מספר שיא של רצים ישתתפו  במרוץ הלילה של תל אביב שיתקיים ברביעי הקרוב. השנה הוא יהיה אורבני ומעגלי מתמיד, יכלול שיתוף פעולה עם עמותת עלם אבל כצפוי יאלץ גם סגירת רחובות. יש לכם טענות על כך? בעירייה דווקא מבינים אותכם, אבל גם הכינו את ההסברים

מרוץ הלילה ביוזמתה ובהפקתה של עיריית תל אביב-יפו באמצעות חברת "כפיים", יוזנק ביום רביעי ה-13 לנובמבר  בשעה 20:45. זו השנה  העשירית של המרוץ שאורכו 10 ק"מ . ישולבו בו אלמנטים של תאורה זוהר, במות מוזיקה ותקליטנים והפעם הוא יכנס לתוך העיר  לרחובות אבן גבירול, דיזנגוף, כיכר הבימה, יהודה המכבי ועוד.

אבל הוא גם כולל את סגירתם של הרחובות, צעד שהביא ללא מעט ביקורת במרוצים קודמים של תושבים. אלון סולר חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הספורט בעיריית תל אביב דווקא מבין לליבם :"אני לחלוטין מבין את הטענות וחוסר הנוחות עבור מי שצריך לעבור בצירי רחובות המרוץ בתחבורה ציבורית או רכב", הוא אומר, "אז דבר ראשון, אנחנו מודיעים מראש על הסגירה והשנה עשינו שינויים לאחר את המרוץ לקראת השעה 21:00, הצירים יסגרו רק לקראת 19:00 בערב אם לא 20:00 ואני מניח שיהיהו דרכים אלטרנטיביות לתחבורה הציבורית . בנוסף מדובר רק בכמה שעות אז אנחנו מנסים לפגוע כמה שפחות.

"המפתח הוא לאזן בין נוחות התושבים לבין  הרצון שלנו  כעיר לעשות מירוצים כאלה כמו שקיימים אגב בכל עיר בעולם. אני יכול להגיד שיש לנו בקשות לקיים עשרות אירועים במרחב הציבורי ואנחנו אומרים לא לכל אירוע נוסף, שצריך בשבילו להיות גמישים. מצד אחד אנחנו רוצים שאנשים ירוצו ועיעשו ספורט במרחב הציבורי מצד שני אנחנו רוצים למזער את הפגיעה בחיים בעיר".

המקצה הראשון יוזנק בשעה 20:45 ובסה"כ יהיו ארבעה מקצים כשכל שלושת האחרים יוזנקו בהבדלים של רבע שעה בינהם (האחרון יוזנק ב 21:30). מחיר ההרשמה למרוץ הוא 185 שקלים. נקודת הזינוק  תמוקם על גשר בר יהודה, רחוב אבן גבירול, בפנייה לרחוב אבן גבירול, ושער הסיום ימוקם בספורטק שבפארק גני יהושע מערב, שם יחכה למשתתפים והמעודדים הפנינג סיום הכולל מוזיקה, מתחמיVIP  ודוכני מכירה של אופנה וספורט.  לרשות הרצים והרצות יעמוד, במשך כל שבוע מרוץ הלילה, מתחם מיוחד בכיכר רבין ובו תתקיים חלוקת ערכות הריצה.

"עם השנים למדנו את המסלול והוספנו עוד ועוד אלמנטים כדי שהחוויה תהיה יותר מיוחדת", אומר סולר, "המסלול השנה יותר מעגלי מבעבר כשהרעיון הוא לרוץ בתוך העיר ולחוות את תל אביב בלילה. בכל אזור יהיה די ג'יי אחר עם סגנון מוזיקה אחרת, פסטיבל של אורות, כמו מסיבה אחת גדולה של ריצה. בשונה ממרתון תל אביב שהוא מקצועי, כאן זה משהו יותר פאן, מאוד תל אביבי".

לדבריו, השנה נשבר שיא של נרשמים למרוץ אשר עומד נכון לתחילת השבוע על מספר של 25,000 נרשמים.  "הביקוש גדול מאוד ולא ברור אם נוכל לגדול כי המרוץ מלא לחלוטין. כל שנה יותר ויותר נרשמים, אני רואה יותר אנשים עושים ספורט כריצה או אופניים בפארק הירקון חוף הים למשל".

  • אולי כי זה נהיה טרנד בשנים האחרונות.

"יכול להיות.  ואם הטרנד מתאים למטרה שאנחנו רוצים לקדם זה מעולה. ידוע לי שלמעלה מחמישים אחוז מתושבים העיר עושים ספורט באופן גבוה ושוב, בשביל מטרות כאלה אפשר לקחת את הפגיעה החד פעמית של סגירת הרחובות. בקרוב אני מקווה תהיה רכבת תחתית אבל זה יקח זמן".

השנה, המקצה השלישי במרוץ הלילה יוקדש לעמותת עלם לנוער בסיכון הפוגשת ומסייעת  כל שנה כ- 20,000 בני נוער וצעירים במצבי סיכון שונים: נשירה ממסגרות לימודיות, קשיי קליטה, קשיים חברתיים, התמכרות לסמים ולאלכוהול, אלימות ועבריינות, מעורבות בזנות ועוד.  . "נושא שילוב של מטרות מסוימות במירוצים זה דבר שקיים בכמה מקומות בעולם ואנחנו אימצנו את זה ומשנה לשנה מאפשרים ליותר עמותות וגופים להרוויח תרומות בשביל מטרות חשובות. אנחנו גם משתפים פעולה עם יחידות שונות בצה"ל ובמשטרה שישפרו כושר , שמחים לקחת חלק ביוזמות של ספורט למען ביטחון הציבור והמדינה", אמר סולר.

1 תגובה

להשאיר תגובה