run away

מה גרם ל200 איש, שחלקם מעולם לא עשו חדר בריחה, להירשם לטורניר חדרי בריחה ראשון מסוגו בארץ?

זה לא סוד ששיגעון ״חדרי הבריחה״ תופס תאוצה בשנתיים האחרונות, מה שהתחיל כתחביב של חובבי משחקי מחשב ו"גיקים"- הפך לשיגעון של ממש בכל שכבות האוכלוסיה- החל מסטודנטים, חיילים ומשפחות- ועד לבני הקהילה החרדית. סבים וסבתות מגיעים להשתתף במשחקים יחד עם ילדיהם ונכדיהם, וצעירים מעידים שכיום הבילוי החביב עליהם בסוף השבוע הוא ״לעשות חדרים״ במקום ללכת לפאבים או לראות סרט.

אז אם חשבנו שראינו הכל בתחום הזה- החל מחדרים בהם אנשים מבוגרים משחקים ״מחבואים״ עד לחדרי אימה מפחידים או חדרים שמאתגרים את החשיבה עם חידות מקוריות- עכשיו הגיע שיגעון שסוחף אחריו נכון להיום כבר יותר מ200 נרשמים – טורניר חדרי בריחה שלא נראה כמותו בארץ (וכנראה גם בעולם) יריית הפתיחה של הטורניר תתקיים   ב21 למאי, ולטורניר יהיו ארבעה שלבים.

 

בטורניר, כך מסתבר, יהיה מה שנקרא ״חדר כפול״- חדר שהוקם במיוחד עבור הטורניר  ובו מתחרות בזמן אמת שתי קבוצות שלא מכירות זו את זה כאשר המטרה של כל קבוצה היא להפיל את הקבוצה השנייה ולצאת לפניה מהחדר.

פורמט הטורניר עובד בצורה בה יתחרו 100 קבוצות של 4-6 משתתפים- ( בין 400 ל600 איש) וכולם יתחרו במטרה אחת- לזכות בגביע ובטיסה לבודפשט- ל"טיול חדרי בריחה". החדר הכפול בו ישחקו הקבוצות, הוא חדר רב שלבים- בו משולבת טכנולוגיית ארדואינו ״בהתחלה חשבנו שהטורניר יביא אליו בעיקר ״אסקייפרים״ חזקים (קהל שמבלה בחדרי בריחה באופן קבוע)״ כך מספר אפי מרדכי – מבעלי  Vertigo Escape Planet שמשיקה את הטורניר: ״מהר מאוד גילינו שדווקא ההתעניינות העיקרית מגיעה מהכיוון של אנשים שיש להם מעט מאוד ניסיון בחדרי בריחה- ואפילו מאנשים שלא עשו חדר בריחה מעולם. אני חושב שזה בזכות האפשרות שניתנת לאנשים ללא ניסיון או עם נסיון מועט להשתתף בטורניר, מה שלא קורה בתחרויות של אליפות בתחומים אחרים. לרוב, המילה "טורניר" מתקשרת לתחרות של אנשים שהקדישו את כל חייהם לתחום תחרותי מסוים- והגיעו למעמד בו הם מתחרים על אליפות הארץ. השתתפות בתחרות מסוג זה דורשת מאנשים שנים של אימונים. כאן האלוף יכול להיות כל אחד, כל מה שצריך זה אמביציה וחשיבה יצירתית ונכונה- ולא בהכרח ניסיון קודם של 100 חדרים. יכול להיות שדווקא בגלל שלמתחרה יש חשיבה מקורית ו"נקייה" מנסיונות עבר- הוא ידע לפצח חידות מסוימת ש"אסקייפרים" קבועים לא יצליחו כל כך בקלות- כי הם התרגלו לדפוס חידות מאוד מסוים״

״ברגע ששמעתי שהולך להיות טורניר חדרי בריחה נרשמתי בלי לחשוב פעמיים, וגררתי חברים יחד איתי. חלקם מעולם לא עשו חדר לפני כן, אבל התרגשו מהאתגר והחוויה״ (דבריו של אורי, אחד הנרשמים לטורניר) ״אני נהנה מחדרי בריחה למרות שלא יצא לי לעשות יותר מידי חדרים. הרעיון של להתחרות בזמן אמת ולפגוש את הקבוצות האחרות בפועל הוא מה שהדליק אותי, אני מת לראות את החברים שלי בסיטואציה הזאת.

״מסתבר ששיגעון חדרי הבריחה כאן כדי להישאר. ובניגוד לתפיסה של אנשים רבים- ככל הנראה זוהי לא מגמה חולפת וטרנדית אלא אופציה טובה ומענה אמיתי לצורך של אנשים לפעילות חברתית אמיתית ופשוטה. לאנשים נמאס להיות פאסיביים- לשבת בבית קפה, לשבת בפאב, לשבת בקולנוע- לשבת מול מסך מחשב במשרד כל היום- אנשים רוצים לזוז."

כך מספרת מעיין טל, יוצרת התוכן של חברת Vertigo ובעלת הבלוג המצליח "הסולידרית".״אנשים אוהבים לשנות מצב התודעה, להיכנס לתוך סרט, להאמין שהם במציאות אחרת, לשכוח מהזמן ומהמקום בו הם נמצאים, השילוב של חוויה כזו בשילוב חשיבה יצירתית ועבודת צוות- מייצר חוויה שאנשים זוכרים לטווח ארוך ובנוסף לכל היא מתאימה לכל שכבות האוכלוסיה- כי לא חשוב מאיפה באנו- לכולנו יש את הצורך להשתחרר למשך שעה משגרת החיים העמוסה שלנו ולחוות משהו אחר עם אנשים שאנחנו אוהבים- גם ברמה האנושית חברתית וגם ברמת הדמיון והחשיבה. זה סוג של "היי" שקשה למצוא במקומות אחרים- שעל הדרך מפתח גם את החשיבה״

"נכון להיום ישנם 50 קבוצות רשומות", כך מעיד גלעד ורך, ממפיקי הטורניר ואחד מהשותפים בחברת Vertigo Escape Planet "ובכל יום נרשמות קבוצות חדשות, כל יום יוצא לי לענות על שאלות ולראות עוד אנשים שמתייגים את החברים שלהם בדף הפייסבוק שלנו. יש הרבה התרגשות סביב האירוע הזה."

" אנחנו מתרגשים ועסוקים מסביב לשעון בהכנות האחרונות של החדר.  המטרה שלנו היא לייצר את החוויה הכי מדהימה עבור הקבוצות שבאות להתחרות״ מספר אופיר צנחני (כן – זה מה"אחים צנחני" שהתחרו בכוכב נולד לפני שנים רבות) אופיר, חוץ מהיותו זמר הוא גם נגר ו"הנדי מן"- והוא עבד ימים כלילות כדי לבנות את החדר ולפקח על הפועלים. אופיר הוא השותף השלישי בחברת Vertigo Escape Planet.

אנחנו בונים את החדר מאפס- בעצמנו.  אפי ממציא את החידות  ואני מקים את החדר בפועל יחד עם מנהל הטכנולוגיה שלנו אולג גור.אני עובד כאן מבוקר ועד לילה ואני מאוד מרוצה מהתוצאה, החדר הולך להיות משהו מיוחד שלא נראה כמותו. ככה אני מאמין״

נשמע לכם מעניין? אתם מוזמנים להרשם לטורניר חדרי הבריחה בקישור הבא:

https://goo.gl/vub6JL

רוצים להציץ עוד קצת לתוך תהליך הבנייה? בקישור הבא תוכלו לצפות בסדרת אינטרנט שצולמה על החבורה והתהליך שלה בבניית הטורניר:

http://bit.ly/hamavrichim6

טריילר רשמי של הטורניר :

https://www.youtube.com/watch?v=6yQcpsoCWQ8&t=3s

תגובות

להשאיר תגובה