סופגניות משוגעות לא תמצאו כאן, אבל מתכון נהדר ללביבות קלות של רות סירקיס, סופגניות קסם משני מרכיבים בלבד, לביבות ירק ולביבות גבינה מתוקות – דווקא כן. אספנו כמה מתכונים לחנוכה שיגרמו לכם להרגיש כמעט כמו פעם

לביבות תפוחי אדמה קלות

רות סירקיס מציעה מתכון ללביבות קלאסיות ופשוטות שעושות טוב על הלב.  

מצרכים לכ-12 לביבות בינוניות:

100 גרם (שתי כוסות) שבבי תפוחי אדמה מיה

כוס וחצי מים קרים

בצל בינוני-קטן (100 גרם)

שתי ביצים גדולות טרופות

שתי כפות שמן רגיל

כפית שטוחה מלח דק

פלפל שחור, לתיבול

פפריקה מתוקה, לתיבול

60 גרם קמח רגיל (חצי כוס)

חמישה גרם אבקת אפייה מיה (חצי שקית)

150 גרם (כוס) ציפוי לשניצל בתיבול עדין מיה

שמן לטיגון

ההכנה:

שמים את שבבי תפוחי האדמה בקערה, מוסיפים להם את המים ומערבבים היטב. מרסקים את הבצל בבלנדר יחד עם הביצים והשמן. אפשר גם לגרר את הבצל על פומפייה ולערבב עם הביצים הטרופות והשמן. מתבלים במלח, פלפל שחור ופפריקה ומערבבים היטב. מוסיפים את תערובת הביצים והבצל אל קערת תפוחי האדמה. מערבבים לחוד את הקמח עם אבקת האפייה ומוסיפים אל קערת תפוחי האדמה. מערבבים ומניחים לחמש דקות. שמים שמן במחבת גדולה, שטוחה וכבדה. גובה השמן צריך להיות לפחות סנטימטר אחד. מחממים היטב את השמן. זורים את פירורי הציפוי לשניצל בצלחת שטוחה. לוקחים כף מתערובת תפוחי האדמה ובידיים מורטבות במים יוצרים לביבה שטוחות באורך 8-7 סנטימטר. מפזרים על כל לביבה פירורים משני הצדדים. מהדקים ומניחים בשמן החם. מטגנים משני הצדדים עד להשחמה, שתיים עד שלוש דקות מכל צד. להמשך טיגון הלביבות במחזור נוסף מוסיפים עוד קצת שמן למחבת אם צריך. כשהלביבות מוכנות מניחים אותן על מגבות נייר כדי לספוג את עודף השמן.

לביבות סירקיס

סופגניית קסם

סוגת מציעה מתכון לסופגנייה בהכנה מהירה ופשוטה הכוללת שני מרכיבים בלבד. זהו מתכון פרווה ללא ביצים ומתאים גם לטבעונים.

מצרכים לכ-20 סופגניות:

קילו תערובת קסם לחלה של סוגת

550-500 גרם מים חמימים

ההכנה:

מניחים את החומרים בקערת המיקסר עם וו לישה. לשים באיטיות עד שהתערובת מתאחדת. מגבירים מהירות ולשים כארבע דקות עד לקבלת בצק אחיד שנפרד בקלות מדופנות הקערה. קורצים מהבצק כ-20 חתיכות במשקל 80 גרם כל אחת ומכדררים. מניחים את כדורי הבצק על משטח עבודה מקומח, מכסים בניילון או מגבת נקייה ומשהים להתפחה במשך כ-45 דקות, עד שהבצק מכפיל את נפחו. מחממים שמן לטיגון עמוק לטמפרטורה של כ-180 מעלות. מטגנים את הסופגניות בכמה סבבים כשתי דקות מכל צד, להזהבה. מעבירים לנייר סופג. מזריקים לכל סופגנייה ריבה או קרם שוקולד ומאבקים באבקת סוכר.

סוגת

קרונאט במילוי קרם קליק

יונית צוקרמן, "מלכת המטבח", מוסיפה מתיקות לחג הזה עם מתכון שישגע גם ילדים וגם מבוגרים.

מצרכים:

בצק שמרים עלים

שמן לטיגון עמוק

למילוי:

שלושה מכלי שמנת מתוקה

שתי כפות אבקת סוכר

שלוש חבילות קליק

שוקולד מריר

שוקולד לבן

ההכנה:

מפשירים בצק עלים במקרר במשך יממה או מחוץ למקרר במקום קריר. כאשר השקית מתנפחת זה הסימן שהבצק הופשר והתחילה תפיחה. זה הזמן לפתוח את הבצק למלבן ארוך, לקפל לשניים, ושוב לשניים, ובסך הכל שלושה קיפולים. מרדדים את הבצק המקופל עד לגובה סנטימטר וחצי. קורצים עיגולים בהיקף כוס ובעזרת צנתר קורצים עיגול נוסף קטן במרכז לצורת דונאט. מכסים בניילון ומתפיחים חצי שעה. לאחר חצי שעה מטגנים בשמן חם, 180 מעלות (בטיגון סופגניות ובכלל – מאוד כדאי להשתמש במד טמפרטורה אם יש). מניחים להתקרר. להכנת קרם קליק, מקציפים שני מכלי שמנת מתוקה עם שתי כפות אבקת סוכר לקצף יציב. מוסיפים שתי חבילות קליק טחון במעבד מזון, להעשרת הטעם ומרקם נגיס וכיפי. ממלאים את הקרם בשקית זילוף ומזלפים מבפנים מהצד. ניתן לחצות את הקרונאט עם סכין ולזלף באמצע כמו כריך. לגנאש, ממיסים 200 גרם שוקולד ושמנת מתוקה אחת (ניתן להחליף ל-150 גרם שוקולד לבן וחצי כוס שמנת). טובלים את הקרונאט ומקשטים בקליקים או בכל קישוט שאוהבים.

קרונאט לחנוכה

לביבות גבינה מתוקות

חברת מבושלת מציעה מתכון ללביבות גבינה מתוקות שילדים אוהבים במיוחד.

מצרכים:

שלוש כפות גדושות גבינה לבנה 5%

שלוש כפות גדושות קמח תופח  

ביצה

כפית תמצית וניל  

חצי כוס שמן צמחי חמניות או קנולה לטיגון

ההכנה:

מערבבים את כל הרכיבים בקערה עד לקבלת בלילה אחידה. אם הבלילה סמיכה מדי, מוסיפים שתי כפות חלב. מחממים את השמן במחבת על אש בינונית. בעזרת כף יוצקים מהבלילה לתוך השמן החם. כאשר הלביבה מקבלת צבע זהוב, הופכים אותה. הלביבות מוכנות כששני צדיהן זהובים. מומלץ להגיש לצד פירות טריים ולהזליף סירופ מייפל או דבש או לפזר אבקת סוכר.

לביבות גבינה מתוקות

לביבות עדשים וירק צמחוניות

המותג מאסטר שף מציע לכבוד חג החנוכה מתכון ללביבות קלות, בריאות וצמחוניות, עם עדשים וירק. המתכון קל ונוח: רק עשר דקות הכנה, ובנוסף ניתן אפשר להפוך את המתכון לטבעוני.

מצרכים:

שתי קופסאות עדשים מאסטר שף מסוננות מנוזלים

חצי כוס פירורי לחם מאסטר שף

חצי כוס שבבי בצל מטוגן מאסטר שף

חצי כוס פטרוזיליה קצוצה דק

חצי כוס כוסברה קצוצה דק

ביצה

כפית מלח

כף כמון

רבע כוס שמן קנולה לטיגון

להגשה: רוטב סרירצ'ה מאסטר שף, מיונז שום מאסטר שף

ההכנה:

מניחים בקערה את העדשים ומועכים עם "מועך פירה" עד לקבלת עיסה. מוסיפים שבבי בצל, פירורי לחם, פטרוזיליה, כוסברה, ביצה, מלח וכמון ומערבבים היטב. במחבת שטוחה מחממים שמן לא עמוק, יוצרים לביבות שטוחות מעט ומטגנים משני הצדדים עד להשחמה. מגישים לצד רוטב סרירצ'ה ומיונז שום. לשם הפיכת המתכןם לטבעוני ניתן להמיר את הביצה בחצי כוס של תערובת לציפוי נאגטס של מאסטר שף וחצי כוס מים, לערבב יחד ולהוסיף לבלילה.

לביבות עדשים (2)

תגובות

להשאיר תגובה