חברת ROYAL קפה החלה לפעול כשבישראל עוד שתו רק נס אבקתי וכיום היא אחת מחמשת החברות הגדולות בארץ בתחום מכונות הקפה וקפסולות למשרדים. הלכנו להכיר את העסק מקרוב וגם למדנו איך מייצרים 24 טעמים של קפה 

כמי שחוקר את התחום, חי אותו במשך שנים רבות ונוסע להשתלמויות במעצמת הקפה איטליה – נראה  שיונה  יאיר מבעלי  ROYAL קפה הוא ה-אדם ששווה לתפוס איתו שיחה על המשקה החם והפופולארי כל כך.

יאיר מסכים שישראל נחשבת לאחת ממעצמות הקפה הגדולות בעולם, ביחס לגודל  האוכלוסייה. אם פעם הינו מסתפקים בנס קפה פשוט ואבקתי היום הוא כבר זכה לכינוי "קפה של חדר מורים" כמעט בכל בית בישראל ובטח שכל חובב קפה שמכבד את עצמו יעדיף קפה איכותי ומושקע. אם לפני עשרים שנה  מכונות קפה היו זן נדיר בארצנו היום ניתן לראות אותן במרבית המשרדים, מוסדות וגם בתים פרטיים, רשתות בתי הקפה בישראל מתפשטות לכל עבר, בין אם תרצו קפה ב-5 שקלים לקחת או לשבת על אספרסו איכותי.

"השינוי שקרה פה בעשרים שנים האחרונות הוא מטורף", אומר יונה, "לדעתי  עברנו את  הרמה  של האיטלקים בפופולאריות של הקפה ובאיכות שאפשר למצוא אותו כאן , אם לא עברנו אותם. יכול להיות שזה קשור לאורח החיים הדינאמי של הישראלים, כאן שותים 2-3 כוסות קפה ביום לעומת אזרח אירופאי ששותה בממוצע כוס אחת".

– בעבר חשבו שקפה לא כל כך מומלץ אבל היום הדעה השתנתה לגמרי

"נכון,  שתיה של עד 4 כוסות קפה ליום זה דבר מומלץ מאוד מסיבות רבות : קפאין משפר את תפקוד כלי הדם, משפר זיכרון, מעלה לחץ דם נמוך ורמת ערנות בגוף, לפי מחקר אחרון שקראתי שנערך במרכז לבריאות הלב שבבית החולים שיבא קפאין גם מונע אירועי לב.

ROYAL קפה מספקת את כל מה שקשור לעולם של המשקה החום והנהדר הזה : שדרוג ותיקון של מכונות קפה למשרד ועד שיווק של עשרות תערובות של פולי קפה נבחרים, קפסולות איכותיות וקפה טחון.

ממש לאחרונה  החברה הביאה לישראל מכונת קפה חדשה ומרגשת שטרם נראתה כמוה במחוזותינו נחשבת לדור החדש של מכונות הקפה. המכונה הנקראת MASTER  FOAM  600A מבית חברת פרנקי השוויצרית הנחשבת לעילית של מכונות הקפה ומייצרת לכל העולם, כולל למשל לסניפי מקדונלד. המכונה החדשה מיועדת לפולי קפה, כוללת גם מערכת קירור  המאפשרת יצירת חלב קר  ומוקצף תוך 15  שניות. בנוסף היא מגיעה עם שתי מטחנות של קפה ומיכל שוקו המאפשר להכין שוקו חם או קר. בסך הכל בלחיצת כפתור על גבי מסך TOUCH תוכלו לבחור בין 24 משקאות שונים כולל משקאות קרים ומרעננים! בדיוק מה שאנחנו צריכים עכשיו לקיץ הלוהט הזה.

יונה יאיר מסביר איך זה עובד. "המכונה הזו היא שיא השכלול והטכנולוגיה יש בה משהו מאוד מיוחד בזכות מערכת קירור שמאפשרת מזיגת חלב קר כמו גלידה. ואז אנחנו יכולים להכין שוקו קר, קפה קר, בטעמים. חוץ מהאפשרויות המוכרות של משקה קפוצ'ינו או מקיאטו בפעם הראשונה הלקוח יוכל להזמין קפה או שוקו קר מהמכונה, שכן מערכת הקירור שבה גורמת לחלב לצאת קר ורך כמו גלידה".

– נשמע טעים אבל זה משהו ראשוני בישראל והיא לא זולה.  מה עוד "הדליק" אתכם במכונה הזו כל כך כך  שבחרתם לייבאה ?

"החוויה שהיא נותנת ללקוח היא עצומה ומגוונת. זו מכונה מאוד אמינה עם ביצועים מדהימים, אפשר לשים בה גם ליקרים או משקאות בטעמים שונים כמו תות ולעשות מילקשייק, ניתן להוסיף תרכיזים של מיצים ולייצר למשל חלב בטעם תות עם פסיפלורה ואננס. בריסטות בבתי קפה יכולים להשתמש במכונה לייצור של מגוון משקאות חמים וקרים בטעמים רבים.

המכונה החדשה תשווק במשרדים גדולים, חברות היי טק ובתי קפה. לאחרונה החברה עובדת גם עם בתי מלון ברחבי הארץ ואת המכונה החדשה תוכלו לנסות גם במלון הבוטיק וילה כרמל שבחיפה ובמלון קרלטון שבתל אביב. באירופה אגב היא ממוקמת בשדות תעופה, בחדרי אוכל של חברות גדולות ובבתי מלון גם כן.

ועוד משהו שישמח את שותי הקפאין, כלומר את רובנו המוחלט : רויאל קפה החלה לייבא גם  את קפסולות ופלי קפה  של חברת קיוביק הממוקמת בטריאסטה  – בירת הקפה העולמית שממוקמת בצפון איטליה. הקפסולות שיגיעו לארץ תואמות מכונת נספרסו ורמתן נחשבת למעולה, כיאה לכלו שמיוצרות בבית המסחר הכי גדול ואיכותי בעולם לקפה.

ROYAL קפה הממוקמת ברחוב קרן היסוד שבטירת הכרמל מנוהלת ובבעלות יונה יאיר ומרקו בלבול, חברי ילדות  שגדלו יחדיו בעיר. בלבול היה מהראשונים בתחום שעוד בשנת 1992 החל להחדיר את הרעיון והאפשרות של מכונות קפה למשרדים, יאיר הצטרף אליו ב-2004 ויחדיו הקימו את רויאל קפה, הנחשבת לאחת החברות הגדולות בתחום מכונות הקפה למשרדים ולחדרי אוכל

באמצעות מאות  מכונות שהחברה שיווקה למשרדים שונים, חדרי אוכל בקיבוץ, בתי מלון משרדים וחברות גדולות בכל הארץ – אינספור ישראלים שותים בשנה  מעל 6,000,000 מיליון כוסות קפה על סוגיו.  תערובות הקפה, הנבחרות מהזנים הטובים ביותר ומיובאות, איך לא,  מארץ הקפה איטליה. הקפסולות הן של חברת קיוביק, הנחשבת למותג המוביל והחדשני בעולם בתחום.

 

 

תגובות

להשאיר תגובה