בעשור האחרון עורך תאגיד המיחזור אל"ה פעילויות לעידוד מחזור מיכלי משקה במוסדות החינוך בכל רחבי הארץ מתוך אמונה כי "ילד ממחזר הינו שגריר לבית ממחזר"

במסגרת פעילות הדגל "מיחזור זה כל הסיפור!" יוצא תאגיד המיחזור אל"ה בפעילות שטח ב-16 רשויות שונות, מקרית שמונה ועד דימונה, תחת הכותרת "בוקר של מיחזור".

במסגרת הפעילות מביאים התלמידים בקבוקי שתייה החייבים בפיקדון, בית הספר מקבל את דמי הפיקדון המהווים כתקציב נוסף לפעילות שבוחרים ובנוסף צוברים נקודות הניתנות למימוש כמתנות לטובת התלמידים. מתנות כגון:  סדנאות, ציוד לטיפוח החצר, ציוד ספורט ופנאי ועוד.

תאגיד המיחזור אל"ה  קיים השבוע פעילויות חווייתית בסדרת  "בוקר של מיחזור" בהפקת "הדב הירוק", בשלושה בתי ספר בעיר תל אביב: בי"ס גולומוב בהנהלתה של לימור זרחיה, בי"ס תל חי בהנהלתה של עינת ברגר ובי"ס כפיר בהנהלתה של ציפי ג'אן בוטנירו.

מתופף צבעוני בתלבושת ממוחזרת ובתופים עשויים בקבוקי פלסטיק ממוחזרים קיבל את פני התלמידים בקצב עליז ומשמח, התלמידים רקדו ומיחזרו בקבוקים, במטרה שימשיכו למחזר.

פרויקט המיחזור שמוביל תאגיד המחזור בשיתוף איגף החינוך בעיר במוסדות החינוך, תורם ומסייע להגברת המודעות ולהרגלי המיחזור המשפחתיים, ילדים המקפידים למחזר במסגרת בית הספר משפיעים גם על שאר בני המשפחה וממחזרים גם את הבקבוקים המשפחתיים באמצעות המחזוריות שבקרבת ביתם.

בשנת 2015 , בעיר תל אביב,  המיחזור הוולנטרי של  בקבוקי הפלסטיק המשפחתיים,  הגיע לכ- 938.3 טון באמצעות המיחזוריות הפזורות ברחבי העיר.

במוסדות החינוך בעיר מיחזרו  התלמידים מעל 133,000 מיכלי משקה  קטנים החייבים בפיקדון (30 אגורות לבקבוק), בגינם קיבלו סכום מצטבר של מעל 40,000  ₪ דמי פיקדון.

נחמה רונן , יו"ר תאגיד המיחזור אל"ה מסרה כי "זהו דור שבו הילדים גדלים על ערכים גלובליים עם מודעות צרכנית בריאותית וסביבתית גבוהה ביותר. הם יודעים מה חשוב ובמה הם מוכנים להשקיע ולוקחים את האחריות על המיחזור בבית ואיתם כל המשפחה”.

 

תגובות

להשאיר תגובה