מי הבאה בתור?!

מאות מפגינים הפגינו במוצ"ש בכיכר הבימה במחאה על גל רציחות הנשים בחודש האחרון וכנגד אוזלת ידה של הממשלה "מדובר בהלך רוח חברתי שמתיר את דמנו" סיפרה מארגנת ההפגנה

כיכר הבימה נצבעה בערב מוצ"ש באדום דמוי דם שנמרח על חלק מהמפגינות שרצו להמחיש את מצבם של נשים שמצאו עצמם קורבנות לאלימות ורצח בעיקר מצד קרוביהם. מרים גברעם שיזמה את ההפגנה יחד עם ליאת בר סתיו הקימה לפני חצי שנה את פרוייקט 'תזכור' שמציין בהפגנות את מותה של כל אישה "מתחילת הפרוויקט יצאנו כבר לשבע הפגנות" היא מספרת בשיחה עם TLVTIMES  "בממוצע אנחנו יוצאות לרחוב אחת לשבועיים כי אחת לשבועיים אישה נרצחת בישראל".

בדף הפייסבוק של מארגנות ההפגנה נכתב : "אנו יוצאות בקריאה לממשלת ישראל לכנס ישיבה דחופה, ולפעול להקמת תוכנית חירום לאומית למלחמה באלימות כלפי נשים". הפגנות נוספות נערכו בכל רחבי הארץ בניהם בחיפה, בירושלים ובעוד מקומות. בכיכר הבימה התקיים טקס זיכרון לזכר הנשים שנרצחו והנוכחים הדליקו נרות נשמה ועמדו דקת דומיה.."רצח נשים מתאפשר בתוך אקלים חברתי אלים נגד נשים והמסגור שלו כרצח נקודתי, על רקע רומנטי או על רקע כבוד המשפחה, הוא שמאפשר לתופעה הזאת להתקיים שוב ושוב".

תגובות

להשאיר תגובה