נמל תל אביב חוגג 80

האירועים, המופעים והמסיבות – טעימה ממה שמצפה לכם בשבועות הקרובים בחגיגות יום ההולדת לנמל, ועל הדרך גם קצת היסטוריה

נמל תל אביב חוגג השנה 80 להקמתו בשפע של אירועים ופעילויות לכל המשפחה. חברת אתרים המנהלת את המתחם תקיים שני מופעים מרכזיים שיעמדו במרכז האירועים הרבים המתוכננים לקיץ, וגם עיריית תל אביב-יפו נערכה ליום ההולדת עם תוכנית אמנותית משלימה. בנוסף, במסגרת החגיגות מוצג בנמל אייקון עירוני המורכב מאותיות וצורת לב אשר מעביר מסר של אהבה.

המופע המרכזי הראשון ייערך בשבוע הבא, ביום שלישי 24 ביולי בשעה תשע בערב, אז יארחו סולניות האופרה הישראלית את הזמר קובי אפללו לקונצרט ייחודי וחד פעמי אל רגעי הקסם של הזמר העברי לדורותיו, בעיבודים אופראיים מיוחדים לנכסי צאן הברזל של הזמר העברי כמו "ציף ציף מעל הרציף", "פרח הלילך", "אין לי ארץ אחרת", "יש לי סימפטיה", "רק בישראל", "היו לילות", "ילדים זה שמחה", "שני שושנים", "שיר לערב חג" ונוספים. זהו מופע ישיבה עם מספר מקומות מוגבל ועל בסיס מקום פנוי בלבד, לכן מומלץ להגיע מוקדם וליהנות גם מהבריזה הנעימה בקו החוף.

המופע השני לחגיגות יום ההולדת של הנמל הוא מופע חגיגי של להקת התקווה 6 שייערך תחת כיפת השמים, ללא תשלום, ביום שלישי 31 ליולי בשעה תשע בערב. מופע הלהקה יכלול את הלהיטים "הכי ישראלי", "הכל עוד לפני", "אני אשיר לך שיר", "עוד פעם פעם", "מה שיהיה יהיה", "אם אפגוש את אלוהים", "קופנגן", "משהו נעים לנשמה" ורבים נוספים.

לצד אלה, בכל יום שני בחודש יולי מהשעה שבע בערב ועד השעות הקטנות של הלילה יתקיימו באזור הצפוני של הנמל מסיבות מקצבים לטיניים, מתופפי בטוקדה, הופעות מוזיקה חיה, מופעי להקות סלסה ובצ'אטה ססגוניים ומקפיצים, רקדניות ברזילאיות והפתעות נוספות. בימי שלישי בשעה שש וחצי בערב ייערכו באמפיתיאטרון הצגות ילדים מהרפרטואר של תיאטרון אורנה פורת, התיאטרון שלנו, תיאטרון קליפה ואחרים. ואם אתם במוד של גוף ונפש, אתם מוזמנים שעה לפני ההצגה למתחם הטריבונה לשיעור יוגה לקטנטנים בהדרכת קים דניאלי.

קצת היסטוריה: נמל תל אביב משמש כיום מרכז בילוי וקניות לאחר שנים שבהן הפסיקו האוניות לעגון בו ועבודות הפריקה והטעינה הופסקו. בתוכנית המקורית הנמל היה אמור להיבנות בקצה רחוב אלנבי של ימינו, אולם הרעיון לא עלה בקנה אחד עם תוכנית גדס, מתכנן העיר, והנמל נדד צפונה. הנמל הוקם כדי לשמש חלופה לנמל יפו ולסייע לייצוא ענף הפרדסנות לחו"ל. השלטון הבריטי סירב לממן את בניית הנמל החדש ולכן נמכרו מניות של הנמל לציבור היהודי. בתקופת מלחמת העולם השנייה היה הנמל בסיס צבאי עבור הצבא הבריטי ואילו בתקופת מלחמת העצמאות הוא שימש נמל האספקה הראשי של מדינת ישראל משום שנמל חיפה נותר בשליטה בריטית.

גם בזמן שפעל, אוניות גדולות לא יכלו להיכנס לנמל, ועבודות הפריקה והטעינה נעשו לדוברות שהוכנסו למעגן בעזרת ספינות גרר קטנות. הנוסעים שהגיעו לתל אביב באוניות נוסעים הורדו בלב ים לספינות קטנות על ידי סולמות והיטלטלו לחוף בדוגיות קטנות. המגדלור הפסיק לפעול בשנת 1965 בעקבות העברת הפעילות אל נמל אשדוד. גם לאחר שפעילותו המקורית הופסקה, נמל תל אביב נותר אתר מיתולוגי, ושירים רבים נכתבו עליו. אחד המוכרים הוא "שיר לנמל" של לאה גולדברג  המתחיל במילים "למרחקים מפליגות הספינות".

תגובות

להשאיר תגובה