מדים של ספינת חלל, ילדים בני עשר שמנצחים מבוגרים ומופעי אקרובטיקה באוויר. תכירו את 'הפלייבוקס' ענף הספורט הכי 2017 שנכנס השנה לישראל וכבר קוטף תארים עולמיים "זהו גם הספורט היחיד בו בנות מתחרות מול בנים ומנצחות אותם" מספר עומרי ליטווין מי שיזם והקים את המתחם החדשני לתעופת גוף בראשון לציון

המרכז החדש לתעופת גוף "פלייבוקס' שהוקם אך לפני מספר חודשים בראשון מערב מעלה בי אסוציאציות של סצינה מאיזה סרט מדע בדיוני עם עיצוב חדשני, ילדים שעוטים על עצמם קסדות ומדים אדוקים ופשוט מרחפים באוויר. הגעתי לשם ביום של תחרות בינלאומית שהתקיימה במקביל בכמה מרכזים דומים בעולם במה שנראה שענף ספורט שרק הולך וצומח ומשלב בתוכו מגוון של דברים שלוכדים במשהו את רוח התקופה: סטייל מטורף עם מדים צבעוניים, ילדים ובני נוער שמנצחים מבוגרים ושיוויון מגדרי כך שבנות לא מפסיקות לקחת אליפויות ולקטוף תארים "אנחנו חמישה שותפים שבאים מרקע של צניחה חופשית" מסביר לי עומרי ליטווין מיוזמי הפרוייקט איך נולד המיזם "אנחנו בעצמנו נוסעים כבר שנים ומתאמנים בעולם במנהרות רוח עד שהחלטנו שחייבים להביא את זה לישראל. הקמנו זאת לפני עשרה חודשים וזוהי מנהרה שמדמה צניחה חופשית אחד לאחד. כל אחד יכול לעוף מגיל ארבע עד מאה וארבע. בעלי מוגבלויות וילדים. זהו ספורט תחרותי עם ליגות בינלאומיות". אפשר לבוא ולהרגיש איך זה לצנוח ולהיות באוויר מבלי הסיכון הכרוך בצניחה חופשית ולוגיסטיקה . מלבד זה בקטע התחרותי ישנם שתי דיסציפלינות האחת מאוד אומנותי שמשלבת ריקוד ואקרובטיקה והשנייה מאוד טכנית של כמות תנועות בזמן מסוים. את זה ניתן לעשות באופן יחידני או קבוצתי.

מה לגבי ההבדלים בין בנים לבנות ?

"ספורט מנהרות הרוח הוא היחיד בעולם בו אין שום הבדל מגדרי ובנים ובנות מתחרים האחד בשני וגם אין הבדל בגיל. מה שקורה בזמן האחרון בתחרויות עולמיות שנערים בני 16 ו 17 לוקחים אליפויות ונשים שמנצחות בנים כי הן יותר טובות".

האחת האלופות שמדורגות בין המקומות הראשונים בעולם היא גלי בר (14) שהיא כבר דור שלישי למשפחה שצונחת "אני משתדלת להיות הכי טובה שאפשר. אני מגיעה לפה משהו כמו ארבע פעמים בשבוע. זה תפס אותי כי זה קצת דומה לריקוד ואני גם אוהבת לרקוד.".

את מנצחת גם הרבה בנים ?

"יש קטע כזה ברשתות שנקרא 'פליי לייק א גירל" בקטע של מחמאה ועובדה שבאליפויות העולם שנערכות בין בנים לבנות, בנות לוקחות אליפות".

ואיך את מסבירה זאת ?

"אנחנו יכולות לעשות אותו הדבר בדיוק כמו הבנים".

מה לדעתך צריך כדי להצליח בזה ?

"צריך המון רצון אפילו ללא כישרון. כישרון עוזר אבל אם אתה עובד קשה אז תוכל להשתוות לאלו שהם בעלי הכישרון".

גם בר גריינזייד שהיא רק בת 9.5 אבל עם רזומה של ניצחונות "שמעתי על זה לא מזמן וישר אמרתי 'וואו זה ממש החלום שלי' בזמן שהיא לא עפה באוויר היא לומדת פיתוח קול ושרה בכל מיני תחרויות. משתתפת בהצגות ילדים ומנגנת בפסנתר.

תגובות

להשאיר תגובה