הכירו את הקירות הירוקים שמשנים את הנוף האורבאני

חושבים שגינות יכולות לצמוח רק בקו אופקי? כנראה שעדיין לא נחשפתם למהפכת הקירות הירוקים שמובילה בארץ ובחו"ל חברת גרין גקו הישראלית.

קירות ירוקים כפי שחברת גרין גקו יוצרת הם ללא ספק בשורת העתיד בתחום הגננות ומענה הולם לצרכי ריאה ירוקה במרחב עירוני. מדובר בשיטת גינון חדשנית, ייחודית וחכמה, ההופכת כל קיר למתחם מעוצב, מלבלב ופורח. השיטה מבוססת על גידולים הידרופוניים שאינם נדרשים למצע, אדמה או תחזוקה, והיא מתאימה לקירות חוץ ופנים כאחד.

מהפכת הקירות הירוקים

כיום ברורה לכולנו חשיבותן של ריאות ירוקות בתוך המארג העירוני. יחד עם זאת, בהיותו בנוי בצפיפות עם מעט מאוד שטחים פנויים לגינות, קשה להוסיף שטחים ירוקים על אלו שכבר קיימים. הפתרון שמציעה חברת גרין גקו חושב למעשה מחוץ לקופסא, ובמקום ליצור כמקובל מרחבי גינון אופקיים על פני הקרקע או בגגות, מנצלים קירות חשופים של מבנים והופכים אותם בעזרת טכנולוגיות מתקדמות למשטחים ירוקים, מעוצבים ופורחים. במשטחים אלו הצמחים גדלים אחד מעל לשני באמצעות מערכות הידרופוניות חכמות וחסכוניות במים ובמקום.

מערכת הידרופוניות מתקדמות

קיר ירוק מבוסס על מערכת הידרופונית חכמה המונעת מגע בין שורשי הצמחים לקיר ואטומה בפני אבק וחול. לכך מצטרפת מערכת השקיה ממוחשבת חסכונית במים, המספקת לכל צמח כמות מדודה של השקיה ומעבירה מים בין הצמחים הגדלים אחד מעל לשני. כמו כן, החיסכון במים מושג על ידי בחירה נכונה של צמחים שאינם נדרשים בהשקיה מרובה ומתאימים לתנאי האקלים במקום.

תכנון נכון ומקצועי של קיר ירוק

תכנון קירות ירוקים אינו דבר של מה בכך ויש לקחת בחשבון היבטים פרקטיים ואסטטיים כאחד. מבחינה פרקטית יש לבחון תשתיות קיימות, את סוג הקיר, גודלו, מיקומו, מידת האור שהוא מקבל והגדרות התקציב לפרויקט. נתונים אלו יקבעו את מאפייני המערכת, כמות וסוג הצמחים המתאימים לקיר. מבחינה אסטטית, עיצוב הקיר ייקח בחשבון אווירה וגוונים מבוקשים שיושפעו מסגנון הגינון, סוג הצמחים הנבחרים ואופן שתילתם.

עמידה בדרישות אלו מחייבת ידע מקצועי רב הקיים אצל חברת גינון שקירות ירוקים הינם התמחותה העיקרית. חברת גרין גקו מובילה כאמור את מהפכת הגינות הורטיקאליות הירוקות, ומאחוריה שורה ארוכה של פרויקטים מוצלחים בארץ ובחו"ל. החברה מתכננת, מעצבת, בונה ומתחזקת קירות ירוקים הידרופוניים, קלי משקל וחסכוניים במים, בהתאמה מלאה לצרכי כל לקוח, מאפייני הקירות וסביבתם.

קירות ירוקים למגוון יעדים

בזכות התכונות החכמות של קירות ירוקים ניתן ליישמם במגוון מקומות ומתחמים חיצוניים ופנימיים. בין היתר, הם מעולים לכל דירה בכל קנה מידה, גם לדירה קטנה במיוחד. בבתים ובדירות הם ישתלבו נפלא בחדרי רחצה, חללי מגורים וכן על גבי חזיתות של בניינים, מרפסות וגדרות. בנוסף, קירות ירוקים מספקים מענה אסטטי ובריא לסביבות עבודה ומסחר, למשל ללובי כניסה של בנייני משרדים, חדרי אוכל, חדרי המתנה, מרכזי קניות, מתחמי תרבות והעשרה, בתי קפה ומסעדות.

למידע נוסף אודות קירות ירוקים צרו קשר עם גרין גקו בטלפון 050-7933135

 

תגובות

להשאיר תגובה