אם יש לכם רעיון למוצר חדש בעל פוטנציאל כלכלי ואתם מעוניינים לפתחו ולרשום אותו כפטנט, הרי שעומדת בפניכם משימה המורכבת ממספר תחומים. מדובר בתהליך לעיתים ארוך אך ניתן לקצרו בבנית אסטרטגיה מתאימה, המתפרש על פני חודשים ואף שנים, לפי בניית אסטרטגיה המתאימה לממציא ולהמצאה, הדורש התנהלות מושכלת, בקיאות במגוון נושאים טכניים ומשפטיים,. כיצד צולחים את המשימה ומממשים את הפוטנציאל שבהמצאתכם? בואו לקרוא.

קבלו ליווי מהרעיון ועד הפטנט

על מנת לעבור את המכשולים והמשוכות שבדרך יהיה עליכם להסתייע בעיקר באנשים טכניים, בעורכי פטנטים ובאנשי שיווק העובדים בחברות שונות. יחד עם זאת, אפשר גם לזרז, להקל ולייעל את התהליך על ידי פנייה לחברה המספקת שירותים כוללים מרעיון ועד מוצר. לחברה שכזו יש צוותים שונים שיסייעו לממציא וליזם הן בפן טכני, הן מבחינת עריכת הפטנט לקראת הגשת הבקשה, והן צוות שיווקי שמטפל בפנייה למשקיעים לאחר הגשת בקשת הפטנט או סוג קניין רוחני אחר, בהכנת תוכנית עסקית ובהפקת מצגות, סרטוני אנימציה וכדומה. מומלץ לתת עדיפות לחברה בעלת ניסיון רב שנים בפיתוח מוצרים ופטנטים אשר זכו להצלחה בארץ ובחו"ל, שביכולתה לתת לכם יתרון מבחינת עלויות הפרויקט ומבחינת איכות התוצאה הסופית בזכות הסינרגיה שבין מחלקותיה. לבסוף, כדאי גם לוודא את המוניטין שיצא לחברה ואת ניסיונה בתחום המצאתכם, בין אם היא "פשוטה" או מורכבת ורב-תחומית.

 כיצד מתחילים?

חברה רצינית בתחום פיתוח המוצרים וקידום הפטנטים תלווה אתכם כאמור כבר משלב הרעיון. חברה שכזו תציג בפניכם תהליך עבודה מסודר המורכב ממספר שלבים בסיסיים ותדאג ליישומם תוך שיתוף פעולה הדוק עימכם. באופן כללי, התהליך מתחיל בפנייה אל החברה על מנת להציג בפני אנשיה את הרעיון הכללי. לאחר מכן, חותמים על הסכם סודיות ועוברים להצגת פרטים נוספים שמאפשרים לחברה לתת לכם הצעת מחיר. בשלב הבא תפקידכם הוא להסביר את הדרישות מהפרויקט כגון תכנון, שרטוטים, אב טיפוס, חיפוש פטנטים קיימים בשוק, ייעוץ וכדומה, ובהתאם לכך תתקבל הצעת המחיר שכוללת את כל שלבי העבודה ולוחות הזמנים.

תכנון ופיתוח המוצר

כאן משחקים תפקיד מרכזי האנשים הטכניים של החברה אשר מסייעים לכם בתכנון קונספט עקרוני שמהווה את תחילת הפיתוח, ומאפשר לכם לעמוד על התועלת שבהמצאה ולמצות את אפשרויותיה השונות. לעיתים קרובות ניתן לעלות בשלב זה על ערך מוסף שמשפר את ההמצאה ותורם גם למיצוי הפוטנציאל העסקי שלה. כעת ניתן לעבור אל התכנון ההנדסי, כלומר שרטוטי עבודה שכוללים מידות לפני ביצוע הדגם, ולעיתים כדאי גם להכין מצגת תלת מימד שמדגימה את המוצר למשקיעים או משווקים שיכולים להזרים כסף למיזם. באותו הקשר, סרטון אנימציה או מצגת עסקית ממוחשבת הכוללת אפליקציה יכולים לתרום רבות להצגת פתרונות ולהמחשת חוויית השימוש במוצר. לאחר מכן עוברים אל שלב בניית וייצור אב הטיפוס באמצעות מעבדת אלקטרוניקה ובית מלאכה שמפעילה החברה, כשעם סיום הבנייה מסופק תיק ייצור שמתבסס על שלבי הפיתוח השונים.

מקומם של עורכי הפטנטים

כאמור, ישנו יתרון גדול בפנייה אל חברות המשלבות בין אנשים טכניים, אנשי שיווק ועורכי פטנטים. למעשה, עורך הפטנטים מלווה אתכם החל משלב הרעיון. כבר בעת תכנון הקונספט העקרוני הוא מתחיל בכתיבת וניסוח בקשת הפטנט כשלצידו עומדים אנשי התכנון והשרטוטים. בד בבד, בהתאם לצורך מוצעים שיפורים ושינויים שיאפשרו את רישומו ויגדילו את חוזקו המשפטי. כמו כן, ניתן ייעוץ לגבי דרך הרישום הנכונה והיעילה ביותר בישראל או בחו"ל בהתאם למוצרים מקבילים, השוק שאליו מיועדת ההמצאה וכדומה. יש להבין כי שילוב זה שבין עורכי פטנטים לאנשים טכניים הפועלים בשיתוף פעולה אינו מועיל רק בעניין הגשת הבקשה, אלא מועילה גם לצוות הטכני. שיתוף זה עוזר בפן הטכני ובפן המשפטי, הוא מונע שגיאות מהותיות שיעלו ביוקר בהמשך הדרך מאחר שהגשת בקשת פטנט לפני מיקוד ההמצאה והתועלת שניתן להפיק ממנה, עלולה לפגום בחוזק ובהיקף של הפטנט.

לקבלת עוד פרטים, מענה לשאלות וייעוץ מקצועי בכל הקשור לפיתוח מוצר ורישום פטנטהנכם מוזמנים ליצור קשר עם חברת אב טיפוס פטנטים והמצאות  בע"מ 03-9711011.

 

תגובות

להשאיר תגובה