כשנודע לטלי גבע, סגנית מנהלת בבית ספר יסודי במרכז ת"א, שנער שחינכה בעברה נאבק על חייו כשהוא נלחם בגידול סרטני בגזע המוח, היה לה ברור שהיא מתגייסת לעזרה. גבע, שמזה שנתיים וחצי משחקת כדורשת בנבחרת בבית הספר, 'דוד ילין 2' של 'מאמאנט' תל אביב, חברה להנהלה ולנשים איתן היא משחקת וביחד הם דאגו לאוכל ודברים הכרחיים שלהם הנער זקוק. היום (יום חמישי ה- 12.11.15) יערך ערב התרמה שהן ארגנו לכבודו באולם הספורט של תיכון 'אליאנס' בתל אביב, החל מהשעה שבע וחצי בערב.

"לאחרונה הבנתי שהם צריכים עזרה מאוד גדולה מבחינה כלכלית, אם זו מיטה מיוחדת שצריך לקנות בעלות של כ-12 אלף שקל, או טיפולים שונים", מספרת גבע. מה שהוא מקבל פשוט לא מספיק, אז הבנתי שצריך להתגייס לעזרה משמעותית" . היא מוסיפה.

הנער, אליאב אבישר הגיע אל כיתתה של גבע לאחר שעבר מבית ספר אחר בת"א, ומכיתה ד' עד כיתה ו' היא חינכה אותו. היום אבישר כבר בכיתה ט', אך רק טכנית, כי בכיתה הוא לא ממש נמצא. בזמן שהחברים לכיתתו פותרים משוואות ומשוחחים על מקומות הבילוי שאליהם יצאו בימי שישי, אבישר מעביר את ימיו בין בית חולים 'דנה' בו הוא מטופל, לבית 'לוינשטיין' לשם הוא מגיע מדי יום על מנת לעבור שיקום. כך נראים חייו כבר שנה וחודשיים, מאז שגילו אצלו את המחלה הארורה. "הוא הגיע אלי לכיתה ולימדתי אותו כמעט שלוש שנים, היה בנינו קשר מדהים, הוא ילד אינטילגנט, רגיש, חתיך, מוכשר וכדורגלן מדהים", מספרת גבע כשהתרגשות נשמעת בקולה. "במהלך המזמן שלימדתי אותו, מאוד נקשרתי לילד ולמשפחה, ובעיקר הייתי בקשר עם האבא", היא ממשיכה. "בנוסף הילדים באו לבקר אותי וכל הזמן התעדכנתי מה קורה איתם. בתחילת השנה של כיתה ח', שנה אחרי שהוא עבר לחטיבה, גילו אצלו את המחלה ואמא של אחד התלמידים התקשרה לבשר לי על כך כי היא ידעה כמה אני קשורה אליו".

ברגע שבו שמעה גבע את הבשורה הקשה היא התייצבה בבית החולים 'דנה', בו אבישר התאשפז. "כשהגעתי אליו למחלקה הוא היה כבר היה אחרי לפחות ניתוח ראש אחד לא פשוט. המצב שלו היה מאוד קריטי, אז ישר הכניסו אותו לניתוחים. כשראיתי אותו הוא לא היה מסוגל להזיז אף איבר בגוף, ורק מצמץ"

מה הרגשת כשראית אותו ככה?

"זאת הייתה חוויה מאוד לא פשוטה, כי מה שאני זוכרת מול עיניי זה ילד משחק במגרש כשחיוך גדול וקסום התנוסס על פניו ומהזיכרון הזה פתאום ראיתי ילד שוכב במיטה ומסתכל עלי בחוסר אונים. אני בכיתי, ולו ירדה דמעה, הייתי פשוט שבורה באותו היום. הוא לא יכל לעשות הרבה, אבל הבנתי שהוא מזהה אותי. בהתחלה לא הייתה כל כך תקשורת איתו ולא ידעו מה הנזק. הייתי מגיעה פעמיים שלוש בשבוע לבית החולים לבקר אותו, ונכנסתי לתמונה גם כי הרגשתי צורך וגם כי מאוד רציתי ופשוט הפכתי להיות חלק מהתמיכה במשפחה. חלק מהמשפחה של אליאב לא חיים בארץ, אז הרגשתי צורך להתגייס, דאגנו שכל יום מישהו יבוא לשם ויהיה עם האבא, שיתמכו בו וידאגו לו לאוכל ולכל התנאים שהוא צריך". דרך חברים ואימהות דאגנו להביא להם אוכל חם לבית החולים ולדברים נוספים".

בנוסף לביקורים, האכפתיות, הדאגה, האוכל והסיוע שגבע דאגה להעניק לתלמידה האהוב על בסיס כמעט יומי, בשנה שעברה לקראת חנוכה היא גייסה תרומה עבורו דרך מארזי ממתקים שהכינה יחד עם התלמידים שלה ויחד הם גייסו קרוב ל-11 אלף שקל. גם השנה גבע לא נחה על זרי הדפנה והפעם היא והשחקניות ב-מאמאנט' יצרו מארזים לרכישה לכבוד חג החנוכה, והפיצו לכ – 10,000 שחקניות מאמאנט בכל הארץ. ביומיים נמכרו כבר 2,500 מארזים, כאשר כל מארז עולה בין שבע לשמונה ש"ח ונמכר ב – 15 ש"ח. משמעות הדבר שהשחקניות הצליחו עד כה לאסוף מעל 20,000 ש"ח לתרומה עבור אבישר.

'מאמאנט', ליגת האימהות בכדורשת, מאגדת אלפי שחקניות מ – 90 עיריות ומועצות בישראל.  "ל-'מאמאנט' הגעתי לאחר שלקחתי זמן לעצמי והחלטתי שאפשר לעשות עוד דברים בחיים חוץ מלעבוד ולהיות עם המשפחה", ממשיכה גבע לספר. "גייסנו כל פעם קבוצה אחרת מת"א, שתתחיל להביא אוכל, כי הם כבר השתחררו מבית חולים 'דנה' ורק מגיעים כל שבועיים לטיפול ובמשך כל השבוע הם נמצאים בשיקום בבית 'לוינשטיין'. כל השנה הקבוצות של 'מאמאנט' הביאו לי בכל שבוע אוכל חם ואני הבאתי אותו לאליאב ואביו הביתה, ככה התחיל הקשר עם 'מאמאנט'.

"חשוב לי להודות לנשים מהנהלת 'מאמאנט' שפתחו את לבם ומאוד עזרו לי לארגן את הערב החשוב הזה. אותם נשים תרמו דברים מהעסקים הפרטים שלהם שימכרו באירוע ההתרמה".

יש לציין שזאת הפעם הראשונה שאמהות 'מאמאנט' מצליחות לארגן תרומה בסדר גודל כזה, אך למרבה הצער הסכום שגויס עד כה, לא מספיק על מנת שאבישר יצליח להתגבר על המחלה הארורה.

כדי לסייע למשפחה להתמודד עם חיי היום יום, עם הטיפולים הסיעודיים והאביזרים הנדרשים כגון: מיטה מיוחדת וכדומה, החליטו שחקניות מאמאנט להפוך את ערב פתיחת הליגה התל אביבית, ליגה הנתמכת בצורה מדהימה ע"י עיריית תל אביב, לערב התרמה ונתינה מכל הלב שיתקיים ביום חמישי ה 12.11.15 https://www.facebook.com/events/820215301420658/, ולהשתמש בנטוורקינג הייחודי והרחב של נשות 'מאמאנט' ישראל.

פרטי החשבון על מנת שאנשים נוספים יוכלו לתרום:

בנק דיסקונט ככר המדינה תל אביב, סניף 152, מס' חשבון: 48252 עו"ד בירותי תרומות בקהילה עבור אבישר אליאב

תגובות

להשאיר תגובה