צפון דרום מזרח ומערב, אטריות אורז מיוחדות, מנות טבעוניות, תפריט חדש ומעודכן וגם מסעדה חדשה עם ניחוח צרפתי. כל מה שחדש בתחום הקולינרי. חדשות האוכל. 

מדיטה

בימים אלה חוגגת מסעדת "מדיטה" הירושלמית הכשרה שנה עם תפריט חדש ומעודכן. השף מוטי אוחנה מממש במדיטה את חזון "מטבח תיכון חדש" שלו, שילוב בין מנות מזרח תיכוניות קלאסיות, לצד חידושים מהמטבח המודרני.

בין המנות החדשות בתפריט: פטה כבדים וריבת עגבניות שרי ; טונה צרובה על מצע סלט ירוקים עם קוויאר סויה, ויניגרט ואסאבי ושמן שומשום ; טאטקי פילה בקר בתוספת לביבות תפו"א ופורטבלו צלוי מרוחים באיולי כמהין ; פטוצ'יני קרם עגבניות עם חצילים, זיתים ובזיליקום טרי חזה עוף, טאבולה חיטה ירוקה ועדשים ירוקות, קונפי עגבניות, לימון ; מח עגל ולימון כבוש ; סינטה פרוסה בתוספת תפו"א ופטריות צלויים עם רוטב צ'ימיצ'ורי ; קבב אפוי בטאבון, חציל שרוף, עגבניות וטחינה ; שקדי עגל, עלי מנגולד, אריסה ולימון כבוש.

"מדיטה" – בית הנציב, דרך חברון 101 א' ירושלים


מדיטה

 

מנטון

בימים אלה נפתחה בחיפה מסעדת "מנטון" הקו המנחה את בעלי המסעדה שואב את השראתו משלל התרבויות: הספרדית, הצרפתית והאיטלקית.  עיצוב המסעדה קלאסי בעיקרו, ומותאם לסעודות ולאירועים. הוא כולל שלושה אזורי ישיבה (חלל מסעדה אינטימי, חלל מוקף גן וגן חיצוני פורח) וכן בר מרווח.  מקורן של מרבית המנות במטבחים הצרפתי, האיטלקי והספרדי, והן מכילות חומרי גלם טריים ורכיבים איכותיים; לצד המנות מבחר עשיר של יינות בוטיק מקומיים נבחרים. בין המנות: סינטה עגל בתוספת פירה שום מתוק, פואה גרה לה מיניון  וגם פאייה פירות ים.

השפים שהרכיבו את התפריט הינם שף מיכאל דרעי שהחל את דרכו הקולינרית במסעדת "פיוז'ן קיטצ'ן – בי.פי" בחיפה ובהמשך שימש מספר שנים כסו-שף במסעדות התל-אביביות הידועות "ויקי כריסטינה" ו"מסה" ושף ג'ין שאמס שהינה בעלת ניסיון של כ-20 שנים במטבחים שונים, בארץ ובחו"ל. צברה את ניסיונה במסעדות בעלות-שם כמו "מעיין הבירה" ועל אוניות יוקרה ברחבי העולם.   

"מנטון" – היינריך היינה 1, מרכז הכרמל, חיפה

unnamed (8)

 

שיין אנד שארפ

רגע לפני שהם משיקים את תפריט החורף החדש, צמד השפים אלעד לוי ונדב נצר ממסעדת 'שיין אנד שארפ' משיקים "ארוחה עם חברים". הארוחה מיועדת לארבעה סועדים רעבים במיוחד וכוללת: סלסלת לחמים, 4 מנות ראשונות, פריים ריב או פורטרהאוס במשקל 1.5 ק"ג, 4 תוספות, 2 קינוחים, מים/סודה ובקבוק יין ב 800 ש"ח בלבד.

התפריט יוגש במהלך כל חודש לצד התפריט הקבוע.הארוחה הינה ל- 4 סועדים כל סועד נוסף יחוייב במינימום הזמנה בסך 100 ₪

unnamed (9)

טאטאמי

מסעדת ה"טאטאמי" שבחיפה משיקה תפריט טבעוני/צמחוני חדש. בתפריט המסעדה ניתן למצוא מעל 20 מנות חדשות, כולן על טהרת הטבעונות והצמחונות. בין המנות המסקרנות שבתפריט ניתן למצוא את הבנגאל גרין קארי רייס – תבשיל קארי ירוק של טופו, חלב קוקוס, עגבניות שרי, בצל, ברוקולי, אספרגוס, שעועית ירוקה רחבה, בזיליקום וכוסברה מוגש לצד אורז לבן מאודה.

טטאמי- מוריה 11 חיפה

unnamed (10)

ג'ירף

ב"ג'ירף" מונטיפיורי בת"א משיקים את אטריות האורז הטריות תוצרת בית. את האטריות – שאי אפשר להשיג בשום מסעדה אחרת ברחבי הארץ מייצרים טבחי ג'ירף בעצמם. האטרייה מורכבת מקמח אורז ועמילן חיטה, ואת הבלילה הזאת מבשלים בטכניקה מיוחדת מעל אדים, ואז פורסים לרצועות. אחרי הפריסה עוברת האטרייה להקפצה בווק, עם ירקות, טופו, עוף, בשר או פירות ים.התוצאה: אטרייה חלקלקה, עם טקסטורה עדינה להפליא, שממש נמסה בפה.

את האטריות תוכלו לפגוש במנות הפאד תאי השונות, וגם במנת הסינטה נודלס – אטריות אורז טריות עם נתחי סינטה בקר, 3 סוגי בצלים, קשיו, צ'ילי וכוסברה.

ג'ירף מונטיפיורי, מונטיפיורי 31 ת"א

unnamed (11)הסושיה

רשת הסושיה משיקה סניף חדש במתחם 'לה פארק', חולון, בהשקעה של כ 600 אלף שקלים. זכיין הסניף הוא יניב אזולאי, בן 33 , תושב העיר, כאשר בנוסף, יניב הוא מנהל גם הרשת של ' הסושיה'.  מתחם 'לה פארק' בחולון הוקם בסמוך למוזיאון הילדים, פארק פרס, מתחם ההחלקה על הקרח ועוד, ומהווה מקום בילוי חדש למשפחות ולילדים מהעיר ומחוצה לו.

סניף הסושיה הוקם במתחם המזון המהיר  ומתפרס על פני שטח של כ 72  מ"ר. כחלק מהקונספט של המתחם, השירות בסושיה הוא מהיר. ההזמנה מתבצעת בקופה ולאחר שהמנות מוכנות ניגשים אל השולחנות הרבים הפזורים במתחם הממוזג ונהנים מארוחה או נשנוש סושי טרי ואיכותי.

התפריט בסניף מציע את המנות המוכרות והאהובות של הרשת, אך בנוסף לאלה,  מציע גם מנות עסקיות ייחודיות לילדים, בכדי לתת מענה לקהל  של משפחות בכלל וילדים בפרט, שלא בהכרח אוהבים סושי או מנות אסיאתיות. כך למשל ייהנו הילדים ממנת שניצלונים עם אורז מאודה או מוקפץ + פחית שתיה ב – 29 שקלים.

סאן רול בסושיה חולון סניף לה פארק צילום דרור כץ

 

תגובות

להשאיר תגובה