יאיר יונס, הוא אחד מששת הבעלים(טל הולנדר, עוז גנון ,יפתח קופמן ,ברק גבאי ,נתנאל שגב ( גם המנכל ) אסף סלוק ועמרי ניסים)  של "יריחו" אחת המסעדות הכי מדוברות בעיר בתקופה האחרונה, היא נפתחה לפני חודשיים בפאתי השוק הייוני ביפו  וזכתה לביקורות מפרגנות תחת כל עץ רענן, אבל כל זה לא משכנע את יונס שמצידו ממשיך לעבוד קשה. יונס, 31, גדל בלהבים בדרום ואחרי השירות הצבאי ביחידה קרבית חזר לבאר שבע שם עבד כברמן , חסך כסף ונסע לטיול הגדול, כשחזר עבר לתל אביב, נרשם ללימודים בבינתחומי וחרש את ספרי המשפטים והחשבונאות, אלא שלהשלמת הכנסה הוא חזר לעבוד בתחום הלילה, ניהל עובדים ומקומות ואז והבין ששם זה היעוד שלו, " עברתי תהליך עם עצמי ותוך כדי התהליך הבנתי שאני לא רוצה לעשות את ההתמחות ובסופו של דבר זו הייתה הבנה כללית שזה מה שאני רוצה לעשות" הוא מסביר מייד, במהלך הלימודים לתואר הוא כבר חבר לקבוצת אנשי עסקים ואיתם הוא פתח את ה" איסמי סלמה"- דאנס בר תל אביבי. " התחלנו לחפש נכסים ואחרי גלגול ארוך מצאנו את המקום שמבחינתו היה מושלם, הקונספט הראשוני היה דיינר קלאב עם המון אמירה של אומנות מוזיקה טובה ואוכל, ושם עשינו הרבה טעויות במיקום ובמוצר עצמו, לקחנו השראות מאירופה והקהל לא כל כך הבין מה אנחנו רוצים , אחרי פרק זמן קצר היינו על סף סגירה ורגע לפני שינינו את הקונספט והפכנו לדאנס בר עם מוזיקת מיינסטרים" הוא אומר ומוסיף " "בן אדם פותח מקום ולוקח ריזיקה שאולי הוא יסגר, יש המון רעש סביב התחום הזה כי זה נורא סקסי וזו ביצה תל אביבית שבה כל מקום שנפתח מייד כולם יודעים על זה ומחכים לראות מה יקרה איתו לפעמים בצורה אכזרית"

נשמע קשוח

שמע,מאוד קשה להרויח בעסק על אחת כמה וכמה בתל אביב, אחוזי הריווחיות נמוכים ויש המון עבודה, המון ריזיקות ןהמון קשיים ביוקרטיים בעיקר. ואם זה לא מספיק יש ניגוד עניינים בין העיר הזו שרוצה לקחת את עצמה ולהיות מובילה לבין אופי התושבים שגרים כאן . פתאום בא שכן והרעש וההמולה לא מתאימה לו וקשה להתנהל ככה"

אתה יכול להבין את זה?

"לפעמים"

בכלל יש עתיד לדאנס ברים בעיר?

" אני חושב שבגדול הדאנס ברים זה עסק שחי מאז ומעולם השם שלו פשוט משתנה, אנשים רוצים לצאת ולבלות אבל כן צריך להתאים את המוצר לקהל. אם יש משהו שגיליתי במהלך הזמן שלי בחיי הלילה זה ש כמה שהתל אביבים משחקים אותה פתוחים אנשים פה נורא מקובעים. אם הולכים לדרום תל אביב הם רוצים חוויה מסויימת ואם הם יוצאים למקומות במרכז העיר הם מחפשים חוויה וקהל שונה לגמרי"

מה דעתך על תרבות הסלבס והחינמים?

"בעיני זה פסול ואני נגד זה, אצלנו אין דבר כזה חינם בעיקר כי אני מאמין שזה יוצר מצב שבו קהל שיושב ליידו נפגע. בן אדם משלם בא לקבל חוויה ממבחינתי וכולם משלמים"

ומצד שני זה מוסיף למקום.

אין ספק שהכל השתנה היום. צורת השיווק היום היא שונה ואם  פעם היה עיתונות וכתבות היום היום זה פייסבוק ושאר הרשתות החברתיות. ברור שזה חשוב שאנשים עם המון עוקבים יעלו תמונות מהמקום שלך, פרסום הרי בסוף נמדד בחשיפה ואנחנו מאוד רוצים קהל מרוצה אבל לא בכל מחיר"

אז יש בועה תל אביבית?

" יש בועה תל אביבית והאורח חיים התל אביבי שונה מכל מקום אחר בארץ ובתחושה שלי יש המון ביקורת על התל אביבים אבל בעיני זו תפיסה לא נכונה, נדמה שאם מישהו נהנה אז לאנשים קשה לקבל את זה ורואים את זה בצרות עין, אם בן אדם יכול להרשות לעצמו לשבת בבית קפה בבוקרזה מבורך בעיני"

לפני שלוש שנים הוא כבר עמד בראש קבוצה שפתחה את ה"ראמה בר" בר שכונתי בקינג ג'ורג'  שהפך למוסד. " ההצלחה של ה"ראמה בר" הייתה מידיית, הוא קרוב מאוד למקום השני שלנו והקהל שכבר הכיר אותנו הגיע בהמוניו, מה שהוביל את הקבוצה שלנו לחפש עוד אופציות לשיתופי פעולה וככה נוצר החיבור להקמת מסעדת "יריחו" שמוקמה בינות עצי דקלים בלב שוק הפשפשים ביפו, על התפריט אחראים השף תומר אגאי מסנטה קתרינה והשף עידן פרץ מפופינה שרקחו תפריט שקלע לטעם המבקרים והקהל שאחרי חודשיים מפתיחתה נוהר בהמוניו. "אמנם לא באנו מתחום המסעדנות אבל הבאנו את התחום אלינו, ב"יריחו" יש הרבה אלכוהול ואפשר לבוא לדינר או לדרינק. יש אצלנו מוזיקה טובה אוירה טובה הרבה ישיבה בחוץ, עיצוב שאנחנו חושבים שהוא מדוייק ואין ספק שזו מסעדה עם קריצה, אחרי הכל אנשים היום אוהבים לאכול טוב אוהבים לשתות טוב והתחום הזה צעד קדימה בשנים האחרונות בצורה בולטת"

בוא נדבר רגע על מסעדות שף, דובר הרבה על מחירים מוגזמים ומנות מצועצעות, עד כמה אתם קרובים לזה?

"אני לא חושב שאנחנו שם, אבל מצד שני זה משהו שאני יכול מאוד להבין, היום מסעדת שף היא עם המון הוצאות והם חייבים להכניס כסף  כדי להרויח. יש את ההוצאות של הפרוקודטים והעובדים ואם יורידו מחירים אף אחד לא ירויח כסף בחיים, פרט לזה יש את ההוצאות הנלוות של שכירות ארנונה מע"מ עורכי דין ועוד  והיום  ברור למה אנשים גובים סכום מסויים. אגב, לגיטימי בעיני לדרוש סכום גבוה והרעש סביב המחירים הוא לא הגיוני בעיני"

ומה תגיד למבקרים?

"אני לא בטוח שהם ממש רלוונטים היום, זה עוזר אין ספק, אבל בסופו של דבר הקהל הוא זה שמחליט מה נכון לו. למבקרים יש נטיה לעוט על טרף  המקום נפתח וכולם רוצים להיות הראשונים שמבקרים אותו וזה פוגע בתחום. מסעדה בחצי שנה הראשונה שלה לא מתפקדת ב100 אחוז ותמיד יש דברים שעובדים פחות טוב, להיכנס לרזולציות ולהרוס מקום בביקורת רעה אחת בעיני זה לא נכון באופן כללי אני חושב שהגישה הזו של מבקרים להגיע למסעדה אחרי שבועיים מהיום שהיא נפתחה זה לא מקצועי, המקום בטלטלות של התחלה וזה לא נכון לבחון אותו אז"

ומצד שני, אתם חודשיים בחוץ וזימנתם ביקורות.

" זה לא העניין זה אמנם ראשוני אבל אנחנו מסתכלים קדימה ולא מסתנוורים מזה, והיום אתה יכול לקבל ביקורת חיובית ומחר שלילית , אף אחד לא חסין מזה"

השף עומר מילר ענה למבקר, אתה היית עושה את זה?

"עומר הוא אושיית תקשורת ואני לא אבקר אותו, בעיני הרעש שהוא יצר היה טוב לו, אם הייתי עושה את אותו הדבר, אני חושב שלא".

תגובות

להשאיר תגובה