איך עושים יציקת בטון

בכדי לזכות בשטח בטון עמיד וחזק יש צורך בביצוע תהליך יציקת בטון נכון ומקצועי. איך עושים יציקת בטון? אילו הכנתו מקדימות נדרשות לתהליך? על כך יוסבר על ידי חברת חן ניסור וקידוח שמתמחה בעבודות בטון מתקדמות.

 חומרים וציוד נדרשים ליציקת בטון

בכדי לצקת בטון יש צורך בחומרי הגלם ובציוד הבאים:

  • מלט-  בדרך כלל עושים שימוש במלט אפור כללי, המסופק בשקים כאבקה לבנה שהעבודה עימה דורשת הרכבת מסיכה.
  • חצץ-  חצץ נדרש לעבודות יציקה בבניה ולא באיטום. יש בשוק סוגים שונים של חצץ בדרגות שונות של עיבוד, כאשר חצץ דק מיועד ליציקות עם החלקה וחצץ גס מתאים ליציקות כבדות.
  • חול-  מדובר בחול נקי שמסופק בשקים ולא בחול שנאסף מהטבע מחוף ים או מקומות אחרים.
  • מים- עבודות יציקה נדרשות במי ברז רגילים.
  • חומרים נוספים- משתנים בהתאם לאופי וייעוד היציקה, יכולים לכלול למשל חומרים מחזקים או חומרים ליצירת תבנית עבור היציקה.
  • מערבל – הכנת כמות גדולה של בטון ליציקה דורשת שימוש במערבל. אם מדובר ביציקה קטנה ניתן להסתפק באמבטיה או דלי מפלסטיק.

הכנת בטון ליציקה

הכנת בטון ליציקה דורשת לערבב את חומרי הגלם השונים ביחסים נכונים, בהתאם לאופי העבודה, בין אם עבור איטום סדקים או לצורכי בניה. עבור איטום סדקים היחס יהיה בדרך כלל  דלי אחד של מים על שלושה דליי חול ושני דליים של מלט. זאת בעוד שעבור עבודות בנייה מתחילים בערבוב חומרי גלם יבשים ביחס העומד לרוב על דלי אחד של מלט, שלושה דליים של חצץ ושני דליי חול. לאחר קבלת תערובת יבשה אחידה מתחילים להוסיף לאט מים תוך כדי ערבוב המונע היווצרות בועות של חומר יבש. זאת עד לקבלת תערובות אחידה שאינה יותר מידי דלילה. יש לדעת כי הריאקציה שנוצרת בעת ערבוב בטון במערבל גורמת להתחממותו ולכן יש להקפיד לא לערבבו יותר מידי בכדי למנוע קבלת בטון שרוף. 

יציקת הבטון עצמה

יציקת בטון הינו תהליך שיש לבצע בקפידה ובכך להבטיח את חוזק ואיכות עבודות מתקבלות, ללא סדקים וללא נטייה להתפורר. בין היתר יש להקפיד על הרעדת בטון המונעת כיסי אוויר, צינון של הבטון לאורך התהליך ואחריו, על מזיגה מדויקת של הבטון לתבנית, יישור פני השטח עם או בלי שיפוע, אשפרת הבטון על ידי הרטבה המקררת אותו, שומרת על לחותו ומאפשרת לו להתייבש באופן אחיד וללא סדקים.

מידע נוסף והזמנת עבודה

לעוד מידע, ייעוץ וסיוע מקצועי עבור ניסור בטון ולהזמנת עבודות מקצועיות שונות בבטון,  צרו קשר עם חברת חן ניסור וקידוח בטלפונים 054-6708455 ו- 054-5677173 ואו במייל [email protected].

 

תגובות

להשאיר תגובה