ביזנס אנד פלז'ר

רגע לפני טו באב שאלנו שלושה זוגות נשואים שגם עובדים יחד על הדינמיקה, על העבודה המשותפת ובעיקר על קבלת ההחלטות המשותפות. אז יש ביזנס עם פלז'ר

מי אנחנו:

גל ברק וליאור ליפשיץ ברק, נשואים, הורים לגאיה, מתגוררים במושב עין ורד, הבעלים של המעֲדניָה במתחם ביתנ'ס, ביתן אהרון – חנות בוטיק לממכר מוצרי מזון וחומרי גלם משובחים לבישול ואפייה בשילוב חוויית שירות ייחודית:

כמה זמן עובדים יחד:

מאז הפתיחה, 3 שנים.

איך הכל התחיל:

לאחר שנים של ניסיון במטבחים גל החליט לפתוח עסק משלו.​ מקום שיאגד וינגיש מוצרי גלם איכותיים ​לאיזור עמק חפר, בו גדל ולשאר העוברים בכביש החוף. ליאור אנינת טעם בעצמה, הצטרפה אל גל מתוך אהבה לאוכל משובח ואסתטיקה.

איך עובדים יחד:

"בסופו של דבר הבית שלנו הוא החמ"ל של העסק ומרבית ההחלטות נלקחות בסופו של דבר בארוחת הערב המשותפת. (גם אם יש לנו ישיבות ייעודיות לזה במהלך השבוע) פיתוח העסק והחלטות גדולות ומשמעותיות נלקחות יחד, יש שיתוף מלא כל אחד על תחומו.

 איך עובדת חלוקת התפקידים:

ביום יום גל נמצא וחיי את העסק, ליאור מתפעלת את מאחורי הקלעים."החלוקה בנינו מאוד ברורה אבל יש שיתוף וכל אחד מביא את היצירתיות שלו ונקודת המבט שלו,זה ממש לא מחייב שמשפחה תצליח לעבוד יחד. אנחנו חושבים שכזוג זה קל יותר מאשר משפחה מורחבת, כי ניהול עסק דומה לניהול הבית"

טיפ להצלחה:

"זה עובד טוב כשיש תפקידים ברורים, שיח פתוח ומטרה משותפת"

 

המעדניה-57

מי אנחנו:

רוני (35) ולירן (40) רווה, נשואים 9 שנים + הורים ליונתן (7.5) ואורי (4.5( . הבעלים של ״רונצ׳יק״ חנות צעצועים לילדים מסוג אחר.

איך הכל התחיל:

רונצ'יק הוקמה לפני 4 שנים כחנות יד שניה לילדים – בתור הורים טריים יחסית הרגשנו צורך בסיסי לפתוח עסק שכזה – בו ניתן להשיג כל מה שצריך לילדים, עם דגש על מצב טוב ואיכותי, ובזול.החנות היתה הצלחה והחלום הושג אך לאחר שנתיים של עשייה ועבודה קשה הרגשנו צורך לחשב מסלול מחדש.התחלנו ללכת לתערוכות בארץ העוסקות בתחום לבעלי עסקים ונחשפנו לעולם מעוצב, איכותי ויפהפה – הרגשנו במיידית חיבור והבנה שזה מה שאנחנו רוצים לעשות כשנהיה גדולים. השלב הבא היה כמובן שינוי אופייה של החנות – מיד 2 – לבוטיק ….מהפך מקצה לקצה אך מבורך ומהנה מאוד.לאחר מכן, נסענו לתערוכת הצעצועים הגדולה בעולם בגרמניה בידיעה ברורה שאנו חוזרים לארץ עם חברות חדשות באמתחתנו אותן נשווק לחנויות בוטיק בארץ.

איך עובדים יחד:

לירן, אשר עבד שנים בתחום הבטחון חיפש תפנית בחייו ועיסוק אשר ירגש וימלא אותו כל בוקר מחדש – היום, לשמחתנו אפשר להגיד שהוא לגמרי מצא את אשר חיפש,נכון להיום, שנתיים מהשינוי הם כבר יבונאים בלעדיים של 4 חברות בארץ, החנות עברה מיקום – גדלה והתרחבה , ואפשר להגיד בכנות מלאה  שהם "עובדים קשה אך אנחנו נהנים מכל רגע"

איך עובדת חלוקת התפקידים:

חלוקת העבודה בינינו ברורה וכל אחד עוסק בתחומו – רוני בחנות, קניינות, מכירות וכל ניהולה.לירן בייבוא, כספים ולוגיסטיקה.העסק הוא אחד וההחלטות הן משותפות ומתקבלות לרוב יחד לאחר התייעצויות וחפירות לרוב אך עם זאת, רוב שעות היממה אנחנו לא נמצאים אחד עם השניה וכך מרגיש בעצם שאנחנו בשתי עבודות שונות – כל אחד בעולמו שלו.

טיפ להצלחה:

אפשר להתפרנס בכבוד ולהנות מהעשייה היומיומית ושכמעט הכל בחיים מתנקז לבחירות שלנו, הרוב נתון בידינו – מה שנחליט (לרוב) זה מה שיהיה – ונעשה זאת על הצד הטוב ביותר!!

nunh

טלי מצליח ועידו משעל, בני זוג, הורים ל-4 ילדים, חיים במושב עין עירון, הבעלים של "לבנדר"  קוסמטיקה 100% טבעית המייצרת מוצרי קוסמטיקה שאינם מכילים כימיקלים סינטטיים המזיקים לאדם ולסביבה.
איך הכל התחיל

בשנת 2006 התחילו השניים בלמידת הנושא ופיתוחים ראשוניים שנועדו לענות על הצרכים של בני ביתם. כל מוצר שיצרו העבר גם לשכנים לנסות, לאור התגובות הטובות שכללו שיפור במצבים בריאותיים לא פשוטים הבינו שהם מביאים ללקוחותיהם מוצרים ייחודים הנותנים מענה אמיתי למגוון צרכיהם.

הלקוחות הראשונים היו ילדיהם, חברי המושב והורים שהכירו אותם מבתי הספר והגן, אנשים שהמוצרים היטיבו עימם סיפרו לחבריהם וכך מיום ליום נוצרת קהילה רחבה של אנשים המרגישים את ההבדל ומעדיפים את המוצרים ה-100% טבעיים של לבנדר.

טלי, שהתחזקה בה  האמונה בצורך בחלופה הטבעית, עם הזיכרון מר מילדות, בכל הנוגע לחומרים כימיים. מאז ומעולם זוכרת את עצמה סובלת בקרבת חומרי ניקוי, מתקשה לשאת את הריח החריף. פעמים רבות אף הרגישה  שהופכת חולה כתוצאה מהמגע איתם. כשכולם התבשמו בבשמים ואפטר שייבים, הייתה  מתעטשת ומאדימה, דומעת ומפתחת תגובות אלרגיות נוספות. ככל שחקרה את הנושא התברר שהיא  לא לבד. תינוקות, נשים בהריון, ועוד אנשים בעלי רגישות גבוהה כמוה, מגיבים בעוצמה רבה לאותם ריחות לא מפינוק או סף סבל נמוך, אלא משום שאותם ריחות מופקים מחומרים סינטטיים שאינם בריאים לגוף שלנו  ולשמחתה גילתה שיש פתרון!

בעזרת נוסחאות שעידו הרכיב, התחילה  לייצר קרמים וסבונים טבעיים על בסיס שמן זית וחומרים טבעיים נוספים, ואף לבשם אותם בריחות עידנים ונעימים, טבעיים, משמנים אתרים טהורים. "הכי משמח מבחינתנו, שלא מדובר רק במוצרים "יפי נפש" שמתיימרים להיות האופנה האחרונה בטרנד השמירה על איכות הסביבה, אלא במוצרי טיפוח טבעיים ואקולוגיים, מוצרים שאנו בטוחים שיקירינו בכל הגילאים יוכלו להשתמש בהם בביטחון ולאורך זמן. מוצרים יעילים מאד, בטוחים לשימוש לכולם, כולל תינוקות, קשישים, נשים בהריון, חולי סרטן, ובעלי רגישות גבוהה.כל המוצרים מכילים חומרי גלם טבעיים בלבד וכולם עוברים פיקוח ובקרה של משרד הבריאות."

מה חלוקת התפקידים?

טלי אחראית על הפיתוח הארומותרפי והשיווק של המוצרים ועידו  אחראי על הפיתוח והייצור של מוצרי לבנדר במעבדות שלנו מעבדות מעבר לחומר.

מתי הוקם העסק?

הרעיון להקים עסק התחיל בקיץ 2006. התחלנו ב2007 בהדרגה צמצמנו את העיסוקים הקודמים שלנו ומ2009אנחנו בעיקר עובדים סביב העסק המשפחתי.

מי הצטרף למי

"ההתלהבות הראשונית היתה טלי אבל היה ברור שזה פרוייקט גדול מידי לעשות אותו לבד. "הבנתי שצריך שותף ומאחר וידעתי שהשותפות עם עידו עובדת לי טוב מגידול הילדים הוא נראה כמו השותף האידאלי וזה אכן כך מהרבה בחינות"

מי מקבל את ההחלטות?

החלטות חשובות מקבלים יחד בהסכמה הדדית כשלכל אחד יש לו את המילה האחרונה באיזור האחריות שלו עידו אחראי על היצור וטלי על השיווק.  מצד שני ברמה הכלכלית כששני בני הזוג נשענים על אותו מקור הכנסה שבשנים הראשונות הוא מקור הוצאה זה לא פשוט.

טיפ מנצח

המשפחות מאוד מעורבות הן ברמת יעוץ ברגעי משבר, בעזרה טכנית מבניית מתקן דרך עבודה יומיומית כחלק מהצוות (הבת שלנו בשנות התיכון והצבא). הם שומעים על הקשיים, ההצלחות והלבטים שלנו, את שיחות הטלפון את רגעי השמחה ורגעי העייפות. הם מכירים היטב את המוצרים ממה הם עשויים למה הם עשויים מהחומרים האלו ובלית בררה גם הם הפכו להיות מומחים בתחום..מעורבות זה דבר חשוב, תנסו את זה.

tali&ido

תגובות

להשאיר תגובה