מעטים המותגים שאנו נקשרים אליהם וזוכרים אותם לטובה, גם אחרי שנים רבות. ודווקא בעידן הכל כך תחרותי של היום, כאשר השוק מוצף במוצרי יבוא מוזלים, למותג ותיק מלחמת הקיום היא קשה יותר, אלא אם הוא מביא איתו לשוק ערך מוסף שאין למתחרים.אחת החברות המובילות בארץ בשוק מוצרי החשמל הביתיים מזה כמעט 50 שנה, הינה חברת זק"ש המייצרת, מייבאת ומשווקת מוצרי חשמל איכותיים המותאמים לצרכן הישראלי.הכל התחיל מהסבא של ערן זק"ש כשהקים את המותג ב1956 אותו המשיך בנו עמוס זק"ש ז"ל, וכיום מובילים את החברה אלי פיינה וערן זק"ש 

הסיפור של אלי פיינה (66), נשוי ואב ל-4, מתחיל בשכונת התקווה בשנות ה-50 וה-60. פיינה, בן לסוחר סורי, היה צריך לעבוד למחייתו מגיל הוא חיפש לרכוש מקצוע, ופנה לתחום החשמל שנמשך אליו עוד מילדות.היתה זו החלטה מקצועית נכונה, שעזרה לו ללא ספק לבסס את עתידו בענף מכשירי החשמל במדינת ישראל.השינוי בחייו של אלי פיינה קרה בשנת 85.

בבעלותו של אלי הייתה חנות ברחוב שינקין 32, בה מכר מוצרי חשמל את החנות אותה הוא פתח ב1973 . ‏יום אחד, די במקרה, הגיעו למקום כתבי תוכנית הרדיו ״לא בכל מחיר״, שחיפשו לכתוב על החנות הזולה ביותר בתחום מכשירי החשמל.

פיינה, שהמוטו שלו ‏היה תמיד למכור הרבה ובזול, נתן להם את רשימת המחירים בחנותו, מבלי שידע שמדובר בצוות הבדיקה העיתונאי. הצוות נדהם לשמוע את המחירים הזולים, וכבר באותו ערב בישרו לפיינה, שעוד לא הבין את משמעות הדבר, כי נבחר ל:"החנות הזולה ביותר בארץ".

למחרת צבאו מאות על החנות שלו, וכך רכש לעצמו אלי קהל לקוחות ענק, שהגיע לחפש את המוצרים הזולים והטובים שנמצאו בחנותו דרך קבע.

את החנות סגר אלי 35 שנה אחרי שפתח אותה. לאחר שהחל להתעסק ביבוא ולא יכול היה לתת יותר את השירות האישי שלו ללקוחות.

היום אלי פיינה הינו הבעלים והמנכ"ל של חברת אלי פיינה בע"מ  וחברת אפעז בע"מ שזה ראשי תיבות של אלי פיינה ערן זק"ש. כאמור אלי וערן הם הבעלים של המותג זק"ש הם מייצרים ומייבאים לארץ מאות מוצרי חשמל ביניהם: תנורים, מאווררים, קומקומים, וכדומה. לאחרונה החברה נכנסה לשוק המקררים, הכיריים גז וחשמל ותנורי הבילד אין, וגם לשוק המקפיאים השוכבים (תעשיתיים).

איך זה לנהל עסק משפחתי כל כך הרבה שנים?

"אני מאמין בעסקים משפחתיים שעוברים מדור לדור. כיום עובדים לצידי 2 מ-4 ילדי: מאיה בתי היא האחראית על שרות לקוחות וטל בני הינו יד ימיני.אבא שלי ז"ל שהיה סוחר בנשמתו, היה המורה שלי בשנים הבוגרות שלי. הוא תמיד האמין שהילדים צריכים להיות ממשיכי העסק המשפחתי. לכן אני כיוונתי את ילדי להיות חלק מהעסק . גם בני רן שפתח עסק עצמאי, נשאר באותו התחום, כשהוא עוסק כרגע במכירה מקוונת. תקוותי היא שכל 4 ילדי, כולל ניר בכורי, בסופו של דבר יהיו חלק מהעסק.

איך הם הלקוחות של פעם מול הלקוחות של היום?

"עם הלקוח של אז, חתמנו הסכמים בלחיצת יד. היום הכל יותר בעייתי, וכל שאלה מגובה בייעוץ של עורך דין.

איך שורדים היום בעידן של היבוא המסיבי והזול מחו"ל?

המוטו שלנו הוא להתאים את עצמנו כל הזמן לדרישות השוק הישראלי שכידוע הוא מאד דינמי ותובעני, ולכן סוד ההצלחה שלנו הוא ההחלטה להיות תמיד עם היד על הדופק של הצרכן הסופי.אבל מכיוון שמדובר במוצרי חשמל, בראש ובראשונה אנחנו מאד מקפידים על בטיחות המוצרים, עם סימן הבטיחות הידוע שלנו הנקרא "safety".יש לנו ליין של מוצרים שהם כבר מזמן מותגים, והלקוחות שלנו לשמחתנו אינם מוכנים להחליף אותם באף מותג אחר. המוטו שלנו הוא הקפדה מרבית על איכות החומרים שלנו, ועל זאת אנחנו לא מתפשרים. אני מעדיף להוציא פחות על פרסום ושיווק, ויותר על בטיחות המוצר.

מה אתה עונה לכל אלה שעדיין חוששים להשתמש בסדינים חשמליים?

"הטענות האלה מאפיינות בדרך כלל אנשים מבוגרים יותר, המעבירים את החרדה הזו לילדיהם. עדיין משום מה הם לא הפנימו שהעולם השתכלל, וכיום סטנדרט הבטיחות גבוה היותר. למעשה מה שיכול להישרף בסדין היום, זהו רק הפיוז, וזה יכול לקרות רק אם האדם לא השתמש בסדין לפי ההוראות, אם כי גם אז אין זה מגיע אף פעם למצב של שריפה שכאמור יש לנו את סימן הבטיחות סייפטי."

מה דעתך על הצרכן הישראלי?

"הם אכן מיוחדים הצרכנים הישראלים: תמיד קונים מכל דבר שתיים או שלוש יחידות, ולא מסתפקים באחד. אנשי העסקים הסינים שאני פוגש, תמיד אומרים לי בחיוך: "אתם 8 מיליון וקונים כמו 50 מיליון".

הרבה ישראלים לא מצליחים להבין איך המוצרים הינם גם זולים וגם טובים?

"כל חיי אני מסתפק במתח רווחים קטן. בתקופת החנות שלי בשינקין, היו ימים בהם הגיעו אלי אלף איש ביום, שכן מכרתי שם איכות, עיצוב ובטיחות, וכל זאת במחיר השווה לכל נפש. הלקוחות היו חוזרים שוב ושוב, וזו העדות ששיטת שיווק שלי היתה נכונה.לדוגמא: כאז גם היום קיימים קומקומים ב- 50, 70, 100 וגם ב– 500 ₪. עם יד על הלב אני יכול לומר שהקומקומים של 500 ₪, אינם בהכרח טובים יותר מאלה העולים רק 100 ₪, וזאת כיון שברוב המקרים, המחיר גבוה הינו בשל מתח הרווחים הגבוה שדורש אותו יבואן. אנחנו פשוט מסתפקים במתח רווחים קטן וטוב לנו מאד גם כך"

תגובות

להשאיר תגובה