270 מוקדנים. 50 אלף שיחות. 700 בדיקות משטחי גרון ביום למבודדי קורונה. תכירו את מוקד הקורונה הלאומי בקרית אונו. המקום שנהיה יותר צפןף מהקניון המקומי מאז פרוץ המשבר. פגשתי שם תושבים שמעבירים משלוחי מנות וממתקים מגני הילדים ואזרחים פשוטים לטובת המתנדבים, עובדי מד"א ואנשי המילואים שעושים לילות כימים."התקשר בחור שסיפר לנו על חמתו שצריכה להכנס לבידוד" סיפרה לי אחת המוקדניות והפנתה אותו למשרד הבריאות שהם ישברו את הראש. ויש את אמיצי הלב בניהם : אלו הם 'הדוגמים' שמגיעים לבתי מבודדים שפתחו תסמיני קורונה ונוטלים מהם דגימות רוק עם חליפות חד פעמיות

לפני שלושה שבועות לנוכח משבר הקורונה שהחל להתגבר הוקם במהלך זריז אוהל ענק ברחבה של המוקד הלאומי המשולב של מד"א שנמצא למי שעדיין לא יודע בקרית אונו "מפה מתנהלת המלחמה למיגור נגיף הקורונה" מספר לי בגאווה זכי הלר, דובר מד"א שעורך לי סיור מיוחד במקום שזוכה בימים אלו לתשומת הלב התקשורתית והציבורית. לצורך ההתמודדות עם משבר הקורונה גייס מד"א אנשי מילואים, בני נוער מתנדבים ועובדי מד"א מכל הארץ כדי לענות על אלפי פניות בכל יום שמתקבלות במוקד הקורונה, "התקשר אליי עכשיו בחור שחזר מסיני ושואל אם הוא צריך להכנס לבידוד" סיפרה עדי שאנאנס (16) ממושב חמד "הוא כמובן היה צריך להכנס". היא מסבירה וממהרת לענות לעוד שיחה. המתנדב אסף דומן (17) מפתח תקווה מספר אנקדוטה משעשעת, "התקשר בחור שרצה לדווח לנו שחמתו צריכה להיות בבידוד" דומן הפנה אותו אחר כבוד למשרד הבריאות. 

בזמן שאני הייתי בשעות אחר הצהרים אחד המסכים מיני רבים שתלויים לאורך קירות המוקד מראה שעד כה התקבלו 15163 פניות והמספרים רק עולים ועולים כל העת אך מה שמפתיע הוא שזמן המענה עומד על שניות ספורות. בחדר המבצעים המיוחד שנראה כמו ספינת חלל עם עשרות עמדות ממוחשבות ומסכים שמקרינים נתונים מכל הארץ אני פוגש את עומרי כספי תושב קרית אונו פראמדיק מקומי שהחל להתנדב במקום כבר כנער .

הוא נע מעמדה לעמדה וכשהוא עוצר לרגע לנוח הוא מופתע לקבל משלוח מנות עמוס בכל טוב שהביאה לו הפעילה החברתית המקומית סיגל ישראלי "כששמעתי מניר שלהב, יו"ר ארגוני המתנדבים של העיר על העבודה הקשה שעושים פה ועל כך שיש כאלו שלא ראו כבר כמה ימים את ביתם יצאתי בפנייה נרגשת לתושבים שרוצים לתרום משלוחי מנות". מאז אין יום שישראלי לא פוקדת את המקום עם חבילות שתורמים תושבי העיר "סבתא בת 80 הביאה לי עוגה שהיא הכינה. ישנה נערה בת 13 בשם שיר שאפתה לי בכישרון קאפקייקס וגן כרמל שהכין חבילת ממתקים". כספי הוא דור שני למתנדבים במד"א, יחד איתו עובד אביו, גיא אחראי באגף המבצעים. אדם שעיניו לא זזות מעמדת המחשב והטלפון. "אנחנו גאים להיות בחזית המאבק בקורונה" מספר רפאל הרבסט מירושלים שמתפקד כחובש בכיר שגם הוא כמו רבים נרתם לענות לשיחות בעניין הקורונה.

מבין עשרות ומאות העובדים והמתנדבים של מד"א יש כאלו שעושים את החלק היותר מאתגר מאז פרוץ המשבר. תכירו את 'הדוגמים' – אותם אמיצים שמגיעים יום יום לבתי המבודדים שפיתחו תסמינים ונוטלים מהם דגימות רוק, "אני ממש לא מפחד, אני רותם למשימה" מספר בגאווה אביעד עמר (26) מטבריה שהגיע לפה לכמה ימים. ישנם כ 400 איש בממוצע שצריכים כל יום לעבור בדיקות מעבדה והמשימה הזאת נופלת על אנשים כמו עמר "אני מגיע לבתים ומתלבש בחליפה ממוגנת חד פעמית באופן חשאי כדי לא לעורר פאניקה מיותרת". עמר בעיקר נוטל דגימות רוק מאמצעות מטוש מיוחד ובעיקר מבתים באזור בקעת אונו "היום כבר הספקתי להיות ביהוד, גני תקווה וקרית אונו". פעם הוא מספר "ראו אותי שכנים והחלו לצעוק 'קורונה' ונמלטו על נפשם אבל בדרך כלל אנשים מאוד רגועים ואפילו הילדים בבידוד חושבים שהחליפה היא עוד תחפושת לפורים". ומה אומרת החברה ? "היא מאוד תומכת בי".

תגובות

להשאיר תגובה