(36) תושב יפו החליט לפתוח מסעדה יוונית על הטיילת שבין יפו לת"א :"אוכל טוב ומוזיקה בכוחם לחבר בין עולמות" הוא אומר כמענה לימים המתוחים שהיו באזור ונזכר איך הכל התחיל בעקבות זיכרון ילדות ישן. את המקום מאיירים ציורי גרפיטי של אמן הרחוב אלנה ובימי שישי תוכלו לשבור צלחות. יאסו

חובבי יוון ולא רק מוזמנים לגשת לאי היווני הקטן שנפתח מול הים של יפו בימים האחרונים. המסעדן הני גרבלי (36) יצר לכם מובלעת קולינרית ומוזיקלית שטריפונס וכל החבר'ה היו חוגגים שם ולא מרגישים לרגע שהם לא ביוון "כדי לעצב את המקום ברוח היוונית" מספר גרבלי "לקחתי איתי את כל צוות היועצים והמעצבים לאתונה לספוג אווירה ולקבל השראה" אכן התוצאה ניכרת בעין: צבעוניות רכה בשילוב אלמנטים של ריצוף יווני עם אבן בזלת השקועה בבטון לבן, בר המשקאות מחופה כמו בריכה בקרמיקת וינטאג' כחולה בעבודת יד, צמחייה מטפסת הונחה על קשתות יפואיות וברחבי המסעדה מציצים צמחי תבלין ומאכל. ולהשלמת החוויה, על הקירות מחוץ ופנים המסעדה מככבים ציורי קיר מדליקים וייחודים של אמן הרחוב אלנה מ- Brothers of light שקשה שלא לתעד ישר כשנכנסים. פאראקאלו נותנת תחושה שיוון כבר כאן ומשדרגת את ימי שישי עם חגיגת טברנה אותנטית ובה מופע לייב של זמר יווני, שבירת צלחות כנהוג בטברנה והרבה אוזו.

בימים אלו שומעים על יפו לאוו דווקא בהקשרים חיובים ואולי מיזמים שכאלו יש בכוחם לחבר בין קהילות ?

"אני מאוד מאמין בזה וזה לא המסעדה היחידה שתורמת לחיבור".

ההשראה למסעדה יוונית הגיעה מילדותו של הני, שנהג לפקוד את אתונה בביקורים משפחתיים. את טעם הסופלקי שאכל בגיל 9 הוא לא ישכח לעולם ושם נולד החלום לשחזר טעמים בלתי נשכחים עם פרשנות עכשווית. כדי להגשים את החלום טס הני למסע קולינארי באתונה, אליו חברו היועצים הקולינאריים אלון גפן ואורי רוטנברג ואנשי המיתוג ושגיא בלומברג וזוהר רזניק. על עיצוב הפנים אמון סטודיו Other:wise שהגיש מראה נוכח. 

IMG_4839

התפריט היווני של פאראקאלו כולל מאזות (מאזטים) קרות (למשל מנת דגים כבושים המאגדת פילה של מטיאס, פרוסות מקרל, טונה בכבישה ביתית, איקרה וצנונית; מנת ציזיקי עשיר בשמיר (מדהים), מנת טראמה – איקרה ואפילו ממרח שום חלומי) וחמות (קלמרי צרובים על הפלנצ'ה עם בצל סגול, שמן זית, לימון וטימין או סלט פלפלים קלויים חלומי וחריף עם גבינת פטה וביצת עין), עיקריות שמגישות את יוון השמחה על הצלחת דוגמת סופלקי פרגית או קבב, ומנת גירוס פרגית עסיסי שמוגשים על פיתה שטוחה ועגבניות צלויות, מנת מעורב של פירות ים עם קלמרי, שרימפס בשרני ומולים ברוטב לימוני ועשבי תיבול ואפילו דג שלם בקראסט שומר המוגש עם צ׳יפס וסלט עגבניות. סלטים, מאפים וארוחות בוקר המוגשות עם חמאה, ריבה, לחמים ושתיה (מנת בוקר דייגים עם ביצה קשה, דגים מעושנים, ציזיקי, איקרה וסלט יווני, או מנת 'בוקר אפוי' הכולל מאפה גבינות/תרד, ביצה קשה, ציזיקי, זיתים וסלט יווני). לכל אלה משתדכים קינוחים יוונים (בקשו את הבוגוסטה – פאי סולת מיוחד) ותפריט אלכוהול מגוון עם קוקטיילים מרעננים עם או בלי האוזו האהוב ויין יווני.

IMG_4930-001

פאראקאלו – היוונייה החדשה. נחום גולדמן 6, ת"א יפו. 03-6816918

שעות פעילות:

א'-ה': 10:00 ועד חצות.

שישי, שבת: 09:00 עד חצות.

תגובות

להשאיר תגובה