תחושת "הרווק/ה העצוב/ה" , מהיותה הרגשה אישית , לפעמים בוערת פחות ולפעמים קצת יותר,  הופכת למגיפה המונית לפני ובזמן תקופת החגים הארוכה. על מנת לעמוד על גודל ועומק התופעה ,אתר ההיכרויות "דייט פארטי" ערך סקר בקרב גולשיו הצעירים , עליו השיבו 367 נשים וגברים . התשובות בפנים…

הצעירים של היום חיים את חיים במלואם: מפתחים קריירות מפוארות , מבלים עד אור הבוקר , מטיילים בחו"ל , מנהלים רומנים קצרים ולא מחייבים . במהלך השנה , חלקם "חיים עם זה בשלום" ונהנים מכל רגע , חלקם קצת פחות , אך רובם ככולם עלולים למצוא את עצמם בסיטואציה מביכה , כאשר דודה מזל בטון מזלזל שואלת את השאלות הקשות : " אז מתי תתחתן/י ? את/ה כבר ממש לא צעיר/ה?" ואז עולות המחשבות והתחושה בבטן מזכירה כי אולי הגיע הזמן ???

בחרי את המשפט שהכי מאפיין את הסיטואציה שלך

50% הגברים ו-48% הנשים ( מלא , המון , יותר מדי ) ציינו שהם רווקים , אבל… לכבוד השנה החדשה הם קיבלו את ההחלטה למצוא את המיועד/ת שלהם. יחד עם זאת , 28% הנשים, ציינו שהחג הזה לא יגרום להן לשמחה מרובה , כי היעדר המסגרת של העבודה והעיסוקים השוטפים , עלול להעצים את תחושת הבדידות שלהן . בנות , מה עם הרב שהחליט להפוך לזוגי ממש בקרוב ? תשקלו לחיוב.  25% הגברים , מתחילת החודש משננים תשובות שיספקו את הדודות מסביב לשולחן החג , ורק כ – 8% הנשים לא מתרגשות מהשיחות הנ"ל , כנראה כי המין הנשי ידוע ביכולותיו לספוג נאומים ארוכים בנושאים לא בהכרח רלוונטיים . הנותרים דווקא החליטו לבחור בחצי הכוס המלאה – הלו , יש לנו מלא ימי חופש: ים , בילויים ועוד.

מהי הדרך שלך להתמודד עם ארוחת החג והשיחות אותן היא מולידה ?

74% הנשים בחרו להתמודד בלא להתמודד: קנו כרטיסי טיסה וגיהצו את בגדי הים והן בדרכן אל יעד חלומי מחוץ לגבולות ארצנו הקטנטונת . את אותו המהלך יבצעו גם 26% המשיבים ואנחנו מציעים לכם להיפגש אי שם רחוק מהדודות ולהתחיל ליישם את הסעיף הקודם של "כן, זוגיות" בשנה החדשה . %0 המשיבים משני המינים דחו על הסף את האופציה של לטעום את המאכלים של החברים ולעשות את ארוחת החג אצלם . קשוח ! 25% הגברים בדרכם לבית המרקחת , כי "רגיעון" זה ללא מרשם ואף טבעי כי אין דרך אחרת לשרוד את הסעודה .

ואם אתם זוג טרי  ועולה השאלה , אצל איזו מבין המשפחות תעשו את ארוחת החג ?

44% הגברים לעומת 0% הנשים ציינו שמוכנים לארח את המשפחות אצלם. וואלה יופי , נורא חמוד מצידם להימנע מהקונפליקט הזה ולהעמיד את האישה במטבח לכמה ימים – סה"כ ההצבעה של שני המינים מאוד הגיונית במקרה הזה. 77% הבנות לא רואות שום צורך להביא את הבחור אל המשפחה  ומציינות שבמצב של קשר התחלתי זה ממש בסדר אם כל אחד יעשה את החג עם המשפחה שלו . 25% המשיבים היצירתיים ענו כי אין מצב ואימא שלהם תקבל בהבנה שהילד יאכל את האוכל שהוא לא שלה בחג ולכן הציעו לבת הזוג בכל זאת לזרום עימם ואת החג הבא , ברור , לעשות כבר במשפחה של הבחורה ( ומי אמר שעוד נהיה ביחד ? נו למה להיות קטנוניים …) . הנותרים , האינטרסנטים , ינתבו את הבחירה שלהם אל המטבח האטרקטיבי יותר – מי שמבשל יותר טעים , יזכה לבלות את החג עם הזוג הטרי שלנו.

השאלה החשובה ביותר והיא "למה בעצם את/ה עדיין" רווק , כאשר הנשאלים התבקשו להציג את הגרסה אותה ימסרו לדודות ?

לא נכנס עמוק לניתוחים , הרי זה לא באמת משנה : חלקם ציינו כי העיסוק העיקרי שלהם בתקופה הזו הוא לבנות ולפתח את הקריירה . חלק אחר הבטיחו שבחג הבא כבר יציגו את הכלה/החתן . חלק לא חושב שלהיות רווק זוהי בושה והחלק הנותר ( שמהווה את הרב , אגב ) מבין שהמלחמה עם הדודות אבודה מראש ויעדיף לשתוק.

כאשר הנשאלים התבקשו לענות בכנות , עם עצמם (ואז לגלות לנו) , מה יכולה להיות הסיבה ל"רווקות" שלהם…

הרב המכריע של הגברים – 69%, כמו גם רב הנשים – 52% –  כמהים לזוגיות  , אך עדיין משהו לא עובד שם ולא קורה . אנחנו מחזיקים לכם אצבעות! 23% משני המינים , גם הם מאמינים בזוגיות וזיווג מהשמיים ומחכים לאביר/הנסיכה. טוב , פחות ריאלי , אבל גם לכם נאחל בהצלחה. 31% הנשים (לעומת 0% גברים ) ציינו כי הן רווקות כיוון שעשו את הטעות ועברו לתל אביב – השאלה אבל , טעות כי אתן לא רוצות קשר או כי גברים בסביבה לא תואמים את מושגי הזוגיות הקלאסיים ? אחח תל אביב….

תגובות

להשאיר תגובה