אוניות עם מעפילים, שוטרים בריטים בחוף וריקודי עם. כל זה קרה לא לפני יותר משבעים שנה אלא השבוע בחוף גורדון במסגרת אירועי השחזור של העפלה לישראל "היום עושים מזה הפנינג אבל אז זה לא היה פשוט" סיפרה רחל בן חיים שעלתה באוניית המעפילים 'אנצו סירני'

מיזם חמוד של ההסתדרות הציונית, משרד ירושלים ועיריית תל אביב הוביל אחר הצהרים (ב') לשחזור של סיפור העפלה לישראל. אחד מהסיפורים המכוננים של תקומת ישראל. כך עשו דרכם אל חוף גורדון אוניות מעפילים ובהם המעפילים (צופי ים) כשבדרך 'אורבים' להם השוטרים הבריטים ומפגשם עם המבריחים. פגשתי שם את רחל בן חיים (92) שעלתה ארצה מאיטליה באוניית המעפילים 'אנצו סירני' כשהם נתפסו בעתלית והושמו במעצר "אני זוכרת איך שהגענו לחוף בעתלית עם אוניית המעפילים אנצ'ו סירני" נזכרת בן חיים ומוסיפה בהתרגשות "היום עשו מזה הפנינג אבל אז הייתי אחוזת צמרמורת במיוחד כשראיתי איך כל ראשי היישוב חיכו לנו "

במסגרת השחזור ההמוני תחת השם "אנו באנו ארצה", שתי ספינות הפליגו עד לפתח שובר הגלים שבחוף גורדון. מיד לאחר מכן, סירות של חניכי תנועת צופי ים בתל אביב שטו אל עבר החוף והחניכים שהיו מחופשים למעפילים התאחדו עם המעפילים המקוריים בחוף.

בהמשך, פרצו המשתתפים בריקוד 'פלאש-מוב' המוני לצלילי הגרסה המודרנית לשיר "הבאנו שלום עליכם". "מדובר באירוע השחזור הגדול בתולדות ישראל" סיפרו המארגנים. וכך לכמה שעות הפך אזור חוף הרחצה למתחם ששילב בין נוסטלגיה להפנינג לכל המשפחה.

תגובות

להשאיר תגובה