חמש סיבות להכין מיץ טבעי בבית

מי מאיתנו לא מכיר את זה, אתם רוצים לאכול בריא יותר, להפחית בכמויות הסוכר ולצרוך מזון טרי יותר, עשיר בויטמינים, מינרלים וערכים תזונתיים חיוניים ולזנוח את המזון המעובד, המתועש או לפחות להקטין את צריכתו.אבל, וזה אבל גדול, לא פעם אנחנו נופלים למלכודות שמוכרת לנו תעשיית המזון וצורכים מזונות מחופשים שרק נראים בריאים.

מסתבר, שהתופעה לא מסתכמת רק במוצרי מזון וגם מיצים טבעיים תמימים עלולים להיות בעייתיים ואף מזיקים לבריאות שלכם, גם אם הם נסחטו זה עתה ממש מול עיניכם בדוכן המיצים השכונתי האהוב עליכם כל כך.

אז ממה כדאי להיזהר כשקונים מיצי פירות בדוכני המיצים?

  1. תוספות הסוכר
    מרבית חנויות המיצים הטבעיות הפזורות ברחבי העיר מוסיפות מי סוכר או ממתיק אחר למיצים שלכם וזה בהחלט מיותר. אם משתמשים בפירות טריים מתוצרת איכותית בהחלט ניתן להסתפק מהמתיקות שמגיעה מהפירות. לפני שאתם לוגמים בהנאה מיץ סלק, תפוח וג'ינג'ר, כדאי שתבדקו שלא הוסיפו לכם כמות נאה של סוכר מעובד.

  2. הניקיון
    דוכני המיצים ממוקמים על פי רוב בשדרות ובפינות רחוב והן כולן חשופות לאבק, פיח ורעלים שמגיחים מהתחבורה, מהאוויר הפתוח ומהעוברים ושבים. בנוסף, אין לכם מושג האם הפירות והירקות הנסחטים לכוס המיץ שלכם עברו שטיפה קפדנית נאותה. הגורמים הללו עלולים להפוך את המיץ שלכם למושבת רעלים וכימיקלים רצינית שהקשר בינה לבין בריאות הוא מקרי בהחלט.

  3. הריסוס:
    המיצים שתלגמו מחוץ לבית נרקחים מפירות וירקות מתוצרת שאינה אורגנית ואיכותה אינה ידועה ולכן הם עמוסים בריסוס וכימיקלים שאינם מטיבים עם הבריאות שלכם והופכים את המשקה הצבעוני לנחות ושנוי במחלוקת.

  4. הטריות:
    הערכים התזונתיים בכוס המיץ שלכם מתנדפים מהר מכפי שאתם משערים, ככל שמתרחקים ממועד הסחיטה. כך שאם רכשתם כוס מיץ שעומדת על המדף או בקערת קרח יותר מדקות ספורות, קיבלתם רק בעיקר סוכר וכמות מינימאלית של ויטמינים ומינרלים.

  5. טכניקת הסחיטה
    הסעיף הזה הוא ככל הנראה המכריע והמהותי מבית החמישה שצוינו כאן! מיצים טבעיים שנסחטים במכונת מיצים צנטריפוגלית, הם מיצים דלים ועניים בערכים תזונתיים והחיוניות שלהם נמוכה עד כדי לא קיימת. מדוע, אתם שואלים? מפני שטכניקת הסחיטה הזו מתבצעת על ידי סכינים שבסיבובים מהירים מחמצנים את הפרודוקטים ומחסלים את ערכיהם התזונתיים.

 

אז מה עושים? סוחטים בבית! גיא נעם, הראשון שייבא את מסחטות המיצים של HUROM, מסחטות המיצים המתקדמות בעולם, מסביר איך עושים את זה נכון:

יש כמה שלבים שחשוב להקפיד עליהם כדי לקבל מיץ טבעי איכותי, חיוני ומלא ערכים תזונתיים:

  1. רוכשים מכונת מיצים מתקדמת שעובדת בטכניקה של כבישה קרה (slow juicer)- בטכניקה זו המיצים נסחטים על ידי מנגנון המזכיר בורג ולא על ידי סכינים שקיימים בכל המסחטות הרגילות (צנטריפוגלית), היתרון הגדול במנגנון הזה שהוא שומר  הערכים התזונתיים של הפירות והירקות וגם הטעם שונה ואיכותי לאין שיעור.

  2. שומרים על סביבת עבודה נקייה, שוטפים היטב את הפירות והירקות ומקפידים לנקות את המכונה מיד בתום השימוש (אגב, מדובר בתהליך ניקוי קל, פשוט וקצר!).

  3. משתמשים בפירות וירקות טבעיים בלבד ולא מוסיפים סוכר/ סילאן/ מייפל/ דבש

  4. משתדלים להשתמש בתוצרת אורגנית נטולת כימיקלים. אם אין ביכולתכם לרכוש רק תוצרת אורגנית, הקפידו על תוצרת אורגנית של ירוקים, תותים, תפוחים וענבים, מפני שאלו מרוססים הרבה יותר מיתר הגידולים.

  5. מוזגים לכוסות זכוכית גבוהות או צנצנות, מוסיפים קשית, כמה קוביות קרח ומתענגים:)

אתר הבית של יורום http://www.hurom.co.il

הכותבת הינה עיתונאית, בלוגרית ומאמנת לאורח חיים בריא. לבלוג של נייצ'ר טלי  naturetali.com

תגובות

להשאיר תגובה