל על אנשים בגיל הזהב".

אומר שי: "איסוף נתוני כף הרגל נעשה אצלנו בעזרת סורק לייזר ייחודי. תכנון המדרסים מצריך בדיקה קפדנית והתייחסות ישירה לאופי הפעילות הגופנית של הלקוח, ביחס לבעיות הפתולוגיות והיציבה של הגוף בכלל וכף הרגל בפרט. לכן אנו מבצעים מספר בדיקות כמו: יציבה ואיזון מפלס האגן, בעזרת מכשור מיוחד המגלה הפרשים באורך הרגליים, ואבחון בעזרת תוכנת וידאו מיוחדת, המאפשרת לאבחן את סטיות התנועה בזמן הליכה וריצה, שלא ניתנות לאבחון ללא אמצעים טכנולוגיים".

כיצד מאבחנים התאמה של מדרסים?

  1. למידה על המצב הרפואי של המטופל/ת (בעיות מולדות, מחלות, שחיקה ועוד
  2. התייחסות ליציבות באזור אגן הירכיים וברכיים
  3. הבדלים באורך הרגלים
  4. מבנה כף הרגל – קשת גדולה, קשת בינונית
  5. אופן ההליכה – הליכה שבה מתכנסת הרגל כלפי פנים ו/או כלפי חוץ, נחיתה נכונה של כריות האצבעות והעקב

איך מתאימים מדרסים?

כאשר מתאימים מדרס לכף הרגל, יש להתאימו באופן אישי למידת הנעליים ולמבנה כף הרגל. יש לקחת בחשבון את צורת כף הרגל, בעיות מיוחדות כמו מחלות ועוד.

חנויות נעליים רבות מציעות מדרסי מדף. חשוב לדעת כי אלו אינם מדרסים המותאמים באופן אישי, אלא לפי סטנדרט כללי.

כדי להתאים מדרס חשוב לפנות למומחים בנושא. תהליך התאמה אישית וייצור של מדרסים לרבות מדרסים אנאטומים, נעשה על ידי אבחון מומחה ושימוש במכשור עזר, לשם התאמה מושלמת עבור כף הרגל. בעזרת מכשור עזר ניתן ללמוד בהרחבה על סוג התופעות שבגינם זקוק המטופל למדרסים.

בינואר 1999, פתח שי שווננפלד את חברת "שווננפלד אורטופדיה" אשר לה 3 סניפים: בחיפה, במושב שרונה ובתל-אביב.

בשנת 1996 התחיל את עבודתו במכון "אברבוך אורטופדיה" במכמורת, שם למד והוכשר לאבחן ולייצר מדרסים בשיטת אברבוך. כבר בשנים הראשונות הספיק לטפל באלפי מטופלים, וצבר ניסיון רב בטיפולים מורכבים.

מהניסיון הרב שהצטבר עם השנים, הסיק שי שרוב הבעיות של תפקוד הליכה ויציבה, כאשר אין פגיעה במבנה כפות הרגליים, או שינוי משמעותי בין כף רגל שמאל לימין, הטיפול במדרסים המותאמים אישית והתאמת נעל מדף נכונה, נותן את הפתרון היעיל.

שי הינו מוסמך להנעלה רפואית ומדרסים והתאמת אביזרים ע"פ מרשם, של אוניברסיטת ת"א. בשנת 2010 היה הראשון בארץ שהחל לשלב טכנולוגיה מתקדמת לייצור מדרסים, הכוללת סורק לייזר תלת מימד, המחליף את תחבושות הגבס, ויחד עם זאת שומר על העתקת המבנה האנטומי המדויק של כף הרגל, ללא נשיאת משקל הגוף, וייצור מדרסים בתוכנה ייחודית ובכרסום C.N.C.

מסכם שי: "חשוב לזכור שיש ביכולתנו לשפר את איכות חיינו, וכל זאת בעזרת מדרס אנטומי נכון, המותאם לנו באופן אישי בלבד".

חברת "שווננפלד אורטופדיה"

סניפים: מושב שרונה, חיפה, תל-אביב

נייד: 052-3376133

אתר: http://www.midrasim.co.il/

1 תגובה

להשאיר תגובה