ד"ר ראובן גיטר כבש את אמריקה בגדול: הוא ניהל קריירה מצליחה כאורתודנט, הרצה באוניברסיטאות ותחזק משרד גדול ומצליח ליהלומים. אבל הרוחניות והציונות החלו לפעום חזק בתוכו. הוא הכיר בפסטיבל יוגה את חברי להקת מוזיקת העולם Mirabai ceiba (מירביי סייבה) ואחרי שעלה לישראל, החליט להביא גם אותם להופעה שתתקיים השבוע בתל אביב

יש אנשים שחולמים לכבוש את אמריקה, או לפחות לבקר בה לכמה חודשים, לעשות קצת כסף ולחזור למציאות הכלכלית העגומה של ישראל. ד"ר ראובן גיטר הצליח קצת יותר מכך, הוא הפך לאיש עסקים, יהלומן מצליח ומרצה, אבל חיפש גם דברים אחרים לגמרי. דר' גיטר נולד  בצפת, התגורר אחר כך בירושלים ,כבן למשפחה של סוחרים החל לשלוח ידו בעיסוק ביהלומים, כשהוא קונה אותם בישראל ומוכר בשיקאגו. כבר בשנה הראשונה הצליח להגיע למחזור של כמיליון דולר. הוא המשיך לסחור בהצלחה ובינתיים להמשיך ולהתמחות ברפואת שיניים ואף להשלים את הפרופסורה. במהלך שנים גם לימד כמרצה לאורתודנטיה באוניברסיטה העברית.

"בשנת 86' הגעתי לשיקגו להתמחות. מכרתי סחורות ופתחתי משרד ליהלומים ותכשיטים, במקביל לימדתי אורתודנטיה באוניברסיטה מקומית ופתחתי קליניקה בשיקגו", הוא מספר.

חייו קיבלו תפנית רוחנית יותר כשנסע ב-1994 למקסיקו להתנדבות ב-american hospital שנמצא שם, הוא היה האורתודנט של ה'נטיב אמריקנס' כהגדרתו, פתח גלריה לאמנות והחל לתרגל שם יוגה. כעבור 4 שנים כשחזר לשיקגו המשיך עם תרגולי היוגה אבל ביטויים בגוון אנטישמי שספג בנו, גרמה לו לחשב מסלול מחדש : "הוא היה אז בן 14, זכה מדי פעם לכינויי 'יהודי', בארה"ב יש אנטישמיות מתחת לפני השטח, תלוי כמובן איפה אתה מתגורר, יש אזורים שיש בהם יותר ופחות יהודים וזה משפיע, אבל האנטישמיות נמצאת גם שם".

press-photo-04_mirabai-ceiba-2560x1707

פטירת אביו הותירה את אמו לבד בישראל, וזה עוד יותר דחף את גיטר  ארצה. הוא החליט לעזוב את הכל, מכר את העסק שלו בשיקגו  ועלה לישראל. באחת מהטיסות שלו לישראל הוא פגש במקרה את סטיוארט פולק, מי שאחראי להביא לישראל נציגי ממשל בריטיים. פולק הראה לגיטר תמונות מהביקור של המשלחת שלו בישראל ובין היתר של עמותת 'הצל ליבו של ילד' המעניקה ניתוחי לב והליכים מצילי חיים אחרים במרכז הרפואי ע'ש 'וולפסון'.

סיפור המחלקה, והעמותה שהצילה עד היום למעלה מ-4000 ילדים ברחבי העולם וסיפוריהם של הילדים ריגשו את דר' גיטר והוא החליט להירתם ולחבר בינם לבין ההרכב המוזיקלי האהוב עליו Mirabaiceiba (מירביי סייבה), החל להירקם בו חלום נוסף: להביא את הלהקה להופעה חד פעמית בישראל בכדי לתת ביטוי יוצא דופן לתפיסתם את המוסיקה כשפה אוניברסלית היכולה לאחד בין אנשים, תרבויות ומסורות מכל רחבי העולם.

לדבריו, חברי הלהקה לא רק שלא נרתעו מלהגיע לישראל, אלא הגיבו בשמחה גדולה. "הם שמחו מאוד להגיע, אמרו שכל אחד מהם חלם על כך זמן רב", הוא מספר, "אני מאוד מקווה שהמופע יעורר מודעות ללהקת 'הצל ליבו של ילד' ובכלל, למוזיקה שנושאת מסרים של שלום ואהבה וכן, גם נשמח לתרומות למען העמותה. אני מקווה שאצליח להביא מוזיקאים נוספים ובכך לפחות את החלק שלי אתרום לעמותה".

עוד בשיקגו נהג לתרגל בקביעות את שיטת קונדליני יוגה המשלבת מודעות מדיטציה, תרגילי נשימות ומנטרות.  הלכת למקום יותר של 'ספיריט' ורוחניות, אני מעירה לו והוא מחייך ומאשר. "זה נכון, הרוחניות זו התשוקה שלי, היהלומים הם ביזנס. יותר חשוב לי לתת לאנשים ולהשפיע על מישהו שצריך את זה. בגלל זה אני גם  מלמד באוניברסיטת תל אביב קונדוליני יוגה ותרמתי מכספי בשביל להקים שם יוגה סטודיו . החברים היהלומנים שלי אומרים שאני משוגע, מבזבז זמן ורץ למכור כרטיסים להופעה במקום לשבת במשרד ולמכור יהלומים אבל אני מאמין שכל אחד שיכול לעשות משהו קטן בסביבה שלו יכול להפוך למשהו גדול".

המופע יתקיים ב-13.4 בשעה 20:00 באוניברסיטת תל אביב .

 

תגובות

להשאיר תגובה