מאז שיצאה מ'האח הגדול' רק דברים טובים קורים לזמרת קורין אלאל – היא התחברה מחדש לתנ"ך ובעקבות הצעה מפתיעה לפני שנה החליטה להלחין את ספר קהלת איתו יצאה במופע חדש והתוצאה: שלמה המלך פוגש את בוב מארלי

מתברר שיש גם דברים טובים שיוצאים מ'האח הגדול': לפני חמש שנים השתתפה הזמרת והיוצרת קורין אלאל (60) בתוכנית וכידוע הדבר היחיד שמותר לקרוא שם זה תנ"ך . זה היה למעשה החיבור הראשון של הרוקיסטית המושבעת למקורות וזה מה שאולי גם הכשיר את הקרקע להצעה המפתיעה של אפי בניה המפיק של פסטיבל העוד שאמר לה שיש לו חלום בו היא מלחינה פסוקים מהמגילה הקדומה "באח הגדול" מספרת אלאל ל'TLVTIMES' "התחלתי לקרוא תהילים ובאמת לפני כשנה פנו אליי מפסטיבל העוד. ההצעה המקורית הייתה להלחין מספר פסוקים ואני החלטתי ללכת על הכל".

מיד אחרי המופע המרגש אני פוגש את אלאל כדי לשמוע תגובות ראשונות שלה: "אני מאוד שמחה שערנו את הבכורה וזה מרגש לכולנו. אני מרגישה שהתפקיד שלי שאנשים יכירו את 'קהלת'. כי אני כבר קבלתי ממנו את מה שהייתי צריכה .אבל אני חושבת שאנשים במיוחד דוברי עברית יהיה להם תוספת מאוד חשובה לחיים שלהם אם יכירו את קהלת אז אני מרגישה שאני צריכה לעשות לו יחסי ציבור". אחרי הופעה שעשיתי החלטתי שאני מקליטה את זה וכל השנה עבדתי על זה". בעשור האחרון יותר ויותר יוצרים ומוזיקאים מגלים מחדש את המקורות היהודיים ככלי שמהווה עבורם השראה האם אלאל היא חלק מאותו גל מבורך "אני אומרת לך המצב בארץ כל כך קשה, שאם אתה לא מחפש אתה לא מבין למה אתה פה. אז אני מחפשת כדי להבין למה אני פה". אם חשבתם שאולי אלאל תלחין בעתיד עוד ספרים מהתנ"ך אז אין לי בשורות בשבילכם "ממש לא. קהלת זה סוף דבר". מכל ספר 'קהלת' אותו היא שרה בעל פה במהלך המופע היה משפט מסוים שיותר נגע בה "באחד הפסוקים נאמר 'שאל תקלל מלך כיוון שציפור עלולה לעבור דרך החלון ולהעביר את הקללה שלך שאפילו רק הייתה בראשך להסיע אותה למקום רחוק. אז אמרתי לעצמי וואו, שלמה המלך הוא בעצם 'סאונדמן' הוא מבין בזה כיוון שאף אחד לפניו לא דיבר על כך שקול נישא באוויר ונדלקתי על זה כיוון שאני משוגעת על סאונד ואני לומדת את זה". אלאל לא מתקרבת כפי שאתם מדמיינים ליהדות ולא לומדת שיעורי דת אבל היא מנשקת לעיתים מזוזות כפי שאמרה באחד הראיונות.

מאחורי אלאל קריירה בת יותר מארבעים שנה עוד כשהתחילה לנגן בגיטרה בגיל 12, הצטרפה ללהקה צבאית ולאחר מכן ניגנה שרה והפיקה עם כל גדולי הזמר העברי כולל ברי סחרוף, גלי עטרי יהודית רביץ ומתי כספי ומאחוריה כבר 11 אלבומים. אבל אין ספק שזהו השונה מכולם. המופע הראשון עבר בהצלחה. זהו אתגר מוזיקלי לא פשוט להלחין את 12 הפרקים ושזה לא ישעמם. נדמה לי שזאת הפעם הראשונה שקראתי את המגילה הזאת מתחילתה ועד סופה שכן לאורך כל המופע המילים רצות בד ובד עם השירה מה שלעיתים קצת מושך את תשומת הלב ומשאיר זמן לחפש טעויות נוסח וטעויות כתיב – ואכן יש כאלו ולעיתים אפילו מתפספס משפט שלם אבל המפגש הייחודי הזה בין העבר הרוקיסטי של אלאל לבין המגילה מלפני 3000 שנה יוצר גרוב מעניין שלעיתים נשמע כמו ג'אז ובלוז ואפילו ראפ עד שמקבלים צ'יל אאוט מעניין כשמגיעים ל'טובים השניים מהאחד…".

 

תגובות

להשאיר תגובה