תלמידי ביה"ס היסודי רוקח בת"א סחרו בשוק הקח-תן עם מגוון פריטים דלגיות, עגילים, מחזיקי מפתחות, ספרי קריאה, משחקי באולינג תמורת מיכלי הפיקדון בית ספר רוקח מיחזר, קיבל את דמי הפיקדון, צבר נקודות ירוקות ובחר מתנות.

במסגרת תכנית "מובילות ירוקה", של בתי הספר היסודיים בעיר בתל –אביב יפו בהובלת המורה אסנת אהרוני סולמי, ממשיך בית הספר "רוקח" במסורת הירוקה של ניהול אורח חיים מקיים, תוך מחויבות ודאגה לסביבה. בית הספר, העוסק בפעילות ירוקה במהלך כל השנה, החל מהפרדת אריזות מזון ועד מיחזור נייר ובקבוקים, החליט השנה להגביר את נושא מיחזור בקבוקי המשקה בקרב תלמידי בית הספר. השנה, נערך בבית הספר שוק קח-תן עם מגוון פריטים ומוצרים: משחקים, תכשיטים, ספרים, מוצרי חשמל ועוד, אך הפעם, ולראשונה, את הפריטים ניתן לרכוש תמורת בקבוקי משקה  ומיכלי פיקדון המיועדים למיחזור, אותם מביאים תלמידי בית הספר בשיתוף תאגיד המיחזור אל"ה.

למעלה מעשור שנים עורך תאגיד המיחזור אל"ה פעילויות לעידוד מיחזור מיכלי משקה במוסדות החינוך בכל רחבי הארץ תחת הכותרת "מיחזור זה כל הסיפור!", מתוך אמונה כי "ילד ממחזר הינו שגריר לבית ממחזר".כ- 4,530,000 מיליון בקבוקי משקה נאספו בשנת הלימודים האחרונה על ידי מוסדות החינוך בישראל, תמורתם קיבלו דמי פיקדון בסך של כ-1,359,000 מיליון שקלים.

חגית ויגודמן, מנהלת בי"ס רוקח תל אביב מספרת: "השנה בחרנו לציין את נושא המִחזור דרך שוק קח-תן, תחת הסיסמה "האשפה של האחד היא האוצר של האחר". במשך כל השנה אנו עוסקים בפעילות ירוקה והשנה בחרנו לחזק את נושא מיחזור הבקבוקים בקרב התלמידים, כך שה"כסף" שישמש את התלמידים לקניית הפריטים בשוק יהיה בצורת תלושים שהם מקבלים, תמורת כמות הבקבוקים שהביאו למִחזור. מטרת הפעילות היא ליצור מודעות סביבתית של צמצום השימוש במשאבי כדור הארץ ולהפחתת האשפה המצטברת והמזהמת את הסביבה. כל מוצר שאנו קונים לרווחתנו, אפשר לעשות בו שימוש חוזר".

נחמה רונן, יו"ר תאגיד המיחזור אל"ה ציינה: " הדור הצעיר של ימינו הוא בעל מודעות סביבתית גבוהה ומחובר לערכים גלובליים. אם בדרך כלל ההורה הוא הגורם המחנך בבית, הרי שבתחום המיחזור חל מהפך והוא נמצא ללא ספק במגרש המשחקים של הילדים. התוצאות הפעילות במוסדות החינוך ניכרות בשטח עם שיעורי מיחזור ההולכים וגדלים מידי שנה. מדובר בתמורה הדדית, הן לילדים שהופכים לשגרירי מיחזור ומשפיעים על בני המשפחה גם

למחזר והן למוסדות החינוך שמחנכים לשמירה על הסביבה ונהנים מדמי פיקדון המשמשים אותם לפעילויות לרווחת התלמידים".

 

תגובות

להשאיר תגובה