זה היה שיעור בנושא זוגיות. היא שאלה: "לפי מה שאתה אומר, אין כזה דבר התאמה זוגית, נכון?"

"נכון!" עניתי לה, "ייעצתי לאלפי אנשים, ואני אומר לך שאין דבר כזה התאמה זוגית.זו הרי עבודה יום-יומית שלפעמים מצריכה תשומת לב והתמדה יותר מכל עבודה אחרת שהכרנו". היא הנהנה בראשה. הדברים שלי קיבלו משמעות, אף שקשה היה לכולם לעכל אותם.

"התאמה בין שני אנשים, ולא משנה מהי מערכת היחסים ביניהם, לא מחייבת הצלחה. גם אם בכוכבים כתוב שאתם מתאימים, אם לא תדעו להתייחס אחד לשני בכבוד, אם לא תקשיבו ולא תעניקו תשומת לב,  קיימת סבירות גבוהה שההתאמה תישאר רק בין הכוכבים, אך לא בחייכם המציאותיים".  

"לגבר שלי יש אלף צורות", היא אמרה. "בעבודה הוא אדיב לכולם, אבל כשהוא מגיע הביתה הוא עצבני ואין לו סבלנות אליי".

"זו הבחירה שלו להתנהג ככה, יקירה", עניתי לה.  "לא חוכמה לדעת להקשיב לכולם ולהכיל את כולם מלבד לבנות ולבני הזוג שלנו. החוכמה היא לדעת להיות סבלניים גם ליקרים לנו ולא להפוך אותם לכלי הכלה ללא תחתית".

"אני תמיד מרגישה שזה התפקיד שלי להיות לו לקשב רב. העבודה שלו מחייבת אותו לאיפוק, וכשהוא מגיע הביתה הוא פורק עול, לפעמים בצורה לא נעימה, אבל אני משתדלת לא להיעלב ומאפשרת לו להרגיש חופשי לבטא את עצמו".

"ברור לך שגם את ראויה לתשומת לב וליחס הולם, כן?" שאלתי אותה.

"וברור לך שאת היקרה מכולם, ולכן אמורה לעמוד בראש הממלכה של ביתך?"

"כן, זה נשמע כמו אמירה שחוקה שאין לה בסיס במציאות היום-יומית", היא אמרה.

"תבחרי את היחס שאת מרגישה ראויה לו ותביני שהדברים פשוטים יותר ממה שאת חושבת", השבתי לה.

תלמידים אחרים הביעו דעתם. אחד מהם סיפר שהוא גרוש חמש שנים, ומאז הגירושין הוא מעניק את מלוא תשומת הלב לשני ילדיו. כשהוא היה נשוי הוא לא ראה אותם בכלל".

"אם היית מעניק להם תשומת לב יומיים בשבוע כשהיית נשוי. האם עדיין היית מתגרש?"       

"אני מאמין שלא, אבל השגרה שוחקת, והנישואין הופכים מובנים מאליהם", אמר, וכך התפרש שיעור בנושא הזוגיות על פני שעתיים שלמות עם קבלת התובנה כי הרעיון במערכת זוגית הוא להעניק לצד השני על פי צרכיו ורצונותיו ולא על פי צרכינו ורצונותינו בלבד. כל אחד צריך להבין כי זוגיות היא משימה שצריך לדעת לבצע אותה במיומנות גבוהה.

לעולם אל תפסיקו להוקיר תודה לבני הזוג, אל תפסיקו עם המחוות ועם הריגושים כלפיהם, אל תנסו לשנות אותם. רוב השינויים שתרצו לשנות באחרים, הם השינויים שאתם רוצים לשנות בכם! התמקדו בשינוי שלכם! ישמו את העצות החכמות שאתם מעניקים תדיר לחברים, היזהרו מאמירה שחוקה "אני אוהב אותך" בלי להתכוון אליה, הביעו אהבה במעשים ולא רק במילים. כשבת הזוג אומרת שהיא לא מרגישה אהובה, תקשיבו לה כי זו הרגשתה. אל תהפכו את ההרגשה שלה להסבר רציונלי. התחברו לתדר שלה והתעניינו מה גורם לה להרגיש כך, רק כששניכם תדברו בתדר זהה תתקיים הקשבה שתגרום לקירבה ולאינטימיות.  

זכרו! זוגיות = עבודה מכל הלב. כל מה שאתם רוצים לקבל – תנו בעצמכם!

תגובות

להשאיר תגובה