הזוגיות היציבה עם בחורה הקטנה ממנו ב-30 שנה ,  הגמילה המפוברקת בסדרה "מחוברים"  וההחלטה להפסיק לכתוב ספרים חדשים . דודו בוסי כמו שלא שמעתם מעולם בראיון עם גלעד צוויק

שלושת הטנורים של הספרות הישראלית כיום – עמוס עוז, דויד גרוסמן וא.ב. יהושע (לאו דווקא בסדר הזה) – הוציאו עד היום קרוב ל-90 ספרים משותפים, וידם עוד נטויה. דודו בוסי, הצעיר משלושתם בדור, הוציא לאור עד היום חמישה ספרים, ולדבריו, כאן גם מסתיימת הספירה. "אין לי דחף להוציא בקרוב ספר חדש", מסביר בוסי. "יש אנשים שרואים בכתיבת ספרים עבודה, אני לא כזה. כמה אני יכול לחדש ולהמציא את הגלגל?".

מעצבן אותך שאיבדת את הדחף?

"לא, כרגע אני חצי-פנסיונר וטוב לי עם זה. היה פעם משורר שאמר שיש כאלו שקמים בבוקר וכותבים שיר, אבל אם הוא לא יכתוב, הוא פשוט ימות. אני חי מצוין גם כשאני לא כותב. אולי בעתיד יבוא לי החשק, כמו הורים שהולידו כמה ילדים ברצף, ואז, אחרי הפסקה ארוכה, רצו להוליד בן זקונים".

פגשתי את בוסי באחד מצהרי חודש יולי המהביל, כשהוא במצב הגופני האידיאלי מבחינתו – ישיבה. הצלם איתן ביקש לצלם את בוסי מדווש על אופניים, אך הסופר הצבעוני מיהר להבהיר כי "זה פשוט לא יהיה אני", והבהיר במהרה מה הוא כן – "בטטת כורסא. אני בן אדם נייח, כמעט חסר תנועה". בוסי מספר כי כשהצטלם לתכנית הריאליטי "מחוברים" לפני כחמש שנים, עורך התכנית, דורון צברי, "רצה להרוג אותי. כל המשתתפים האחרים כיתתו רגליהם ברחבי הארץ כדי לבקר את הסבתא שלהם או עשו טיול מסביב לעולם כדי לחזור לילדות שלהם. אצלי התפאורה נעה בין הבית ל'קפה תמר' וחוזר חלילה, איום ונורא מבחינת התכנית. אפילו ללכת לים זו עבודה בשבילי".

אז איך שרדת את התכנית?

"הצעתי אלטרנטיבות יצירתיות. עשיתי לדורון קטע שאני כאילו מפסיק לשתות אלכוהול חמישה ימים. הוא התלהב שמשהו מתרחש בגזרה שלי. אחרי שירדה הסדרה אמרתי לו שכל העאלק-גמילה התרחשה ביום אחד".

IMG_9438

 

היית מצטלם שוב למחוברים?

"לא, הספיק לי פעם אחת. האמת שעם כל הכבוד לסדרה, הדרמה האמיתית במחוברים זה מה שקורה בחדרי העריכה, כשכולם רוצים שיחתכו דברים מביכים עליהם. אמרתי לדורון שאם הוא ישים שם מצלמה תהיה לו תכנית עם רייטינג בשמיים".

גם אתה ביקשת לחתוך קטעים לא נעימים עבורך?

"כן, הם הראו אותי מסנן קללה, אבל ערכו כך שהפניתי אותה למישהו מסוים, מה שלא היה נכון. דורון אמר לי הזדמנות אחת לפסול סצנה, והשתמשתי בה".

מיד לאחר התכנית נכנס בוסי לקשר של כשנתיים, וקצת לאחר שהסתיים הכיר את לילך, קצינת מודיעין בת 22, עימה הוא מקיים קשר זוגי כבר שנתיים וחצי. "היא קטנה מהבת שלי (קים, ג"צ) בחמש שנים וממני ב-30 שנה", ממהר בוסי לבצע את החישובים המתמטיים. "מצד שני, בין צביקה פיק לשירה מנור יש כמעט 40 שנה, אז אצלנו זה עוד בקטנה".

איך התחברתם?

"בסוף 2012 שבט המאיה חזה כי מדובר בקץ האנושות. אז לילה קודם לכן כתבתי סטטוס בפייסבוק 'איפה אתם בסוף העולם?', ומישהי שלחה לי 'אצלך'. ראיתי בחורה יפהפייה שאני לא מכיר, והתחלנו להתכתב. בהתחלה היא הקפיצה את הגיל שלה בארבע שנים ממה שהייתה באמת, אבל אז דרשתי ממנה להראות לי תעודת זהות כדי לא להסתבך. היא התחברה לדמות שלי במחוברים ואחרי זה קראה את הספרים שלי. נכון שמה שאני שכחתי היא לא למדה, אבל היא בחורה מאוד בוגרת, משרתת ביחידת מודיעין מובחרת, ומהירת קליטה".

איך הבת שלך וההורים שלה מקבלים את הקשר?

"הבת שלי והיא חברות טובות. ההורים שלה לא ממש מרוצים, אבל לא מדברים איתה על זה".

הקשר הזה מחדש בך את האמון בזוגיות, אולי אפילו חתונה רחמנא ליצלן?

"אני מעכל את זה. למרות שהיא הצעירה וזו שכל החיים לפניה, היא רוצה כבר להתמסד ולהוליד ילדים, ואני דווקא אומר לה שנחכה עם זה".

IMG_9390

 

תגובות

להשאיר תגובה