הכל החל כאשר טובה ושמואל תמיר, חברי דור המייסדים של מושב שדה משה, החליטו להקים משק בשנת 1956, מתוך כוונה ליישב את הדרום בכלל ואת חבל לכיש בפרט.

פעילות המשק עסקה בענפי חקלאות מגוונים: לולים, גידול פרחים, עצי פרי, גפנים ועוד, ובשנת 1976 ניטע כרם הזיתים הראשון בחוות המשפחה, בגבעה הסמוכה למושב שדה משה למטרת הפקת שמן זית.

היום, המשק מנוהל בידי נועם, בנם של שמואל וטובה, ועדו, בנו של נועם, שממשיכים את המורשת המשפחתית הקולינארית המוקפדת.מותג הבוטיק "פתורה" נוסד על ידי המשפחה בשנת 2006 בכדי לאפשר קשר ישיר ובלתי אמצעי בין התוצרת המקומית המוקפדת לבין הצרכנים.

בין מגוון התמחויות הייצור של פתורה תפגשו יינות בוטיק ישראלים, שמן זית כתית מעולה, ממרחים וריבות, טחינה משומשום מלא, דבש טהור בתהליך יצור מסורתי (שלא עבר תהליך חימום ובזכות זאת שמר על ערכיו החיוניים של הדבש) ופינוקים נוספים.

כל מוצרי פתורה מיוצרים בארץ, נרקחים מחומרי גלם משובחים וללא חומרים משמרים ותוספים מלאכותיים אחרים, חומרי הגלם מקורם בתוצרת מקומית של חקלאי דרום הארץ, בעלי מודעות אקולוגית והקפדה על תהליכי גידול טבעיים מתוך מטרה להנגיש את מיטב מתנות האדמה לחובבי הקולינריה האיכותית.

השילוב בין תוצרת מקומית משובחת, תהליכי יצור מסורתיים ומוצרים מוקפדים באריזות מתנה שהושקו במיוחד לכבוד חג האביב, יהפכו את טעמי החג לחיוניים, מהנים ובריאים, והכל באריזה אחת שכולה מהות ארץ-ישראלית.

www.ptora.co.il

הכותבת הינה עיתונאית, בלוגרית ומאמנת לאורח חיים בריא. לבלוג של נייצ'ר טלי naturetali.com

 

תגובות

להשאיר תגובה