רופא יכול לטפל בשכבה האמצעית של העור- הדרמיס. בהמשך למאמר הקודם, "קוסמותיקאיות מול טיפול פנים מרופא", מיהו הרופא, איך בוחרים את הטוב ביותר עבורך ודוגמא לטיפול פנים הניתן כטיפול אנטי אייג'ינג עמוק עמיד ובריא לעור הנעשה ע"י רופא.

 

שכבת העור שם שכבה המטפל
החיצונית אפידרמיס קוסמטיקאית
האמצעית דרמיס רופא
הפנימית ביותר היפודרמיס כירורג

 

 

shutterstock_144072172

בתמונה שכבות העור לפי סדר מלמעלה: אפידרמיס, חלק מהדרמיס, דרמיס, היפודרמיס

רופא האסתטיקה לרוב מזוהה עם הזרקות בוטוקס, חומר הגורם להרפיית השרירים, והזרקות של חומרי מילוי.  צריך להפריד ולהבין שישנם טיפולים אצל רופא האסתטיקה שלא יכניסו אתכן לקטגוריית "הנשים המוזרקות", זה יותר בכיוון הקרם המיוחד "החודר" של חווה זיגבוים, רק שהטיפול הנ"ל באמת יחדיר את החומר, זה כמו לקבל חיסון מונע מהאחות בקופת החולים. להלן הטיפול המרתק שאיננו מוכר בארץ וחבל:

השמועה אומרת שבארה"ב זה כבר טיפול כולבויניק, הונגריה, רומניה, רוסיה מאחוריהם ומשום מה ישראל עדיין לא שם. אולי זה קשור לארגון השומר על אינטרסים של בעלות מקצוע מסוימות.

ממש במקרה קיבלתי פנייה מבחורה צעירה ויפה, זוהרת בצורה יוצאת דפן, שעלתה ארצה מארה"ב לפני שנתיים, יש לציין עדיין מתפרנסת בקושי רב ומאז שעלתה היא מחפשת את טיפול הפנים הזה שאיננה יודעת להסביר מהו… לא היה לי מושג על מה היא מדברת. ביררתי קצת וכשלא היה בידי מאומה פשוט זנחתי את הנושא.  לפני שלושה חודשים פגשתי בה במקום עבודתה, לפתע הבחנתי בחטטים על הפנים (תרתי  משמע) כהויות סביב העיניים ועור לא ממש חיוני וזורח. זה היה אורח החיים שלה שהשתקף מפנייה, אין ספק שהטיפול שעשתה בארה"ב עצר מהנזקים הקשים להשתקף כלפי חוץ במשך זמן רב, הבעתי דאגה לשלומה וזכיתי להסבר שממנו הבנתי הכל… הטיפול עזר לה לשמר את עורה, הסתיר יפה את צלקות האקנה ומנע החמרה.

מדובר בטיפול פנים שנעשה כמובן על ידי רופא שעבר הסמכה לעסוק באסתטיקה רפואית, הטיפול בנוי ממספר זריקות ברחבי הפנים, החומר במזרק- חומצה היאלרונית משולבת עם קולגן ואלסטין, אלו הם חומרים שהתינוקות מייצרים לעצמם בכמויות. החומצה ההיאלרונית גורמת לעור לספוח כמויות גדולות יותר של נוזלים, אם תרצו- סיבים פיברובלסטים, שלמעשה מגנים על עצמות הפנים , מרפדים את העור ומונעים את פציעתו, ולכן עורם מתוח, רך, חלק וקורן, ממש כמו ענב המלא בנוזל, אממה, כשהנוזלים מתאדים, הענב היפהפה הופך לצימוק מקומט (אני בעד הצימוקים אגב, יש בהם יותר סיבים תזונתיים ויותר חלבון) החומר המוזרק  נד ונע באופן שווה ברחבי הדרמיס, מחליק לתוך חריצים, מרדד אותם, מעורר את הדרמיס ומחזק אותו.

עור המכיל כמות גדולה ומרוכזת מחומר זה כמעט ואינו מזדקן, זה כאמור היתרון הדרמטי ביותר בעיניי. החומר יחזיק מעמד כשנה- שנתיים תלוי באיכות החומר, בכמות שהוזרקה וכמובן תלוי גם בגוף המאכלס את החומר.

אצל הרופאים תוכלו למצוא אותו תחת השם "מזותרפיה" אך שונה לחלוטין מהמזו המוכר של הקוסמטיקאיות (לינק לדף שלי על מזו לטובת הסבר למי שלא מכיר). נשים וגברים (גם גברים גבריים מאד) רוצים טיפול פנים אנטי אייג'ניג אמיתי, גשו לרופא המתמחה באסתטיקה זה יהיה קצר לעניין וכנראה לא מזיק.

הכי חשוב, בחירת רופא וחומרים, כדאי להשתמש בחומרים האיכותיים ביותר ולא להתפשר כי חומר ירוד עלול לגרום לנזקים או שלא יעשה את השינוי לו קיווינו. שימי לב למקום יצור המזרק ולכמות החומר שמכיל.

תגובות

להשאיר תגובה