שנה יהודית חדשה לפנינו מה שאומר שיש לי הזדמנות לחיים חדשים. ראש השנה בשבילי זה אחלה וכיף גדול לראות את כל המשפחה מצד האבא שלי שיתחילו עם השאלות הרגילות והחוזרות בכל חג במשך כמה שנים "נו מה אתה עושה? מה אתה לומד? יש בזה כסף? מה עם חברה? אתה לא רוצה כבר להתחתן? תמצא לך איזה מרוקאית. אתה הומו? זה בסדר! תביא את החבר שלך פעם הבאה". על כל השאלות מנצח דוד שלי "סימן טוב – סימן טוב", כן כן.. קראתם נכון. די הופתעתי אבל ארוחת החג עברה בשלום ולא שאלו כלום החג הזה, אין כבר שום ציפיות ממני!

למחרת אמא שלי הזמינה אותי להגיע לארוחת צהריים אצלה ואצל בן הזוג שלה – יגאל. זאת הזדמנות שלי לצחוק עליו ולהצחיק אותה אז יצאתי. הגעתי וראיתי שכל המשפחה מהצד שלו שם והיה די מביך עד שראיתי את אמא של יגאל בפעם הראשונה אחרי 5 שנים, המשפט ששבר את הקרח היה  "שלום לסבתא החדשה שלי". עם כל חיפוש העבודה שלי כבר הצעתי את עצמי ליגאל ואמא שלי נורא נבהלה "אוי ואבוי לך אם תלך לעבוד איתו, אם אתה רוצה להיות יותר ממורמר ומדוכא יותר ממה שאתה תלך לעבוד איתו".

מרוב שעמום כל היום בהיתי בתקרה עד שהצקתי לאחי הקטן, כשהוא נרדם נכנסתי אליו לחדר וקפצתי עליו, הוא פתח את העיניים "קום, משעמם לי". קיבלתי איומים, אבל אני האח הגדול. הוא יותר חזק, אז ברחתי מהחדר. בערב הוא הציע לי לבוא איתו ועם חברה משותפת לסרט, לאיזה מצב הגעתי שאחי מזמין אותי לסרט? אז ברור שאמרתי לו שאני בא, רק בתנאי שהוא משלם עליי כי אני ב-1000 שקל האחרונים שלי בבנק מובטל מעבודה ואהבה. וואלה גבר שילם על הכרטיס, היא שילמה על הפופקורן והשתייה ואני? אני נכון לימים אלה הומלס מחוסר כל אז מותר לי הכל.

אנשים תמיד אומרים שראש השנה מסמל התחלה חדשה ואיך שתתחיל את השנה ככה היא תראה, אז התחלתי אותה בערב חג עם המשפחה שהפעם לא שאלו שאלות עד סוכות. אם היה לי עד פסח יכול להיות שהייתי כבר מתארגן על כלה זבת חלב ודבש אבל זאת כבר בעיה של אלוהים שהוא עושה לי את זה במרווחים כל כך קצרים. הכרתי סבתא חדשה, בהיתי בעיקר בתקרה, אחי לקח אותי לסרט, אני מרושש, אני מובטל, אני פרזיט, אוי ואבוי לי אם ככה השנה שלי תראה.

חג שמח ושנה טובה

תגובות

להשאיר תגובה