אני לא אוהבת גאג'דטים, למען האמת אני די סולדת מהם במיוחד אם הם שייכים לקבוצת הגאדג'טים למטבח. שלא תבינו לא נכון, אני לגמרי מאלו שאוהבים לקצוץ, לבחוש, להקפיץ ולאדות, אבל אני אוהבת לעשות את זה פשוט, קל, נקי ובלי הרבה כלים בכיור.

מבחינתי, לא משנה כמה גאוני יהיה קולפן השום החדש או המגרדת הצבעונית שאין כמותה, הסיכוי שהם ימצאו את דרכם אל המטבח שלי הוא קלוש בהחלט ואני די נחרצת בעניין הזה אם לומר את האמת.

למה? כי אני מאמינה שאורח חיים בריא אמור להיות קל, פשוט, בר השגה והוא גם לא אמור לעלות הרבה כסף. להיפך, אני משוכנעת שאם מנהלים את המטבח הבריא בצורה יעילה וחכמה אפשר בהחלט לחסוך כסף, ולא מעט.

מצידו השני של המתרס, אני תמיד אוספת בהתלהבות כלי מטבח חיוניים בעלי ערך. כאלה שיכולים להפוך את החיים שלי לקלים יותר, בלי מאמץ מיותר ואם אפשר אז שלא יעלו המון כסף. אני אוהבת סירים ומחבתות שנרקחו מחומרי גלם איכותיים, סכינים טובות לחיתוך ירקות קשים, קערות הגשה מגניבות, פורסי ירקות לז'וליינים שעוזרים לי להכין ספירנג רולס בדקה והמון מנות אסיאתיות על טהרת הרואו פוד, תבניות סיליקון לפרלינים של שוקולד מריר שלמדתי להכין בעצמי (וזה פשוט מאוד!) וכמובן, אביזרים נלווים לבלנדר – אבי השייקים והרטבים!

לאחרונה פגשתי בעוד מוצר נפלא, כזה שהפך את החיים שלי במטבח ליעילים ופשוטים עד כדי כך, שהייתי חייבת להקדיש לזה פוסט! קופסאות הואקום של חברת סטטוס הסלובנית, שהשאירו אותי בלי אוויר, תרתי משמע.

מכירים את תחושת האכזבה של פטרוזיליה רקובה ומלאת נוזלים שקניתם רק לפני שלושה ימים וכבר נבלה במגירת הירוקים ומשם עברה הישר אל פח האשפה? ומה עם תחושת התסכול הנלווית להכנת כמות קטנטנה של חלב שקדים או מיץ טבעי כי אחרי יומיים זה פשוט מתקלקל ונמאס לכם לשפוך מחצית מהכמות לכיור? ומה לגבי קרקרים שאפיתם במלוא המרץ וכעבור ימים ספורים הקריספיות נטשה את השקית ואתם נותרים עם אוסף נשנושים חסרי חיים וחסרי טעם? זה מבאס, מאכזב וזה בעיקר גורם לכם לחשוב פעמיים בפעם הבאה שתרצו להכין משהו בריא בעצמכם, ובצדק.

אף אחד לא אוהב למצוא במטבח נשנושים קריספיים שהתייבשו, עשבי תיבול שנרקבו או מזון מבושל שהתקלקל בטרם עת. זה מבזבז לכם זמן יקר בעשייה שמצאה את מקומה בפח השאפה וזה גם עולה לכם לא מעט כסף.

כאן, קופסאות הואקום העמוק נכנסות לפעולה! ולא, לא מדובר בעוד גאדג'ט חסר תועלת שיתפוס מקום מיותר בארון הקופסאות שלכם. מדובר בקופסאות גאוניות עשויות זכוכית (שמתאימה גם לאפיה עד 300 מעלות!) או פלסטיק וקנקן שתייה פלסטיק (טריטאן ללא (BPA. בעזרת משאבה מיוחדת תוכלו להוציא בקלות תוך שניות בודדות את האוויר הכלוא בכלי וליצור ואקום עמוק, בעזרתו תאריכו את חיי המוצרים שלכם עד פי 4! זה יחסוך לכם זמן, זה יחסוך לכם כסף וזה בעיקר ישמור את המזון שלכם טרי יותר, מזין יותר וזמין יותר. ולזה, חברים, אין מחיר.

איך זה עובד? תהליך הוצאת האוויר מאפשרת התפתחות איטית יותר של חיידקים, בקטריות ומיקרואורגניזמים שונים המעודדים את תהליך קלקול המזון ובכך הוא נשמר לטווח ארוך יותר מהרגיל.

אני בחרתי לצרף אל המטבח הביתי שלי קופסת ואקום מלבנית בגודל בינוני, עבור הירקות הירוקים שאני מרבה לקנות. אני חייבת להודות שבהתחלה הייתי מאוד סקפטית לגבי זה אבל כשהבחנתי בטריות העלים הקטנטנים גם לאחר עשרה ימים היה לי ברור שזה פשוט עובד והוספתי לסדרה קנקן ואקום לחלב שקדים שאני מכינה בעצמי בקלי קלות וקופסת זכוכית מלבנית, אותה אני מייעדת לעוגיות שאני רוקחת במייבש מזון ולטראפלס השוקולד מריר תפוז (והוא נטול גלוטן וסוכר מעובד) שאני מכינה בעצמי בבית תוך דקות ספורות.

את קופסאות הואקום של חברת סטטוס תוכלו להשיג בגדלים שונים ולאחסן בהם ירקות, פירות, קרקרים, אגוזים, עוגיות, אבקות מרק, חליטות, רטבים, מזון מבושל, מזון תינוקות וכו'.
הרכישה דרך אתר המשווק "אופק חדש": http://www.newhorizon.co.il

הכותבת הינה עיתונאית, בלוגרית ומאמנת לאורח חיים בריא. לבלוג של נייצ'ר טלי  naturetali.com

 

 

תגובות

להשאיר תגובה