בפסטיבל הכלבים של תל אביב פגשנו את מייסד משמר בעלי החיים שמקדיש את חייו להצלת בעלי חיים מהזנחה והתעללות ומכשיר מתנדבים וגם אישה שפתחה מרפאה לדיקור של ההולכים על ארבע "זה מרגיע אותם". ביקרנו בבית קפה לכלבים ושתינו לאטה בונזו ופגשנו את הכלבה פו שפתחה חשבון אינסטגרם וקהילת עוקבים נאמנה

יש כאלו שלקחו את אהבתם לכלבים צעד אחד קדימה והפכו זאת לשליחות. רבים מאלו היה ניתן לפגוש בפסטיבל 'כלאביב' השני שהתקיים השבת בגינת בני דן בעיר. ירון ברנר הקים לפני כמה שנים את עמותת משמר בעלי החיים בישראל "שמכשירה ומפעילה מתנדבים שיוצאים לשטח ומטפלים במקרים של הזנחה והתעללות בבעלי חיים. אנחנו עובדים בר"ג, ת"א ראשל"צ ובקרוב במודיעין".
IMG_6030-001

זה לא משהו שהמשטרה אמורה לעשות ?
"אנחנו מטפלים במקרים של הזנחה ולא מקרים שהם באופן מובהק בתחום הפלילי אבל אלו הם מקרים שבעלי החיים בהחלט סובלים מהן.אנשים שמדווחים על דברים מן הסוג הזה דרך המוקד העירוני או דרך האתר שלנו גורם לנו לצאת לשטח ואנחנו פותרים למעלה מתשעים אחוז מן המקרים".
המקרה האחרון שברנר טיפל בו הוא שבי – כלבה חמודה שמיועדת לאימוץ שהייתה צמודה אליו "הבעלים שלה נטש אותה על גג ליד אימא שלה שנפתרה כתוצאה מהזנחה חמורה ואותה הצלחנו להציל. המתנדבים שלנו עוברים הכשרה של שלושה חודשים קורס אינטנסיבי בו לומדים על חוק צער בעלי חיים על תקנות שקשורות לנושא. זיהוי מצוקות ועוד".
החוק בישראל נחשב מתקדם ?
"חוק צער בעלי חיים שנחקק בישראל נחשב למתקדם הבעייה שלנו היא בעיקר האכיפה בגלל זה למעשה הקמתי את העמותה בה המתנדבים שלנו אוכפים את החוק". ברנר למד ספרות וקולנוע ולפני 13 שנים מתוך תחושת דחיפות ורצון לשינוי חברתי. לאחר שהחתול שלו מת באופן מפתיע בגיל חמש החליט לעשות משהו עבור בעלי החיים. "אנחנו קוראים לאנשים להגיע להתנדב ואנחנו יוצאים בקורס לאחר החגים שהתקיים בבית דגן".
יהודה קדם יועץ לקידום דרך רשתות חברתיות אוהב מאוד את הכלבה הקטנה שלו פו מסוג מראיין שועלי שאפילו פתח לה חשבון אינסטגרם פעיל עם קהילת עוקבים "היא מעלה תמונות דרך הנייד שלה? היא מספרת לכולם מה היא עושה כל היום ואיך היא נהנית". לפו יש גם חדר משלה ובקיצור חיה טוב

תגובות

להשאיר תגובה