הארגונים הלהט"בים קוראים להגדלת המעורבות החברתית: "יש להרחיב את שיתוף הפעולה והתיאום בינינו"

התא הגאה ערך אמש (שני), בשיתוף עם אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, פאנל ראשון מסוגו שקיבץ לראשונה את מרבית הארגונים הלהט"בים האקטיביסטיים בארץ ועסק בדרכי הפיתוח שלהם ואפשרויות ההתנדבות הרבות.

בפאנל, שנערך באוניברסיטת תל אביב בסימן יום המתנדב הבינ"ל, השתתפו נציגים מ-12 ארגונים: איגי, בית דרור, האגודה למען הלהט"ב, האחווה הסטודנטיאלית הגאה, הוד (הומואים דתיים), חברותא, חושן, מעברים, פסטיבל הנוער הגאה ותהל"ה.

בפתח הפאנל הדגישה יושבת ראש אגודת הסטודנטים של אוני' ת"א, ענבר הוכברג, את חשיבות קיומו של התא הגאה: "על התא להתמקד השנה בהגדלת פעילותו. חשוב שהתא הגאה יראה באגודה זרוע שהולכת ביחד איתו ושותפה לרעיונותיו".

במהלך הפאנל שטחו הארגונים את פעילותיהם והצרכים שלהם בתוך הקהילה ובעיקר קראו להגדיל את המעורבות החברתית והסיוע לאוכלוסיות שונות, בהם בני נוער שסולקו מביתם. כלל הארגונים ציינו כי ברצונם להגדיל את שיתוף הפעולה והתיאום ביניהם ובמקביל לתת כבוד לכל ארגון ולתחום בו הוא עוסק. "הדבר הולך ומשתפר, אולם יש עדיין צורך לעבוד על זה. היה ניסיון למפגש של ראשי הארגונים לאחר רצח שירה בנקי. יש רצון לשנות את הנושא מתוך כוונה לעבוד יחד", אמרה חן אריאלי, יו"ר שותפה של האגודה למען הלהט"ב.

 

אריאלי גם קראה ליותר נשים להתנדב: "לנשים יש צרכים רבים בתוך הקהילה שאינם מטופלים. יש מחסור בנשים שתהיינה שותפות לדרך". באחווה הסטודנטיאלית הגאה ציינו כי מטרתם היא למסד את התאים הגאים באמצעות מלגות של אגודת הלהט"ב והתאחדות הסטודנטים הארצית. האחווה ציינה כי מטרתם היא לפעול בפריפריות, לשלב סטודנטים מהמגזר הערבי ולשנות שיח שעלול להיות פוגעני בתוך המוסדות האקדמיים.

 

הצוות הביסקסואלי באוני' ת"א הדגיש את העובדה שבקהילה אין מענה לצרכיהם והודיע על כנס שמטרתו לשפוך אור על הנושא. באיגי הודיעו כי מטרתם היא להפוך לתנועת נוער ולארגון חינוכי ולא רק לארגון שתומך בבני נוער שיוצאים מהארון. כחלק מהחלטה זאת, נפתחו ברחבי הארץ קבוצות ייחודיות לדתיים, ערבים וקיים ניסיון להקים קבוצה עבור כבדי שמיעה.

תגובות

להשאיר תגובה